تبلیغات روبیکا در یکتانت؛ فرصت تازه برای دیده شدن!

ساخت بنر برای تبلیغ کانال روبیکا

مقالات مارکتینگ | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۱ آبان ۱۴۰۳

foroshgah-rubika

بنرهای تبلیغاتی روبیکا یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی در این اپلیکیشن هستند؛ چون

  • در صفحهٔ اصلی و بین بنرهای جذاب رویدادها و فیلم و سریال‌ها قرار می‌گیرند
  • ترکیبی از تصویر و متن هستند و به‌شدت جلب توجه می‌کنند

البته وقتی قرار است بنر شما بین بنرهای جذاب و زیبا قرار بگیرد، فقط طراحی بنری حرفه‌ای و چشمگیر است که کمک می‌کند توجه مخاطب را جلب کنید و برای کانال خود عضو بگیرید.
در این مقاله با آموزش ساخت بنر تبلیغاتی با شما هستیم تا همه‌چیز را دربارهٔ ساخت بنر برای روبیکا یاد بگیرید؛ ولی بیایید اول ببینیم بنر تبلیغاتی روبیکا چیست و کجا قرار می‌گیرد.

بنر تبلیغاتی روبیکا چیست؟

بنرهای تبلیغاتی روبیکا تصاویر کوچکی مستطیلی هستند که در صفحهٔ اصلی و بخش‌هایی مثل فیلم و بازی می‌بینید. برای نمونه در تصویر زیر ۲ تا از بنرهایی را که روبیکا در صفحهٔ اصلی قرار داده است، می‌بینید:

rubikabanner

همین طور می‌توانید بنر تبلیغاتی برای انتشار در کانال‌ها و پیج‌های روبیکا طراحی کنید و از طریق آن‌ها به اهداف تبلیغاتی خود برسید.

بنرها سایزهای مختلفی دارند، و برخی عمودی و برخی افقی هستند. شما با توجه به جایگاهی که می‌خواهید تبلیغ کنید، باید بنر خود را طراحی کنید. در ادامه به شما می‌گوییم که برای طراحی بنری جذاب چه کنید. اولین قدم این است که هدف از تبلیغ را روشن کنید.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

پیش‌نیاز: اصلاً هدف از تبلیغ بنری در روبیکا چیست؟

مشخص کردن هدف از تبلیغات بخش اساسی و پیش‌نیاز طراحی و ساخت هر تبلیغی است. پیش از آن‌که بخواهید ساخت بنر برای روبیکا را شروع کنید، معلوم کنید که اصلاً به چه دلیل می‌خواهید بنر تبلیغاتی بسازید.
برای مثال فالوور و عضو برای کانال یا پیج خود می‌خواهید؟ می‌خواهید فروش محصولتان را افزایش دهید یا رویدادی در پیش دارید؟
حالا متناسب با هدف خود می‌توانید تصمیم بگیرید چه نوع بنری بسازید؛ برای نمونه بنر رویدادها بهتر است بزرگ‌ترین بنر باشد تا بتوانید جزئیات رویداد را در آن جا دهید یا بنر معرفی محصول می‌تواند فقط شامل تصویر و قیمت آن باشد.
هدف که مشخص شد، گام‌های عملیاتی را بر می دارید. در بخش بعد دربارهٔ این موضوع حرف می‌زنیم.

چگونه بنری جذاب برای روبیکا طراحی کنیم؟

همان طور که گفتیم سایزهای مختلفی برای بنرهای روبیکا وجود دارد؛ ولی ۲ سایزی که بیشتر استفاده می‌شود، شامل ۱۶:۹ و ۲:۳ هستند. نمونهٔ هر ۲ را در تصویر زیر می‌بینید:

banner size

اگر بخواهید بنر خود را بین بنرهای فیلم و سریال یا بازی نمایش دهید، سایز ۲:۳ را انتخاب کنید و اگر بخواهید تمام عرض صفحه را بگیرد، سایز ۱۶:۹.
فرمتی که بنر را آماده می‌کنید هم باید JPEG یا PNG باشد.
مسئلهٔ مهم بعدی در آموزش ساخت بنر تبلیغاتی، ظاهر بنر است. حواستان باشد بنر شما در ابعاد تلفن همراه مخاطبان دیده می‌شود؛ یعنی خیلی کوچک است.
پس سایز و نوع فونت، همین طور طراحی و رنگ‌ها مهم هستند.اول اینکه با انتخاب رنگ‌های جذاب و جلب‌توجه‌کننده کاری کنید بنر شما میان ده‌ها بنر دیگر به چشم بیاید.

دیگر اینکه طراحی بنر نباید شلوغ و درهم باشد؛ چون در ابعاد کوچک جزئیات آن دیده نمی‌شود و بیشتر گیج کننده و خسته‌کننده است. فونت هم باید خوانا و اندازهٔ آن با دیگر اجزای بنر متناسب باشد.
در کل طراحی بنر باید متناسب با هویت برند خود و نوع مخاطبان و پیامتان باشد؛ برای مثال، اگر در طراحی پروفایل و تصاویر کانال روبیکا رنگ سبز، رنگ اصلی شما بوده است، در بنر تبلیغاتی هم از آن استفاده کنید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

محتوای بنر روبیکا چگونه باشد؟

محتوای بنر شامل ۲ بخش تصویر و متن است که نکته‌های طراحی هر کدام را در ادامه توضیح می‌دهیم.

اول، تصویر جذاب

تصویر ترکیبی از خطوط و رنگ‌هاست که پیش از هر چیزی نظر مخاطب را می‌تواند بگیرد. برای همین مهم است که تصویری جذاب و در عین حال مرتبط داشته باشید.
شما می‌توانید از تصاویر آماده در اینترنت استفاده کنید؛ ولی استفاده از تصاویر اختصاصی و سفارشی‌سازی‌شده فایدهٔ بیشتری دارد؛ خصوصاً وقتی می‌خواهید محصول خود را تبلیغ کنید. حواستان باشد که تصویر وضوح و کیفیت بالایی داشته باشد؛ وگرنه تبلیغ شما غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد و نمی‌توانید اعتماد مخاطب را جلب کنید. همین طور رنگ‌ها با کنتراست مناسبی انتخاب شده باشند تا چشمگیر و جلب‌توجه‌کننده باشند.

دوم، متن موثر

اولین ویژگی متن مؤثر در ساخت بنر برای روبیکا، کوتاهی آن است؛ چون فضای بنر کم است و چاره‌ای جز کوتاه نوشتن وجود ندارد. البته کوتاهی نباید به پیچیده‌گویی منجر شود؛ بلکه پیام باید شفاف و جذاب هم باشد.
مثلاً در بنر برای تبلیغ پیج روبیکا با موضوع ورزش، متن «ورزش در خانه رایگان» هر ۲ ویژگی کوتاهی و شفافیت را دارد.

نکتهٔ بعدی این است که بنر را با متن‌های مختلف شلوغ نکنید. همان طور که گفتیم فضا کم است. متن‌های اضافی تمرکز مخاطب را می‌گیرد و در رساندن پیام به او اختلال ایجاد می‌کند.
هرچه بنر ساده‌تر و خلوت‌تر باشد، اثرگذاری آن بیشتر می‌شود. پس یک پیام انتخاب کنید و آن را با یک متن کوتاه منتقل کنید.
البته در بنرهای بزرگ‌تر مثل بنر رویدادها یا بنرهایی که در کانال‌ها و پیج‌ها منتشر می‌شود، می‌توان جزئیات بیشتری قرار داد؛ ولی همان هم باید به تناسب اندازهٔ بنر، مختصر و مفید باشد و در کل یک پیام منتقل شود. متن‌های دیگر توضیحات تکمیلی باشد؛ مثلاً در بنر رویدادها، تاریخ و ساعت رویداد به‌صورت ریز در زیر عنوان اصلی بیاید.
اگر پیام تبلیغاتی شما شامل عدد است، آن را حتماً به‌عدد بنویسید؛ چون بیشتر جلب توجه می‌کند؛ مثلاً «۲۵% تخفیف خرید ماوس».

۲ نکتهٔ طراحی بنر برای افزایش کلیک و جذب فالوور

نکتهٔ اول این است که به فضای سفید در طراحی بنر دقت کنید. فضای سفید باعث خلوت شدن بنر و بهتر دیده شدن اجزای دیگر مثل لوگو، متن و تصویر می‌شود.
عناصر بنر را طوری کنار هم بچینید که فضای سفید کافی برای اینکه چشم مخاطب خسته نشود، وجود داشته باشد.
نکتهٔ دوم هم این است که به تصاویر ساکن قانع نشوید و اگر امکان آن وجود داشت از GIF یا انیمیشن‌های ساده در طراحی بنر استفاده کنید. این کار باعث می‌شود بنر شما بیشتر جلب توجه کند و بین بنرهای دیگر دیده شود.

ایبوک‌های رایگان آموزشی
ایبوک‌های رایگان آموزشی

با ایبوک‌های یکتانت، از تولید محتوای حرفه‌ای تا تبلیغات در گوگل را رایگان یاد بگیرید!

دانلود رایگان arrow-left

فراموش نشود: بهینه‌سازی بنر برای موبایل

روبیکا یک اپلیکیشن موبایلی است و به‌جز بخش پیام‌رسان آن، همهٔ کاربران با استفاده از موبایل یا تبلت از آن استفاده می‌کنند. خب بنری که شما طراحی می‌کنید باید برای اندازه‌های مختلف نمایشگرهای موبایل و تبلت مناسب‌سازی شده باشد.
به‌علاوه اینکه تصویر بنر باید در سایز کوچک موبایل و تبلت همچنان که با کیفیت است، خوانایی و وضوح هم داشته باشد.
برای اینکه مطمئن شوید بنر را مناسب این دستگاه‌ها و به‌اصطلاح ریسپانسیو طراحی کرده‌اید، حتماً آن را پیش از انتشار در دستگاه‌های مختلف امتحان کنید.
حالا که نکته‌ها را گفتیم، خوب است چند ابزار مفید برای طراحی بنر هم به شما معرفی کنیم.

ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی روبیکا

بسته به میزان مهارت شما و انتظاری که از بنر تبلیغاتی خود دارید، ابزارهای مختلفی پیش پای شماست:

ابزارهای رایگان

این ابزارها که اغلب امکانات آن‌ها رایگان است، رابط کاربری ساده‌ای دارند و همه می‌توانند به‌راحتی با کمک آن‌ها، طراحی‌هایی جذاب و حرفه‌ای داشته باشند.
از میان این ابزارها می‌توان به این ۳ مورد اشاره کرد:

Canva

ابزار Canva ابزاری کاربردی و جذاب است که هزارها قالب آمادهٔ رایگان دارد. شما می‌توانید از میان این قالب‌ها، یکی را انتخاب و همه‌چیز آن را شخصی‌سازی کنید، از تصاویر و رنگ‌ها گرفته تا نوشته و فونت‌ها.
همچنین این ابزار هوش مصنوعی هم دارد که در نوشتن متن‌های تبلیغاتی بنر و طراحی اجزای بصری آن به کار می‌آید.

canva

 

Crello

ابزار Crello با نام فعلی VistaCreate ابزار آنلاین دیگری است که برای همهٔ افراد طراحی شده تا بدون نیاز به دانش طراحی، در آن تصاویر مورد نظر خود را بسازند.
این ابزار برای طراحی انیمیشن نیز مناسب است و با آن می‌توانید به‌سادگی بنرهایی خیره‌کننده بسازید.

crello

 

نرم‌افزارهای حرفه‌ای طراحی

برای استفاده از این نرم‌افزارها برای طراحی بنر پر جذب برای کانال روبیکا یا فروش محصول، معرفی رویداد و… باید پیشینه‌ای از طراحی و گرافیک داشته باشید. از طرفی این ابزارها آنلاین نیستند و باید آن‌ها را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید.

فتوشاپ

فتوشاپ ابزاری حرفه‌ای برای ویرایش عکس و طراحی‌های گرافیکی است که اجازهٔ ریزه‌کاری‌های زیادی را به شما می‌دهد. برای کار با فتوشاپ قالب آماده‌ای ندارید و باید خودتان طرح‌های مختلف را پیدا کنید یا از آن‌ها عکس بگیرید.
اگر بنری حرفه‌ای و منحصربه‌فرد می‌خواهید، ابزار فتوشاپ به شما کمک می‌کند یکی بسازید.

بنر تبلیغاتی روبیکا را کجا منتشر کنیم؟

همان طور که گفتیم پس از ساخت بنر برای روبیکا می‌توانید سفارش تبلیغ آن را برای نمایش در جایگاه‌های صفحهٔ اصلی بگذارید یا در پیج و کانال‌های پرطرفدار منتشر کنید.
اگر انتخاب شما گزینهٔ دوم است، باید از انواع تبلیغات تعرفه‌ای روبیکا استفاده کنید. البته هر پیج و کانالی مناسب تبلیغ شما نیست.
پیام تبلیغ شما مخاطبان هدفی دارد؛ مثلاً تبلیغ کانال اطلاعات تغذیه‌ای و تناسب اندام برای ورزشکاران و افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند، جذاب است. این تبلیغ در کانالی که پر از دستور غذاهای چرب و غیررژیمی است، مخاطب خود را پیدا نمی‌کند؛ در حالی که کانال‌های مرتبط با سلامت و ورزش بهترین جا برای تبلیغ آن هستند.
حالا اگر این قدر حق انتخاب نداشتید چه؟ سراغ پیج‌ها و کانال‌های پرطرفدار و شلوغ بروید. در این کانال‌ها از بین ده‌ها هزار مخاطب، حتماً مخاطب خود را پیدا می‌کنید.
البته بهتر است از لحاظ موضوعی با کانال و پیج هدف تناسب داشته باشید؛ خصوصاً درمورد موضوعات حساس؛ مثل موضوعات سیاسی و دینی.
برای نمونه، محصولات ناسالم و مضر مثل را در پیج‌های تغذیهٔ سالم نمی‌توان معرفی کرد یا کانال‌های اخبار ورزشی در پیج‌های دکوراسیون خانه کمتر طرفدار دارند.

بنرهای جذاب = موفقیت در تبلیغات روبیکا

اگر می‌خواهید تبلیغات موفقی در روبیکا داشته باشید، روی مراحل طراحی بنر حساس باشید، به جزئیات دقت کنید، بنری ساده و مینیمال و در عین حال شفاف و گویا بسازید و در زمان و جایگاه مناسب آن را نمایش دهید.
سعی کنید ابزارهای مختلف را برای ساخت بنر برای روبیکا امتحان کنید تا ابزاری را که بیشتر با آن راحت هستید، پیدا کنید و به آن بچسبید.
در این مقاله با آموزش ساخت بنر تبلیغاتی روبیکا همراه شما بودیم. اگر نکته یا سؤالی دارید، در بخش کامنت‌ها بنویسید 🙂

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی