تبلیغات ریتارگتینگ، این بار در اپلیکیشن

۶ روش کسب درآمد از روبیکا

رشد کسب‌وکار اینترنتی | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

اگر به کسب درآمد از اپلیکیشن‌های ایرانی فکر می‌کنید، روبیکا یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای شماست.

روبیکا هم روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در اختیار شما می‌گذارد، هم سخت‌گیری‌ها و دردسرهای برنامه‌های خارجی را ندارد؛ البته تفاوت میزان درآمد هم قابل توجه است.
در این مقاله می‌خواهیم ۲ روش اصلی و ۴ روش فرعی مختلف کسب درآمد از روبیکا را آموزش دهیم. اگر آماده‌اید، با آسان‌ترین روش‌ها شروع کنیم.

۲ روش اصلی کسب درآمد از روبیکا

روبیکا امکان کسب در آمد از تولید محتوا را فراهم کرده است؛ هم از پیام‌رسان این اپ و هم از بخش روبینو که به هر کدام جداگانه می‌پردازیم.

برخلاف پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، شرایط درآمدزایی از روبیکا اصلاً سخت نیست. نه نیاز است به تعداد فالوورهای خاصی برسید، نه به میزان بازدید مشخص. همین که فعالیت را شروع کنید، امکان کسب درآمد هم وجود دارد.

به‌علاوه، روبیکا محتوای منحصربه‌فرد و اورجینال را به محتوای کپی ترجیح نمی‌دهد. شما می‌توانید خیلی راحت فقط با انتشار محتواهایی که دوست دارید، درآمد کسب کنید؛ البته به‌شرطی که این محتواها قوانین روبیکا را رعایت کرده باشند؛ وگرنه جریمه می‌شوید.
برای برداشت درآمد هم به‌محض اینکه درآمد شما به حداقل ۵۰ هزار تومان برسد، می‌توانید اقدام کنید. فقط لازم است شمارهٔ شبا، اطلاعات هویتی و تصویر کارت ملی خود را در بخش کسب درآمد وارد کنید.

kasbe daraamad rubika

احراز هویت چند روز زمان می‌برد؛ ولی مبلغ درآمدتان پس از چند ساعت به حساب شما واریز می‌شود.
روش‌های دیگری مثل تبلیغات در روبیکا هم برای درآمدزایی وجود دارد که جلوتر به آن اشاره می‌کنیم. حالا ببینیم که شیوهٔ کسب درآمد از تولید محتوا در پیام‌رسان روبیکا و روبینو به چه شکل است.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

۱. درآمد از کانال روبیکا

با ایجاد کانال در روبیکا و شروع انتشار محتوا، روند کسب درآمد از روبیکا برای شما هم آغاز می‌شود. میزان درآمد شما از کانال روبیکا به حجم ترافیکی که کاربران در کانال شما مصرف می‌کنند، بستگی دارد؛ هرچه ترافیک بیشتری صرف شود، درآمد بیشتری نصیب شما می‌شود.

به همین دلیل انتشار محتواهای صوتی و تصویری مثل موسیقی و فیلم برای شما درآمدزاست؛ ولی اشتراک‌گذاری متن نه. برای مثال، در تصویر زیر، ۲ نمونه از کانال‌های روبیکا را می‌بینید که با انتشار گیف و فیلم درآمد کسب می‌کنند:

rubika gif

 

برای جذب مخاطب به کانال خود ۲ کار می‌توانید انجام دهید:
• اول اسم کانال را طوری انتخاب کنید که خیلی راحت در نتایج جست‌وجو در روبیکا پیدا شود؛ همچنین نام و آیدی کانال را در انتهای پست‌های کانال بنویسید
• دوم اینکه از تبلیغات روبیکا استفاده کنید تا مخاطبان را وارد کانال خود کنید.
حتما روزانه محتوا منتشر کنید تا در ذهن مخاطب بمانید و با کارهایی مثل نظرسنجی و واکنش نشان دادن با ایموجی مخاطب را درگیر محتوای خود کنید.

۲. کسب درآمد از روبینو

روبینو بخشی از اپلیکیشن روبیکا است که درست مثل اینستاگرام ساخته شده است. روبیکا یک بخش به‌نام «ویترین» هم دارد که مانند اکسپلور اینستاگرام، در آن امکان کشف پیج‌های مختلف روبیکا وجود دارد.

rubino-vitrin

در روبینو بر اساس تعداد مخاطبان و محبوبیت صفحه و حجم ترافیک مصرفی کاربران در صفحهٔ شما درآمد کسب می‌کنید.

برای موفقیت در روبینو اول نیاز است که موضوعی را برای صفحهٔ خود انتخاب کنید که مخاطب خود را داشته باشد؛ مثلاً انتشار تکه‌هایی از فیلم و سریال‌های محبوب، محتواهای روانشناسی زوج‌ها، محتواهای طنز، سخنرانی‌های انگیزشی و محتواهای ورزشی.
قدم بعدی این است که با انتشار منظم و مداوم محتوا مخاطب را جذب کنید و نگه دارید. سعی کنید کیفیت بالاتری از رقبا ارائه دهید و سلیقهٔ مخاطبان را در نظر بگیرید این کار منجر به افزایش ممبر در روبیکا و در نتیجه کسب درآمد بیشتر می‌شود.
برای نمونه، در تصویر زیر ۲ نمونه از پیج‌های روبیکا را می‌بینید که پست آن‌ها در ویترین نمایش داده شده است:

vitrin ads

در کنار این ۲ روش، می‌توانید از روش‌های دیگری هم برای درآمدزایی استفاده کنید که موضوع ادامهٔ مقاله است.

۴ روش فرعی کسب درآمد از روبیکا

روش‌های این قسمت فرعی به حساب می‌آیند؛ چون دریافت پول از آن مثل پنل کسب درآمد از روبیکا نیست و اغلب با واسطه انجام می‌شود؛ ولی ممکن است از بعضی از این روش‌ها درآمد بیشتری به دست آورید.

۱. بازی‌کردن در روبیکا

در بخش «خانه» در روبیکا، قسمتی به‌نام «بازی کن، جایزه ببر»‌ وجود دارد. با کلیک روی آن، به بازی‌های روبیکا می‌رسید:

game-rubika

این بخش پر از بازی‌های مختلف رقابتی است. افرادی که در بین رتبه‌های برتر بازیکنان قرار بگیرند، جایزه‌ای می‌گیرند که درآمد آن‌ها از روبیکا است.

۲. همکاری در فروش

وقتی پیج یا کانال خود را راه انداخته‌اید و مخاطب گرفته‌اید، در کنار درآمد روبیکا برای تولید محتوا، می‌توانید با همکاری در فروش هم درآمد کسب کنید.
کسب درآمد از همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ به این شکل است که شما در سیستم‌های همکاری در فروش مثل چاوش و دیجی‌کالا ثبت‌نام می‌کنید و لینکی مخصوص به‌خود برای محصولات آن‌ها می‌گیرید.

حالا این لینک را در پیج یا کانال روبیکای خود به اشتراک می‌گذارید. هر خریدی که از طریق لینک شما انجام شود، میزان مشخصی سود برای شما ایجاد می‌کند.

درآمد همکاری از فروش را باید از پلتفرمی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید، برداشت کنید. روبیکا در این شیوهٔ درآمدزایی فقط بستر جذب مشتری است.
یادتان باشد مخاطبان شما گنج شما هستند.

مهم است آن‌ها را با محتوای صفحهٔ خود درگیر کنید و اعتماد آن‌ها را هم جلب کنید.

مخاطبی که به شما علاقه و اعتماد داشته باشد، ممکن است به محصولاتی که معرفی می‌کنید هم علاقه نشان دهد و حتی خرید کند.
برای اینکه مخاطبان را به خرید ترغیب کنید، می‌توانید محصول را در قالب ویدیو یا متن معرفی کنید، تجربهٔ استفادهٔ خودتان را بگویید یا فیلم و عکس‌های باکیفیت از آن منتشر کنید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۳. قبول تبلیغات

وقتی تعداد مخاطبان کانال یا پیج زیاد شد، می‌توانید سراغ تبلیغات بروید. هم می‌توانید در پلتفرم جریان به‌عنوان ناشر تبلیغات ثبت‌نام کنید، هم پیشنهادهای تبلیغ را مستقیماً از تبلیغ‌کننده دریافت کنید.
هزینهٔ تبلیغ شما با تعرفه‌ای که خودتان مشخص می‌کنید، محاسبه می‌شود و آن را باید از تبلیغ‌کننده دریافت کنید.
مثلاً تصویر زیر نمونه‌ تبلیغات روبیکا است که در یکی از کانال‌های پیام‌رسان نمایش داده شده است:

rubika channel ads

۴. فروش محصول

روش آخر کسب درآمد از روبیکا، فروش محصول است. در این حالت دیگر از محتوا درآمد به دست نمی‌آورید؛ بلکه پیج فروشگاهی ایجاد می‌کنید و محصول می‌فروشید؛ مانند پیج زیر:

 

rubika products

اگر می‌خواهید در روبیکا فروش خوبی را تجربه کنید، یک پیج حرفه‌ای داشته باشید؛ یعنی:

  • به‌طور منظم محتوا تولید کنید
  • عکس و ویدیوهای باکیفیت از محصولات بگیرید
  • توضیحات کاربردی برای محصولات بنویسید
  • رضایت مشتریان را منتشر کنید
  • با سرعت و دقت به پیام‌های مشتریان پاسخ دهید

این‌ها روش‌های درآمدزایی از روبیکا بود. حالا ببینیم چطور با افزایش بازدید کانال، می‌توانیم درآمد خود را بیشتر کنیم؟

ایبوک‌های رایگان آموزشی
ایبوک‌های رایگان آموزشی

با ایبوک‌های یکتانت، از تولید محتوای حرفه‌ای تا تبلیغات در گوگل را رایگان یاد بگیرید!

دانلود رایگان arrow-left

افزایش بازدید کانال روبیکا = افزایش درآمد

هر کدام از روش‌های اصلی یا فرعی را که برای کسب درآمد انتخاب کرده باشید (البته به‌جز بازی)، با افزایش بازدید، درآمدتان هم افزایش می‌یابد.

بعضی راه‌های ارگانیک برای افزایش بازدید وجود دارد؛ مثل بهینه‌سازی نام کانال و پست‌ها که بالاتر گفتیم یا انتشار پست‌های محبوب با قدرت انتشار بالا.
یک روش دیگر هم وجود دارد که بازدید کانال روبیکای شما را بالا می‌برد که قبلاً به آن اشاره کرده‌ایم: تبلیغات!

یکی از بهترین روش‌های تبلیغ برای افزایش بازدید کانال روبیکا، تبلیغ در پین گفت‌وگو است؛چون به‌محض اینکه کاربر پیام‌رسان را باز می‌کند، با آن مواجه می‌شود.

قسمتی که در کادر زردرنگ زیر می‌بینید، تبلیغات پین گفت‌وگوی روبیکاست که با لمس آن می‌توانید عضو کانال شوید:

 

pin rubika

در این مدل از تبلیغ روبیکا، می‌توانید مخاطبان را بر اساس استان محل زندگی آن‌ها غربال کنید؛ مثلاً اگر محدودهٔ فعالیت شما استان لرستان است، فقط به ساکنان این استان تبلیغ خود را نمایش دهید.

هزینهٔ تبلیغ در پین گفت‌وگوی پیام‌رسان روبیکا بسیار کم است و بر اساس هر ۱۰۰۰ بازدید محاسبه می‌شود، با مشخص‌کردن تعداد بازدید، می‌توانید هزینهٔ آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید خیلی ساده وارد پنل تبلیغات در روبیکا یکتانت شوید و تبلیغ خود راثبت کنید. در آنجا اطلاعات و تصاویر تبلیغ، تاریخ اجرا، لوکیشن مخاطبان و تعداد بازدید را انتخاب می‌کنید. پس از شارژ اکانت خود به‌اندازهٔ تعداد نمایش، همه‌چیز مهیاست تا بازدید کانال خود و به‌دنبال آن درآمدتان را از روبیکا افزایش دهید.
تبلیغات در پین گفت‌وگوی روبیکا خیلی سریع و کم‌هزینه بازدید کانال شما را افزایش می‌دهد. به‌علاوه هر مشکلی پیش بیاید، یک پشتیبان ۲۴ساعته آماده است به سؤالات شما پاسخ دهد.

برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش تبلیغات در روبیکا را مطالعه کنید.

روبیکا راهی برای کسب‌ درآمد از تولید محتوا

در این مقاله روش‌های کسب درآمد از روبیکا را بررسی کردیم. همان طور که خواندید، در کنار همهٔ روش‌ها، تبلیغات کمک می‌کند بازدید بیشتری بگیرید، به‌دنبال آن مخاطب جدید جذب و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنید.

اگر پیشنهاد یا سؤالی دربارهٔ این مقاله دارید، در بخش کامنت‌ها بنویسید. همچنین اگر پرسش یا مشکلی برای اجرای تبلیغات در روبیکا دارید، از طریق آیدی Rubika_advertisement@ از کارشناسان یکتانت در روبیکا مشاورهٔ رایگان بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی