تبلیغات ریتارگتینگ، این بار در اپلیکیشن

۷ روش برای افزایش ممبر در روبیکا

دیجیتال مارکتینگ | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۱۹ شهریور ۱۴۰۳

increase-rubika-member

حضور در شبکه‌های اجتماعی و موفقیت در آن رمز و رازهای خود را دارد. در این دنیای مجازی باید نکته‌های زیادی را بدانید و به‌روز باشید.

در این میان از زیرنظر گرفتن رقبا و ترندهای اجتماعی هم نباید غافل شد.

البته در کنار همهٔ این‌ها باید صبور هم باشید؛ چون روش‌های ارگانیک مثل ۴ روشی که در ادامه می‌گوییم، زمانبر هستند؛ ولی اگر میانبری می‌خواهید که در کنار روش‌های ارگانیک سرعت رسیدن شما به مقصد را افزایش دهد، باید تبلیغ کنید.

درمورد تبلیغات در روش پنجم و ششم توضیح می‌دهیم.

۱. اسم کانال را بهینه کنید

برای افزایش اعضا کانال روبیکا اول باید کاری کنید که شما را راحت پیدا کنند. اسم کانال نقش اصلی داستان است.

فرض کنید مخاطب شما می‌خواهد از روبیکا لباس مجلسی بخرد. چه کار می‌کند؟ عبارت «لباس مجلسی» را در روبیکا سرچ می‌کند.

برای اینکه مطمئن شوید این مخاطب می‌تواند شما را پیدا کند، باید این عبارت را در اسم کانال خود قرار دهید. برای مثال، لباس مجلسی فیروزه، لباس مجلسی ترک، خرید لباس مجلسی از تولیدکننده و …

یک مثال دیگر هم بزنیم. اگر کانال شما دربارهٔ فیلم و سریال است، اسم‌هایی مانند اسم‌های زیر را انتخاب کنید:

  • فیلم و سریال فانتزی
  • فیلم و سریال علمی تخیلی
  • فیلم و سریال روز
  • فیلم هندی

خلاصه اینکه با توجه به موضوع کانال خود باید نام را انتخاب کنید. اگر موضوع کانال یک دسته‌بندی کلی مثل همین فیلم و سریال است، فقط همان را بنویسید. اگر دسته‌بندی خیلی خاصی مثل فیلم‌های کلاسیک است، باز هم در اسم کانال به آن اشاره کنید.

فقط در صورتی تنها به نام برند بسنده می‌کنیم که شناخته‌شده باشیم؛ مثل کانال حسین دارابی در روبیکا؛ ولی تا وقتی شناخته‌شده نیستیم، باید اسم را طوری انتخاب کنیم که در جست‌وجو پیدا شویم.

۲. پست‌های کانال را بهینه کنید

این از نام کانال؛ ولی برای افزایش ممبر کانال روبیکا باید پست‌ها را هم بهینه کنیم. هر پست کانال شما ممکن است به افراد مختلفی فرستاده شود. برای همین باید قابلیت جذب اعضای جدید را داشته باشد.

چطور این کار را انجام دهید؟

در هر پستی نشانی از خود بگذارید. بهترین نشان هم آیدی و نام کانال در انتهای پست است تا هر کس پست شما را دید، بتواند به‌سادگی عضو کانال شود.

البته یک کال‌تواکشن یا دعوت‌به‌اقدام هم بگذارید که افراد را به کلیک روی آیدی و عضوشدن دعوت کند. کال‌تواکشن می‌تواند به‌سادگی یک ایموجی دست باشد: 👇🏽، یا جمله‌ای مثل این: «اطلاع از آخرین اخبار سینما و تلویزیون با عضویت در کانال فیلم روز».

خود پست هم مهم است. فقط وقتی پست حرفه‌ای و جالب باشد، افراد تمایل پیدا می‌کنند عضو کانال شما شوند. در بخش بعد دربارهٔ این موضوع حرف می‌زنیم.

پستی را هم که پین می‌کنید در ترغیب افراد به عضویت در کانال اثرگذار است.

یک راه این است که بهترین یا مهم‌ترین پست کانال را پین کنید تا افراد را ترغیب به عضویت کند یا در آن کانال را معرفی کنید و نحوهٔ جست‌وجو در کانال را به‌کمک هشتگ‌ها توضیح داده باشد.

برای این کار باید برای موضوعات مختلف کانال خود هشتگ انتخاب کرده باشید و همه را یکجا در پست پین‌شده بیاورید تا افراد با کلیک روی هر هشتگ، به پست‌های مرتبط دست پیدا کنند؛ مثلاً #فیلم_۲۰۲۲ برای فیلم‌های سال ۲۰۲۲.

می‌توانید در این پست، کانال‌های زیرمجموعه و همکار خود را هم معرفی کنید؛ مثل پست پین‌شدهٔ کانال خبر فوری:

pin-channel

اگر محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید، پست پین‌شده می‌تواند معرفی آن‌ها باشد:

pin-message

۳. محتوایی منتشر کنید که به اشتراک گذاشته شود

گفتیم وقتی پست حرفه‌ای باشد، افراد را به عضوشدن ترغیب می‌کند. پست حرفه‌ای چیست؟ پستی باکیفیت که برای مخاطب هدف شما جذاب است. این پست را افراد بیشتر برای هم می‌فرستند.

مثلاً اگر با موضوع فیلم و سریال کار می‌کنید، توضیحات خوبی بنویسید، تکه‌های معروف فیلم‌ها را بگذارید، اکران‌های پیش‌رو را اعلام کنید.

پستی که حاوی آمار، اینفوگرافیک، اطلاعات مفید و ویدئوی سرگرم‌کننده باشد هم باکیفیت است، هم بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. در کل سعی کنید پست‌های کانال شما منحصربه‌فرد و ویژه باشد.

برای نمونه، پست زیر اطلاعات مفیدی دارد و برای همین زیاد دست‌به‌دست شده است:

wairal-post

محتواهای دست‌اولی که زودتر از همه منتشر کرده‌اید هم قابلیت این را دارند که ویروسی پخش شوند.

میم‌ها هم یکی از ویروسی‌ترین محتواهای اینترنت هستند. همین طور می‌توانید گیف‌های بامزه منتشر کنید که اعضا برای هم بفرستند.

۴. تبادل با دیگر کانال‌ها راهی ساده و سریع برای افزایش اعضا کانال

راهی آسان، سریع و البته رایگان برای افزایش ممبر کانال روبیکا تبادل است. فقط باید کانال‌هایی را پیدا کنید که اولاً در سطح شما باشند؛ مثلاً اگر زیر ۱۰۰۰ عضو دارید، آن‌ها هم، همین حدود عضو داشته باشند.

دوماً بهتر است مخاطب این کانال‌ها مخاطب شما نیز باشند؛ مثلاً موضوع کانال‌هایتان به همدیگر نزدیک باشد یا هدف مشترکی داشته باشید.

برای مثال ممکن است مخاطب کانال معرفی فیلم و سریال با معرفی موزیک به هم نزدیک باشند یا کانالی که دربارهٔ تکنولوژی است، مخاطبان زیادی داشته باشد که مایل به عضو شدن در کانالی باشند که محصولات تکنولوژی را می‌فروشد.

البته از آنجا که تبادل رایگان و ساده است، می‌توانید با هر کانالی که امکان آن وجود داشت، تبادل کنید.

حالا تبادل چطور انجام می‌شود؟

یک پست تبلیغاتی آماده می‌کنید و به کانال‌های تبادل‌کننده می‌دهید و پست‌های آن‌ها را می‌گیرید. پست‌ها را همزمان منتشر می‌کنید و اعضای کانال خود را تشویق می‌کنید در آن کانال عضو شود.

این روش در روبیکا محبوب و رایج است و حتماً می‌توانید کانال‌هایی را پیدا کنید که حاضر به تبادل باشند.

۵. مسابقه و چالش داشته باشید

مسابقه و چالش یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید کانال روبیکا و جذب عضو جدید است. ایده‌های خیلی زیادی هم برای آن وجود دارد. اگر چیزی به ذهنتان نمی‌رسد، از مسابقه‌ها و چالش‌های کانال‌های دیگر ایده بگیرید.

برای مثال، از اعضا بخواهید از روز طبیعت خود برای شما عکس بفرستند یا خاطره‌ای بامزه را بنویسند. عکس یا خاطرهٔ هر کس که بیشتر لایک بخورد یا بیشتر دیده شود، برنده است. این شرط باعث می‌شود شرکت‌کنندگان پست مسابقه را برای مخاطبان خود بفرستند.

اگر شرط مسابقه بازدید باشد، باعث افزایش بازدید کانال و اگر لایک باشد افزایش اعضا خواهد شد.

فقط حواستان  باشد  کانال را برای حضور مخاطبان جدید آماده کرده باشید؛ طوری که آن‌ها را قانع و ترغیب کند در کانال عضو شوند.

برای نمونه، پیام پین‌شدهٔ کانال را طبق چیزی که بالاتر گفتیم آماده کنید یا چند پست خوب منتشر کنید که وقتی افراد وارد کانال می‌شوند ببینند.

۶. در پین گفت‌وگو تبلیغ کنید

در روبیکا یک امکان تبلیغاتی جالب وجود دارد. شما می‌توانید بالاترین گفت‌وگوی کاربر باشید تا به‌محض اینکه روبیکا را باز کرد، کانال شما را ببیند. این تبلیغ مخصوص شمایی است که کانالی در روبیکا دارید و می‌خواهید اعضا را بیشتر کنید.

تبلیغ شما در اینجا عنوان، توضیحات، دکمهٔ کال‌تواکشن و یک تصویر دارد که آن را متناسب با هدف و مخاطب تبلیغ تنظیم می‌کنید.

چه کسب‌وکاری داشته باشید که دنبال مشتری است، چه کانالی که می‌خواهد از بازدید محتوا درآمد کسب کند، قرارگرفتن در پین گفت‌وگو به شما سود می‌رساند.

اگر متن و تصویر را جذاب انتخاب کنید، کاربر با دیدن آن، وارد کانال می‌شود و حالا نوبت آن است که با روش‌هایی که در بخش‌های قبل گفتیم مثل پیام پین‌شده و پست‌های اخیر، او را جذب کنید.

با حدود ۲۰۰ میلیون نمایش تبلیغ روزانه در روبیکا، می‌توانید مطمئن باشید تبلیغ شما را افراد زیادی می‌بینند و در زمانی کوتاه، کانال شما به‌سرعت رشد می‌کند.

از طرفی هزینهٔ تبلیغات در روبیکا بسیار کمتر از پلتفرم‌های دیگر مثل اینستاگرام است؛ به‌علاوه، هزینهٔ هر بازدید را هم خودتان تعیین می‌کنید.

در کنار همهٔ این‌ها می‌توانید مخاطبان تبلیغ خود را بر اساس استان محل زندگی جدا کنید. این قابلیت برای کانال‌هایی که دنبال مخاطبان مجاور خود هستند، مثل فروشگاه‌های حضوری عالی است.

برای ثبت تبلیغ در روبیکا، اول باید در پنل روبیکا ثبت‌نام کنید. کافی است وارد پنل تبلیغات در روبیکا شوید و شمارهٔ خود را وارد کنید و کد تایید را در کادر زیر بزنید:

sign-in-rubika ads

 

در پنل روی ساخت تبلیغ جدید کلیک کنید:

create new ad

در مرحلهٔ بعد آیدی کانال خود را وارد می‌کنید. حواستان باشد که آیدی را درست بنویسید:

set channel id

پس از ثبت آیدی کانال، نوبت آپلود تصویر و نوشتن متن و عنوان و دکمهٔ تبلیغ است:

campaign setting

اگر روی «مشاهدهٔ پیش‌نمایش» بزنید، می‌توانید ببینید تبلیغ شما در دستگاه کاربر چطور نمایش داده می‌شود:

campaign preview

با رفتن به مرحلهٔ بعد تنظیمات دیگر تبلیغ شامل تعداد بازدیدکننده‌ها، تاریخ شروع تبلیغ و موقعیت مکانی بازدیدکننده‌ها را تعیین می‌کنید:

campaign setting

مرحلهٔ آخر این است که روی «پرداخت» بزنید و هزینهٔ تبلیغ را بپردازید.

۷. به‌صورت گسترده در روبیکا تبلیغ کنید و عضو بگیرید

روش دیگر این است که مثل تبلیغات تلگرام، به‌صورت گسترده در کانال‌های روبیکا تبلیغ کنید. این تبلیغ به این صورت است که پست تبلیغاتی از شما همزمان در یک‌سری کانال منتشر می‌شود. این تبلیغ اعضای کانال‌های هدف را تشویق می‌کند در کانال شما عضو شوند.

در تبلیغ زیر قبل و بعد انتشار تبلیغ در یک کانال روبیکا را می‌بینید:

rubika- ads

حالا که روش‌های افزایش ممبر کانال روبیکا را یاد گرفتید، بگذارید اصل و اساس کار در شبکه‌های اجتماعی از جمله روبیکا را در بخش بعد توضیح دهیم.

رمز موفقیت افزایش ممبر روبیکا: شناخت مخاطب

مخاطب مهم‌ترین عنصر کانال روبیکای شماست. با جلب توجه مخاطب است که مشتری می‌گیرید یا بازدید را بالا می‌برید. همه‌چیز را باید برای جذب او بهینه کنید.

خب چطور می‌توانید محتوایی تولید کنید که مخاطب را جذب کند؟ او را خوب بشناسید. فکر کنید که چه کسی ممکن است به محصول یا محتوای کانال شما علاقه پیدا کند. این فرد چه مشخصاتی دارد، چه نقاط ضعف و قوتی، موقعیت مکانی او کجاست و…

خلاصه آن‌قدر او را بشناسید که بتوانید هم محصول و محتوای خود را برای او بهینه کنید، هم تبلیغی بسازید که بدانید او را جذب می‌کند.

برای مثال اگر کانال فروشگاهی دارید، به این فکر کنید که مخاطب شما وقتی وارد کانال می‌شود، چه چیزهایی می‌خواهد ببیند یا بداند تا اعتماد و خرید کند.

ممکن است با دیدن رضایت مشتریان قبلی خیالش راحت شود، راه‌های ارتباطی، مشاوره و پشتیبانی دم‌دست باشد تا به‌سادگی با شما ارتباط برقرار کند، راه‌های سفارش را در جاهای مختلف ببیند تا برای دریافت اطلاعات اولیه اذیت نشود و تصویر و توضیح محصول باکیفیت و دقیق باشد.

اگر کانال انتشار محتوا برای کسب درآمد دارید هم چیزهای دیگری را باید برای مخاطب در نظر بگیرید. مثلاً کانالی که دربارهٔ فیلم است، اول از همه با نظرسنجی می‌تواند بفهمد مخاطبانش بیشتر به چه فیلم‌هایی علاقه دارند.

جدا از آن، کانال باید محتوای باکیفیت هم داشته باشد؛ مثلاً همین کانال مرتبط با فیلم و سریال می‌تواند خلاصهٔ داستان، تریلر، لینک دانلود یا فایل آن، صحنه‌های دیدنی فیلم و سریال‌های محبوب، عوامل فیلم و سریال‌ها یا  میم‌های مرتبط با آن‌ها را منتشر کند.

برای درگیر کردن مخاطبان می‌توانید بخواهید که فیلم‌های مورد علاقهٔ خود را برای شما ارسال کنند تا دربارهٔ آن‌ها محتوا بگذارید.

در کل کاری کنید که مخاطب هدف از کانال شما دل نکند و آن را به بقیه هم معرفی کند.

افزایش اعضای کانال = درآمد و فروش بیشتر

یادتان باشد افزایش اعضا خصوصاً وقتی هنوز اول راه هستید، با کمک تبلیغات خیلی ساده‌تر و سریع‌تر است و شما را به درآمد می‌رساند. البته همیشه در کنار آن روی کانالی باکیفیت و بهینه‌سازی‌شده برای مخاطب هدف سرمایه‌گذاری کنید.

در این مقاله با روش‌های ارگانیک و پولی افزایش ممبر کانال روبیکا آشنا شدید. روشی هست که به روش‌های این مقاله اضافه کنید؟ همین طور اگر پرسشی دربارهٔ تبلیغات در روبیکا دارید یا به مشکلی برای اجرا برخورده‌اید، در بخش کامنت‌ها بنویسید.

2.3/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

افزایش مراجع‌کننده کلینیک شما