تبلیغات روبیکا در یکتانت؛ فرصت تازه برای دیده شدن!

۷ راهکار برای معروف کردن کانال روبیکا

رشد کسب‌وکار اینترنتی | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۱۷ مهر ۱۴۰۳

promote rubika channel

«درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست می‌آورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا، یک درآمد جانبی خیلی خوب برایم ایجاد شده».
شاید شنیدن چنین جمله‌هایی پای شما را به این مقاله باز کرده است. اگر به راست‌بودن شنیده‌هایتان اطمینان ندارید، بگذارید خیالتان را راحت کنیم.
روبیکا اپلیکیشنی با حدود ۴۰ میلیون کاربر است که جای رشد خیلی بالایی هم دارد و شما با داشتن کانالی معروف و شلوغ در آن، می‌توانید به اهداف مختلف از جمله کسب درآمد برسید.
حالا اینکه چگونه کانال روبیکا را معروف کنیم تا به اهداف خود برسیم، موضوع این مقاله است. همراه ما باشید تا چم‌وخم کار را یاد بگیرید.

چگونه کانال روبیکا را معروف کنیم؟

اول بگذارید معنای معروف‌کردن کانال روبیکا را مشخص کنیم. کانال معروف را اولاً افراد زیادی می‌شناسند، دوماً اعضای زیادی دارد.
پس بایدهمیشه خودتان را در خاطر مخاطب نگه دارید. راهکارهایی که در ادامه می‌گوییم همین کار را می‌کنند.
البته قبل از این‌ها نیاز است تکلیف موضوع کانال را مشخص کنید که در مقالهٔ «۹ ایده برای راه‌اندازی کانال در روبیکا» به شما ایده داده‌ایم.

۱. انتشار پست‌های دارای تصویر، ویدئو یا صوت

پستی که فقط متن داشته باشد، چندان جذاب و جلب‌توجه‌کننده نیست؛ ولی همین پست وقتی با محتوایی صوتی یا تصویری همراه شود، برای مخاطب جذاب‌تر می‌شود. محتوای شما حتی اگر فقط یک دلنوشته یا شعر است، آن را با عکسی مناسب همراه کنید.
اینفوگرافیک‌های جذاب، استیکر، گیف، میم و ویدیوهای کوتاه جالب محتواهایی با قابلیت اشتراک‌گذاری بالا هستند که افراد آن را برای هم می‌فرستند.

حتی اگر یکی از آن‌ها ویروسی شود، به معروف‌شدن کانال خود کمک کرده‌اید.
آهنگ، ویس‌های جالب، تکه‌های فیلم، سخنان تأثیرگذار و انگیزشی، آموزش و هر چیزی که با موضوع کانال شما متناسب باشد، کمک می‌کند افراد بیشتری وارد کانالتان شوند.
برای مثال در تصویر زیر، ۲ تا از کانال‌های روبیکا با تعداد اعضای زیاد را می‌بینید که محتوای ویدیویی به اشتراک گذاشته‌اند:

shared video

این محتواها علاوه‌بر اینکه به جذب اعضا کمک می‌کند، عامل کسب درآمد از روبیکا هم هست؛ چون در کانال روبیکا بر اساس ترافیک مصرفی کاربران، درآمد به دست می‌آورید.
اگر امکانات آن را دارید، می‌توانید برای کانال خود طراحی گرافیکی منحصربه‌فردی داشته باشید؛ مثلاً تصویر پروفایل، پست‌ها و حتی بنرهای تبلیغاتی خود را به‌صورت یکپارچه طراحی کنید.
این کار باعث می‌شود بیشتر در ذهن مخاطب بمانید؛ چون نماد و رنگ‌های مخصوص خود را دارید.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

۲. بهینه‌سازی پروفایل و محتوای کانال

کانال شما یک اسم دارد، یک عکس پروفایل و توضیحات. این قسمت‌ها به ۲ شکل به جذب عضو جدید و معروف‌شدن کانال روبیکای شما کمک می‌کنند:

  • اول وقتی یک نفر در بخش پیام‌رسان روبیکا دنبال کانال به‌خصوصی می‌گردد
  • دوم وقتی شخصی وارد کانال شما شده و با خواندن نام و توضیحات می‌خواهد بیشتر با آن آشنا شود

برای اینکه کانال شما در جست‌وجوی کاربران پیدا شود، باید نامی انتخاب کنید که می‌دانید کاربران جست‌وجو می‌کنند؛ مثلاً اگر موضوع کانال شما روانشناسی است، حتماً در نام کانال به آن اشاره کنید.
می‌توانید به‌صورت کلی فقط روانشناسی را بنویسید یا با جزئیات بیشتر بنویسید؛ مثل «کانال روانشناسی زوج‌ها – زوج‌درمانگری».
در قسمت توضیحات کانال باید مختصر و مفید کانال خود را معرفی کنید و لینک عضویت در آن قرار دهید. این توضیحات به کاربر مرددی که می‌خواهد برای عضویت در کانال شما تصمیم بگیرد، کمک می‌کند.
برای نمونه در تصویر زیر، توضیحات یک کانال را می‌بینید:

channal bio

چیز دیگری که نظر کاربران تازه‌وارد را جلب می‌کند، پست پین‌شدهٔ کانالتان است. در این پست، می‌توانید هشتگ‌هایی را که محتوای کانال را با آن‌ها دسته‌بندی کرده‌اید، قرار دهید، آیدی کانال‌های زیرمجموعه و همکار را بگذارید.
برای نمونه در تصویر زیر، کانال خبر فوری را می‌بینید که در پست پین‌شده آیدی کانال‌های دیگر خود را گذاشته است.

bio

پست‌های دیگر هم مهم هستند. هر کدام از این پست‌ها را ممکن است اعضا برای دیگران بفرستند؛ پس باید آیدی کانال خود را در همهٔ آن‌ها قرار دهید. می‌توانید با کال‌ تو اکشن کوتاه هم افراد را به عضویت دعوت کنید؛ مثلاً «🔹آموزش آشپزی ملل در کانال زیر🔹 👇🏽».

یکی از چیزهایی که هر تازه‌واردی به آن توجه می‌کند، تاریخ پست‌های شماست. اگر کانال شما فعال نباشد و از آخرین پست آن خیلی گذشته باشد، نمی‌توانید مخاطب را قانع کنید که عضو شود. برای همین باید همیشه فعال باشید و به‌صورت منظم و مداوم محتوا تولید کنید.

پیشنهاد: کال تو اکشن چیست؟

۳. استفاده از بخش‌های دیگر روبیکا

در پاسخ به اینکه «چگونه کانال روبیکا را معروف کنیم؟» باید بگوییم همیشه لازم نیست به امکاناتی که کانال در اختیارتان می‌گذارد، بسنده کنید. روبیکا بخش‌های دیگری هم دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کمک به کانال خود استفاده کنید.
در پیام‌رسان روبیکا غیر از کانال‌ها، گروه‌های عمومی زیادی هم وجود دارد. در این گروه‌ها عضو شوید و پست‌های جالب کانال خود را آنجا بفرستید. می‌توانید دربارهٔ این پست‌ها صحبت کنید و با افراد تعامل کنید تا به‌صورت غیر مستقیم آن‌ها را به دیدن کانال خود ترغیب کنید.
البته بعضی مواقع هم می‌توانید آن‌ها را مستقیماً دعوت کنید عضو کانال شما شوند. بهتر است زمانی که محتواهای خیلی خوبی دارید یا مسابقه و چالشی گذاشته‌اید، این کار را انجام دهید که نتیجه دهد.

نکتهٔ مهم: این کار را زیاد انجام ندهید؛ چون نتیجه عکس می‌دهید!

در کنار این‌ها، کانال شما هم می‌تواند برای خود گروه داشته باشد. در این گروه با اعضا مستقیم تعامل کنید، نظرشان را بپرسید و از آن‌ها بازخورد بگیرید.
تعامل مستقیم با اعضا به آن‌ها احساس تعلق به یک جامعه را می‌دهد که سود آن به شما می‌رسد؛ چون اعضا فعال‌تر می‌شوند و کانال شما معروف‌تر!
از روبینو هم غافل نشوید. هم فعالیت خود را در روبیکا گسترش داده‌اید و راه‌های مختلفی برای تعامل با مخاطب دارید، هم یک ورودی جدید به کانال خود ساخته‌اید.
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. برگزاری جشنواره، مسابقه و چالش

مسابقه و چالش همیشه مخاطب جذب می‌کند. نوع آن به نوع کانالتان بستگی دارد؛ مثلاً کانال‌‌های فروش با تخفیف و ارسال رایگان می‌توانند مخاطب زیادی بگیرند؛ به‌شرطی که به‌خوبی اطلاع‌رسانی کرده باشند.
البته مسابقه هم برای این کانال‌ها جواب می‌دهد. مسابقه‌ای خیلی ساده مثل ارسال عکس محصولاتی که استفاده کرده‌اند، دعوت یک دوست به کانال، پاسخ به یک پرسش دربارهٔ محصولات یا عضویت در کانال.
جایزه می‌تواند یکی از محصولات، پول نقد یا هر چیزی باشد که برای مخاطب شما جذاب است.
کانال‌های دیگر هم با موضوعات بالا می‌توانند مسابقه و چالش بگذارند یا موضوعات خلاقانه‌تری متناسب با موضوع کانال خود انتخاب کنند؛ مثلاً کانال موزیک مسابقهٔ لب‌زنی آهنگ برگزار کند یا کانال ورزشی مسابقهٔ پیش‌بینی نتایج مسابقات ورزشی را بگذارد.
مسابقه و چالش تعامل کانال را بالا می‌برد و بهانهٔ خوبی برای کشاندن اعضای جدید به کانال است.
نمونه‌ای از مسابقه را در تصویر زیر می‌بینید:

mosabeghe

۵. تبلیغ متقابل در کانال‌های دیگر

یک روش رایج معروف‌کردن کانال در روبیکا، همین تبلیغ متقابل است؛ یعنی شما در کانال خود پست تبلیغاتی کانال دیگری را قرار می‌دهید و آن کانال همزمان، پست تبلیغاتی کانال شما را می‌گذارد.
این پست یا باید بهترین و جذاب‌ترین پست شما باشد یا پستی باشد که در آن به‌خوبی خود را معرفی کرده باشید.
حتماً در این پست آیدی کانال خود را قرار دهید و با کال‌تواکشنی واضح افراد را به عضویت دعوت کنید.
نمونهٔ تبادل کانال‌های روبیکا را در تصویر زیر می‌بینید:
tablighe motaghabel
یک‌سری کانال برای تبادل در روبیکا وجود دارد که با سرچ‌کردن می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. در این کانال‌ها شما کانال‌های دیگری را پیدا می‌کنید که در ازای ارسال پست‌های خود در کانال شما، پست‌های شما در کانال خود می‌فرستند.

۶. تبلیغات مؤثر با متن‌های تبلیغاتی جذاب

تبلیغات، زودبازده‌ترین روش برای معروف‌کردن و افزایش ممبر کانال روبیکا است. روش‌های متعددی هم برای شما وجود دارد.
روش اول تبلیغ کانالتان در پین صفحهٔ گفت‌وگو است. در این روش تبلیغ شما بالای پیام‌رسان پین می‌شود و با کلیک کاربران روی پین، می‌توانند عضو کانال شما شوند.

روش‌های دیگری هم برای تبلیغ در روبیکا وجود دارد:

  • تبلیغ در روبینو و ویترین
  • بنر تبلیغاتی در خانه
  • تبلیغ در بخش بازی‌ها
  • تبلیغ پری‌رول و میدرول در فیلم‌ها و سریال‌ها

در مقالهٔ «آموزش تبلیغات در روبیکا» به این روش‌ها پرداخته‌ایم.

همچنین اگر مخاطبان کانال شما به حد خاصی برسد، ممکن است روبیکا آن را در بخش «کانال‌های پرمخاطب» لیست کند.
اگر بودجه کافی دارید پیشنهاد می‌کنیم یک کمپین تبلیغات گسترده در روبیکا انجام دهید و یک‌باره کانال خود را به تعداد زیادی از مخاطبان معرفی کنید.
برای مثال در تصویر زیر، نمونه‌ای از تبلیغات گستردهٔ معرفی کانال را می‌بینید:

tablighat gostarde

 

متن تبلیغ کانال روبیکا نقش خیلی مهمی در افزایش کارایی تبلیغ و جذب مخاطبان دارد. در ادامهٔ مقاله چند متن خوب تبلیغاتی را بررسی می‌کنیم.

۷. اینفلوئنسرمارکتینگ

اینفلوئنسرها پرمخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین افراد در شبکه‌های اجتماعی از جمله روبیکا هستند. خوبی تبلیغات اینفلوئنسری این است که در زمانی کوتاه اینفلوئنسر مخاطبان زیادی را راهی کانال شما می‌کند؛ البته هزینه آن نسبت به انواع تبلیغات دیگر بیشتر است.
اینفلوئنسرهای روبیکا که در پیام‌رسان هم کانال دارند، مناسب‌تر هستند تا بقیه؛ چون می‌توانند مستقیم افراد را به کانال شما بفرستند.

دقت کنید هر اینفلوئنسری به درد تبلیغات شما نمی‌خورد. اینفلوئنسر باید با کانال شما تناسب داشته باشد؛ مثلاً تبلیغ کانال خبری توسط اینفلوئنسر زیبایی مؤثر نیست.
محتوای تبلیغاتی می‌تواند یکی از پست‌های شما باشد که اینفلوئنسر به کانال خود فوروارد می‌کند یا محتوایی که اینفلوئنسر شخصاً برای شما تولید می‌کند. دومی اثرگذاری بیشتری دارد.
تا اینجا با ۷ راهکار به پرسش «چگونه کانال روبیکا را معروف کنیم؟» پاسخ دادیم. در ادامه همان طور که قول داده بودیم، چند نمونه متن تبلیغ کانال روبیکا را بررسی می‌کنیم.

ایبوک‌های رایگان آموزشی
ایبوک‌های رایگان آموزشی

با ایبوک‌های یکتانت، از تولید محتوای حرفه‌ای تا تبلیغات در گوگل را رایگان یاد بگیرید!

دانلود رایگان arrow-left

نمونه متن تبلیغ در روبیکا

برای اینکه متن تبلیغ در روبیکا بنویسید، اول باید تکلیف نوع تبلیغ را مشخص کنید؛ مثلاً اگر تبلیغ پین‌شده دارید، ۳ متن برای عنوان، توضیحات و دکمهٔ کال‌تواکشن تبلیغ نیاز است و هر دو باید کوتاه باشند؛ در حالی که اگر تبلیغ به‌صورت پست باشد، متن طولانی‌تری باید بنویسید.
در ادامه متن چند مورد از تبلیغات در روبیکا را بررسی می‌کنیم.

تبلیغ زیر برای کانال ارز دیجیتال است. همان طور که می‌بینید در عنوان به یک مزیت یعنی فروش بدون کارمزد اشاره شده و در توضیحات به مزیت بعدی یعنی ۲برابر بودن قیمت.
هر ۲ متن هم کوتاه است و تمام آن قابل خواندن است. با ایموجی تلاش شده توجه مخاطب را جلب کند و رنگ دکمهٔ کال‌تواکشن هم به این کار کمک کرده است. تصویر تبلیغ تصویر ارز DOGS است و چشم کاربرانی را که با آن آشنا هستند، می‌گیرد.

dogs ads

در تبلیغ زیر نکته چشمگیر جایزه آن است. به همین دلیل هم در عنوان و هم در دکمهٔ کال‌تواکشن به آن اشاره شده است. در توضیحات اطلاعات تکمیلی تبلیغ بیان شده است:

finance

تبلیغ زیر برای کانال طبیب در روبیکاست. متن این تبلیغ موضوع یکی از پست‌های کانال است و دکمهٔ کال‌تواکشن آن فقط شامل کلمهٔ «ورود» است:

tabib rubika

تصویر زیر هم یک نمونه تبلیغ کانال در کانالی دیگر است. همان طور که می‌بینید توضیحات مفصل‌تر است. در بخش اول متن این تبلیغ، به کالاهای فروشگاه و مزیت‌های آن اشاره شده و در بخش دوم روش‌های سفارش به‌طور کامل بیان شده است:

common ads

 

در بخش آخر این قسمت چند متن زیبا برای دعوت به کانال روبیکا داریم تا از آن برای نوشتن متن خود ایده بگیرید:

  • 🔷🔷 دوست داری خاص‌ترین غذاها رو جلوی مهمون‌هات بذاری؟ بیا تو کانالم تا هر روز دستور یه غذا رو بدم که تا حالا نخوردی! 🔷🔷 عضویت در کانال: (آیدی) 🍕🍕
  • ⚽ اطلاع از نتایج لحظه‌ای مسابقات فوتبال لیگ برتر، لیگ اسپانیا، آلمان، انگلیس، ایتالیا، لیگ قهرمانان اروپا و… در کانال فوتبالی‌ها ⚽ 👈🏽 (آیدی کانال)
  • 👗 اگر قراره پاییز امسال خوش‌استایل‌ترین شخص گروه دوستانت بشی، ایده‌های استایل کانال من کمکت می‌کنه 👗 عضو کانالم شو: (آیدی کانال)
  • دوست داری شش‌ماهه ایتالیایی حرف بزنی؟ دوره آموزشی فشردهٔ ایتالیایی برای ۳ روز باز شده! تا دیر نشده عجله کن!!!
  • حوصله‌ات سر رفته؟ بیا توی این کانال و تا صبح ویدیوی بامزه ببین و جوک بخون 😁😁 👈🏽 (آیدی کانال)

در ادامهٔ پاسخ به سؤال «چگونه کانال روبیکا را معروف کنیم» باید به پرسش مهم دیگری پاسخ دهیم. تبلیغ در روبیکا چالش‌های خود را دارد. در ادامه می‌گوییم این چالش‌ها چه هستند و چگونه می‌توانید آن‌ها را حل کنید.

چطور از پس چالش‌های تبلیغ کانال در روبیکا بر بیاییم؟

وقتی بخواهید در روبیکا کانال خود را تبلیغ کنید، مهم‌ترین چالش این است که کانال مناسب را پیدا کنید. کانالی مناسب است که مخاطبان آن با مخاطبان کانال شما شباهت داشته باشد تا به تبلیغ شما توجه کنند.
مثلاً مخاطبان کانال ورزشی را در کانال آشپزی کمتر پیدا می‌کنید؛ باید سراغ کانال‌هایی بروید که این مخاطبان را داشته باشد. پیدا کردن یک چالش است و مذاکره سر قیمت و هماهنگی‌ها بحث دیگر.
به‌علاوه رقابت ممکن است شدید باشد، با رقابت شدید، مخصوصاً اگر به‌صورت گسترده تبلیغ کنید، هزینه‌ها بالا می‌رود. حالا با همهٔ این زحمت‌ها شاید اصلاً کاربران تعامل کافی با تبلیغ شما نداشته باشند!
چاره این است که تمام مراحل را از تولید محتوای تبلیغاتی تا انتخاب کانال‌های همکار و مذاکره، بادقت و سر صبر و حوصله انجام دهید، آمار تبلیغ‌های قبلی را بگیرید، از مظنهٔ تبلیغ در روبیکا باخبر باشید و قبل از تبلیغ با هزینهٔ زیاد و به‌صورت گسترده، تبلیغ کوچکی به‌عنوان تست انجام دهید.
در کنار این‌ها می‌توانید از روش ساده و تضمین‌شده تبلیغات پین‌شده صفحهٔ گفت‌وگو استفاده کنید. تبلیغات روبیکای یکتانت با امکان انتخاب استان محل زندگی کاربران، به شما اجازه می‌دهد کانال خود را به مخاطبان هدف معرفی کنید.
به‌علاوه با انتخاب تعداد بازدید تبلیغ، هزینه‌های خود را از قبل پیش‌بینی و مدیریت کنید. در این روش تبلیغ، از آنجا که در کانال دیگری تبلیغ خود را نمایش نمی‌دهید، به مذاکره با هیچ شخصی هم نیاز نیست. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان حرفه‌ای یکتانت در روبیکا از طریق آیدی Rubika_advertisement@، بیست‌وچهارساعته صحبت کنید.

معروف‌شدن کانال روبیکا = کسب درآمد بیشتر از کانال

همان طور که در این مقاله خواندید، راه‌های زیادی برای معروف کردن کانال روبیکا وجود دارد؛ ولی شرط موفقیت این است که این راه‌کارها را به‌صورت مداوم انجام دهید. اگر کانال را به حال خود رها کنید، هرچه رشته‌اید، پنبه می‌شود.
در این مقاله فهمیدیم چگونه کانال روبیکا را معروف کنیم و چند متن تبلیغ کانال روبیکا را هم بررسی کردیم. اگر سؤال یا پیشنهادی دارید، در بخش مقالات برایمان بنویسید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی