تبلیغات روبیکا در یکتانت؛ فرصت تازه برای دیده شدن!

چطور متن بیو برای کسب و کار خودمان را بنویسیم؟ (+ نمونه)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | مینا طالبی | تاریخ بروزرسانی : ۸ شهریور ۱۴۰۳

چطور متن بیو برای کسب و کار خودمان را بنویسیم؟

اولین برخورد مهم‌ترین تاثیر را در تصمیم مخاطب شما می‌گذارد. این مسئله یک سوگیری شناختی است که می‌گوید ما آدم‌ها اغلب اوقات بر همان اطلاعات اولیه برای تصمیم‌گیری و قضاوت دربارهٔ چیزی تکیه می‌کنید.

بیو برای پیج کاری شما هم اولین جایی است که مخاطب معمولاً می‌بیند؛ یک جمله، کال‌تواکشن جذاب، تصویر پروفایل و حتی هایلایت‌ها که کنار بیو می‌آید، در متقاعدسازی او نقش دارد.

برای نوشتن متن بیو حرفه‌ای اینستاگرام تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. اگر با بیو آشنایید، از طریق فهرست زیر به بخش دوم بروید.

 

بیو کجاست و چه نقشی دارد؟

بیو در قسمت بالایی پروفایل اینستاگرام قرار دارد و توضیحاتی دربارهٔ کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد: که هستید، چه می‌کنید و چه خدمات و محصولی ارائه می‌دهید. بیو دارای محدودیت ۱۵۰ کاراکتری است؛ بنابراین لازم است مختصر و مفید کسب‌وکار خود را معرفی کنید.

برای مثال، در قسمت مشخص‌شدهٔ تصویر زیر، بیو برای پیج کاری یک کسب‌وکار گردشگری را می‌بینیم که خود را معرفی کرده و خدمات‌‌ را مختصر، مفید و واضح بیان کرده‌ است. چه تفاوتی با دیگران دارد و چگونه می‌خواهد خود را جایگاه‌یابی کند؟ به آن بخش «سفرهای گروهی» دقت کنید که تفاوت را نشان می‌دهد.

نمونه بیو برای پیج کاری

این بخش اولین جایی است که مخاطب می‌بیند و با شما آشنا می‌شود. اولین برخورد در بیوی پیج کاری شماست که تصور مخاطب دربارهٔ کسب‌وکارتان را شکل می‌دهد؛ ابتدای مقاله هم اشاره کردیم اغلب ما از اطلاعات اولیه‌ برای قضاوت و تصمیم‌گیری دربارهٔ اینکه کسب‌وکار، محصول یا خدمت مناسب ماست، استفاده می‌کنیم (منبع: DECISION LAB).

سایر المان‌ها مثل هایلایت‌ها، تصویر پروفایل، نام کسب‌وکار و… به‌عنوان کمکی بیو شناخته می‌شوند که در میزان اثرگذاری آن در برخورد اول نقش دارند. تصور کنید مخاطب وارد پیج می‌شود و چیزی که می‌بیند، یک بیوی خالی یا نامفهوم و گنگ است، احتمالاً علاقه‌ای به ادامهٔ گشت‌وگذار در آن پیج نخواهد داشت.

در بخش بعدی کمک می‌کنیم بیو برای پیج کاری را به شکلی بنویسید که احتمال ماندن و فالوشدن چند برابر شود.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

برای پیج کاری چطور بیو حرفه‌ای بنویسیم؟

بیو کسب و کار شما باید هوشمندانه، جذاب و پر از اطلاعات مفید باشد؛ ولی در عین حال کوتاه و مختصر هم نوشته شود. یعنی خیلی کوتاه به مخاطب بگویید دقیقاً چکار می‌کنید و او را متقاعد کنید صفحه شما ارزش وقت‌گذاشتن دارد.

چطور بیو حرفه‌ای اینستاگرام بنویسیم؟ برای راحتی بیشتر، بیایید آن را به ۷ مرحله تقسیم کنیم:

 

۱. اول از همه هدف و مزیت رقابتی خودتان را مشخص کنید

گفتیم در نوشتن بیو برای پیج کاری محدودیت ۱۵۰ کاراکتری داریم؛ پس اولین موضوعی که مطرح می‌شود، این است: هدف کسب‌وکار شما دقیقاً چیست؟ چه می‌خواهید به مخاطب بگویید؟

  • می‌خواهید از بیو برای نشان‌دادن شخصیت برند و اعلام حضور در اینستاگرام استفاده کنید؟
  • قصد دارید در بیو محصولات و خدمات جدید خود را اطلاع‌رسانی کنید؟
  • از بیو برای تبلیغ و فروش محصولات جدیدتان استفاده می‌کنید؟
  • می‌خواهید ماموریت برند را در بیو قرار دهید؟
  • دوست دارید در بیو محصول خود را معرفی کنید و از مخاطب بخواهید از آن استفاده کند؟

حتی ممکن است هدف دیگری داشته باشید، تفاوتی ندارد! مهم این است خودتان بدانید چه می‌خواهید؛ شاید بسته به زمان، هدف و نوع کمپین، کال‌تواکشن یا متن بیو را هم تغییر دهید.

گفتیم بعضی برندها ممکن است از بیو برای بیان ماموریت خود استفاده کنند؛ مثلاً‌ برند ایرانی کیف تیرشه، در بیو اینستاگرام خود به روشنی ماموریت برند را بیان کرده است: حفظ هنر ایرانی.

اشاره‌کردن به ماموریت برند در بیو برای پیج کاری

اگر بدانید چه می‌خواهید، خیلی راحت می‌توانید آن را بنویسید، ولی قبل از نوشتن بیو برای پیج کاری، ادامهٔ مراحل را هم طی کنید.

 

۲. درک کنید مخاطب شما کیست

برای قدم بعدی، مخاطب خود را بشناسید. اگر ندانید برای چه کسی می‌نویسید و قرار است چه کسی را متقاعد کنید پیج شما را فالو کند یا پست‌ها را ببیند، چطور خواهید توانست بیو موثری بنویسید!

دربارهٔ مخاطب و مشتری خود اطلاعات کسب کنید تا بتوانید شخصیت کاربری دقیقی ترسیم کنید و تجربهٔ آنها را شخصی‌سازی کنید. برای شروع، به پرسش‌ها زیر پاسخ دهید:

  • آنها چند سال دارند؟ (نسل Z، نسل X و …)
  • کجا زندگی می‌کنند؟ (در سراسر جهان، در ایران، در شهر خاصی با آب‌وهوای مشخص و …)
  • مشکلات، نگرانی‌ها و دغدغه‌های آنها چیست؟
  • برند شما چگونه می‌تواند به آنها کمک کند؟
  • آنها از یک برند چه انتظاری دارند؟
  • چه چیزهایی برای آنها اهمیت دارد؟

پس از پاسخ به این پرسش‌ها، خود را جای مشتری قرار دهید و فکر کنید چه چیزی می‌تواند تاثیری که می‌خواهید را بر آنها بگذارد.

مثلاً در تصویر زیر می‌بینید که سای‌فاند در بیو به‌خوبی به دغدغه‌های مخاطب پرداخته و به نیازهای او توجه کرده است: نکات اپلای روانشناسی + همراهی تا زمان پذیرش.

نمونه متن بیو برای پیج کاری

به متن بیوی زیر نگاه کنید که خلاقانه به مخاطب گفته است اینجا جایی است که نیاز اصلی او رفع می‌شود؛ نیاز افرادی که رژیم غذایی خاص دارند، ولی ایده‌ای ندارند.

سایر موارد مثل تصویر و هایلایت‌ها مثل وعده‌های غذایی، دربارهٔ من و… هم کمکی بیو به حساب می‌آیند، درست چیده شده‌اند. جلوتر دربارهٔ این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم.

همین پرسش به مخاطب نشان می‌دهد صاحب پیج به‌خوبی از نیاز او خبر دارد و درک می‌کند چه مشکلی دارد.

نمونه بیو برای پیج کاری

۳. متن بیو را بر اساس این نکات بنویسید

در قسمت بیو که در تصویر زیر مشخص شده، می‌توانید متن بیو برای پیج کاری خود را بنویسید. در نظر داشته باشید که در این قسمت می‌توانید از هشتگ و منشن‌کردن هم بهره ببرید.

فیلد بیو

سایر بخش‌ها هم برای نوشتن نام کاربری، نام بیزینس و افزودن لینک است که در ادامه، آنها را بررسی می‌کنیم. در نوشتن بیو برای پیج کاری این ۵ نکته را رعایت کنید:

  • در بیو به مزیت رقابتی کسب‌وکار خود اشاره کنید

به مخاطب بگویید چرا باید بین رقبا، پیج شما را دنبال کند؛ برای مثال، جملاتی مثل «اینجا باشی دیگه مواد شیمیایی و الکی گرون نمی‌خری برای پوستت» یا «امکان پرداخت ارزی با paypal» می‌تواند مزیت رقابتی شما را نشان دهد.

  • شخصیت برند را برجسته کنید

با نوع زبان، لحن و ایموجی که استفاده می‌کنید، شخصیت برند را نشان می‌دهید (ممکن است لحن و زبان طنز، رسمی، صمیمی و … استفاده کنید).

  • کوتاه، روان و ساده بنویسید

گاهی کمتر، بهتر است! پرکردن بیو با کلمات اضافی می‌تواند گیج‌کننده و مبهم باشد، به اصل مطلب بپردازید.

  • گنگ نباشید

در نوشتن بیو برای پیج کاری مطمئن شوید مخاطب معنی کلمات و ایموجی‌ها را متوجه می‌شود؛ از کلمات ساده استفاده و از به‌کارگیری اصطلاحات تخصصی خودداری کنید.

مثلاً «کسب‌وکاری در سطح جهانی» هم گنگ است و هم غیرقابل باور! بنویسید چه کاری انجام می‌دهید؛ چیزی مثل این عبارت: اجرای صفر تا صد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام.

  • کال‌تواکشن واضح و قوی داشته باشید

با اضافه‌کردن کال‌تو‌اکشن، مطمئن می‌شوید مخاطب می‌داند هنگام بازدید از پروفایل شما باید چه کاری انجام دهد!

اجزای متن بیو اینستاگرام برای پیج کسب و کار

در این نمونه، سرویس سفارش گل گیان، در بیو به‌خوبی به مزیت رقابتی خود (ارسال زیر ۴ ساعت و همچنین خرید ارزی از خارج از کشور) پرداخته است. از طرفی، با «ثبت سفارش از طریق» مخاطب را به انجام‌دادن عملی مشخص دعوت کرده است.

نمونه متن بیو برای پیج کاری

به متن بیو پیج کاری زیر هم نگاه کنید. در اینجا، ما کادر را دور کال‌تواکشن انداخته‌ایم. مخاطب می‌داند می‌تواند ۷ روز رایگان، ابزار را تست کند؛ به این ترتیب، هم مخاطب را به انجام کاری دعوت و هم ترس او از ضرر را کم کرده‌اند.

نمونه کال‌تواکشن در بیو برای پیج کاری

شما چطور مخاطب خود را به انجام‌دادن کاری در بیو دعوت می‌کنید؟ روی آیکون روبه‌رو کلیک کنید و برای ما بنویسید:
0
اینجا بنویسیدx
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. لینک وبسایت یا صفحهٔ مشخصی را اضافه کنید

لینک در بیو اهمیت دارد. چرا؟ تنها بخشی در بیو پیج اینستاگرام است که می‌توانید لینک قابل کلیک وبسایت خود را اضافه کنید. اگر با کمک لینک در بیو کاربر را به جایی هدایت نکنید، امکان اقدام مستقیم کاربر را از کسب‌وکار خود سلب می‌کنید.

لینک در بیو به شما در تبدیل فالوور به مشتری کمک می‌کند؛ همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتر به آن‌ها دهید یا از آن برای اجرای کمپین‌های فروش در اینستاگرام بهره ببرید. از چه لینک‌هایی برای این بخش استفاده کنیم؟ دست شما باز است و متناسب با کانالی که می‌خواهید مخاطب را هدایت کنید، می‌توانید لینک‌ دهید.

  • وبسایت
  • صفحهٔ خرید
  • کانال تلگرام، یوتیوب یا توییتر
  • لندینگ پیج
  • چند لینک در یک لینک

و هر فضای دیگری که برای کسب‌وکار شما اهمیت دارد. فقط می‌ماند یک نکته! لینک‌دادن به صفحه اصلی وبسایت گاهی می‌تواند برای مخاطب گیج‌کننده باشد و کاربر متوجه نشود باید چکار کند که چند راه‌حل برای این مشکل وجود دارد:

  • به صفحهٔ مشخصی که می‌خواهید کاربر مراجعه کند، لینک دهید؛ برای مثال، به صفحهٔ خرید یا راهنمایی که اخیراً منتشر شده، لینک دهید تا کاربر مستقیم به همان‌جا هدایت شود
  • از ابزارهای لینک بیو استفاده و چند لینک را در یک لینک بگنجانید؛ بسیاری از کسب‌وکارهایی که بیش از یک لینک با اهمیت دارند، از این ابزارها استفاده می‌کنند
  • لندینگ پیج طراحی کنید و در آنجا مخاطب را به صفحات مورد نظر راهنمایی کنید (استفاده از ابزارهایی مثل یک‌لینک هم همین کار را برای شما می‌کنند که مخاطب به یک لندینگ پیج مشخص هدایت می‌شود تا نیاز خود را رفع کند)

تصویر زیر، نمونه‌ای از روش چند لینک در یک لینک است که با کلیک روی لینک، تعدادی گزینه باز می‌شود و شما می‌توانید انتخاب کنید کدام صفحه را می‌خواهید ببینید. این لینک‌ها بر اساس کال‌تواکشن آن‌ها (وب‌سایت و سایر شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو) انتخاب شده‌اند.

لینک در بیو برای پیج کاری

به یک نمونه هم نگاه کنید که مخاطب پس از کلیک‌کردن روی لینک در بیو به یک لندینگ پیج حاوی چند لینک می‌رود. در مقالهٔ «آموزش چند لینک در بیو اینستاگرام» به‌خوبی این روش را توضیح داده‌ایم.

چند لینک در یک صفحه

۵. دسته‌بندی کسب‌وکارتان را مشخص کنید

بعد از تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس می‌توانید دسته‌بندی برند خود را مشخص کنید؛ چه فروشگاه لباس باشید و چه آژانس مسافرتی. این دسته‌بندی درست زیر نام کسب‌وکار شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را فعال کنید.

انتخاب دسته‌بندی کسب‌وکار باعث می‌شود محدودهٔ بیزینس مشخص شود و شانس کشف شدن کسب‌وکار افزایش یابد. در تصویر زیر که بیو برای آنلاین شاپ کیف و کفش را می‌بینیم، قسمت مشخص‌شده، کتگوری بیزینس را نشان می‌دهد.

نمونه کتگوری در بیو کسب و کار

از آنجایی که اینستاگرام بیشتر از ۱۵۰۰ کتگوری برای بیزینس‌ها دارد، ممکن است کسب‌وکار شما در بیشتر از یک کتگوری قرار بگیرد. بنابراین، تلاش کنید از زاویهٔ مخاطب نگاه کنید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که مخاطب به احتمال بیشتری انتخاب می‌کند.

برای نمایش کتگوری، ابتدا به صفحهٔ پروفایل خود بروید. سپس به‌ترتیب روی «Edit Profile» و «Profile Display» را انتخاب کنید. حالا گزینهٔ نمایش کتگوری و اطلاعات تماس را انتخاب کنید.

نمایش کتگوری در بیو پیج کاری

البته، شما هر زمان که بخواهید می‌توانید این بخش را ویرایش کنید، پس نگران نباشید. مسیر زیر را برای ویرایش بیو دنبال کنید:

صفحهٔ پروفایل > Edit Profile > انتخاب گزینهٔ Category

 

۶. کال‌تواکشن، آدرس و دکمهٔ تماس را اضافه کنید

گفتیم با افزودن کال‌تو‌اکشن مخاطب متوجه می‌شود از او چه می‌خواهید. همچنین، می‌توانید متناسب با اهداف برند، درخواست متفاوتی از مخاطب داشته باشید.

برای مثال، ممکن است از او بخواهید وبسایت شما را چک کند، از فروشگاه شما خرید یا آخرین پست بلاگ را مطالعه کند. تصویر زیر، یک نمونه بیو برای پیج کاری هنری است که کال تو اکشن واضحی دارد و مخاطب را به ثبت سفارش از طریق وبسایت خود دعوت می‌کند.

نمونه بیو برای پیج کاری

همچنین، می‌توانید لوکیشن خود را در صورتی که شعبهٔ حضوری داشته باشید، به بیو خود اضافه کنید. این‌طوری مخاطب اگر به دنبال آدرس شما باشد، به‌راحتی آن را پیدا می‌کند.

برای مثال، در تصویر زیر، بیو برای پیج کاری نمایش و تحلیل فیلم را مشاهده می‌کنید که لوکیشن خود را برای مراجعه حضوری و دسترسی راحت در بیو قرار داده است و با کلیک آن، روی نقشه می‌توانید مسیر را ببینید.

لوکیشن در بیو

در آخر اینکه از دکمهٔ تماس اینستاگرام حتماً استفاده کنید. کدام دکمه؟ به «Contact» در هر ۲ تصویر بالا نگاه کنید. در نمونهٔ زیر، کاربر ۳ راه دارد: تماس تلفنی، تماس از طریق اینستاگرام و همچنین تماس از طریق واتس‌اپ.

دکمهٔ تماس در بیو

۷. سایر کمکی‌های بیو را از یاد نبرید

عناصر دیگری هم هستند که باید به آنها توجه کنید: تصویر مناسب پروفایل و بخش هایلایت‌ها. مخاطب در برخورد اول دوست دارد مطمئن شود ضرر نمی‌کند و بپذیرد شما پیجی معتبر هستید؛ پس در کنار متن بیو، باید به سایر عناصر که کنار آن می‌آیند، برای جذب فالوور اینستاگرام توجه کنید.

تصویر پروفایل باید با هویت بصری برند شما هم‌خوانی داشته باشد و مخاطب با دیدن آن، پیج شما را بشناسد. بهتر است از تصویر با وضوح بالای لوگوی خود استفاده کنید و تمام پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود را یکپارچه نگه دارید. البته، کارآفرینان فردی، بلاگرها و شخصیت‌های عمومی معمولاً از عکس‌های پرتره استفاده می‌کنند که این هم یک گزینه کاملاً قابل قبول است.

برای برندهایی که هویت بصری شناخته‌شده‌ای دارند، مانند اسنپ – با لوگوی سبز و علامت تعجب در وسط – استفاده از لوگوی برند به عنوان عکس پروفایل بهترین انتخاب است.

لوگوی اسنپ

تصویر پیج آنلاین شاپ چه باشد؟ توصیه می‌کنیم حرفه‌ای کار کنید و یک لوگو داشته باشید؛ ولی استفاده از تصویری متناسب با چیزی که می‌فروشید هم انتخاب بدی نیست. البته مخاطب با دیدن لوگو در کنار متن بیو پیج کاری شما، به حرفه‌ای‌بودن و این مسئله که کسب‌وکار پشت پیج است و نه یک شخص، مطمئن‌تر می‌شود.

وجود هایلایت‌ها هم راهنمای خوبی برای کاربر به حساب می‌آیند. چه هایلایت‌هایی را باید بسازید؟ هایلایت‌های پاسخ پرسش‌های متداول، راهنمای ثبت سفارش، نمایش محصولات، خدمات، رضایت مشتری و حتی کد مرسولهٔ ارسال بسته‌های پستی می‌توانند در جلب توجه و اعتماد مخاطب مفید باشند.

برای مثال، در تصویر زیر بخش هایلایت‌های پیج فروش لوازم بهداشتی پوست و مو را می‌بینیم که متناسب با نوع کسب‌وکار و نیاز مخاطب انتخاب شده است.

استفاده از هایلایت‌ها برای افزایش اعتبار بیو برای پیج کاری

تا اینجا بررسی کردیم که چطور بیو بنویسیم، حالا نوبت آن است تا تعدادی متن بیو برای کسب‌و‌کار بررسی کنیم.

ایبوک‌های رایگان آموزشی
ایبوک‌های رایگان آموزشی

با ایبوک‌های یکتانت، از تولید محتوای حرفه‌ای تا تبلیغات در گوگل را رایگان یاد بگیرید!

دانلود رایگان arrow-left

بررسی ۵ نمونه بیو حرفه‌ای کسب‌وکارها

مستقیم برویم سراغ تحلیل چند بیو!

 

۲ نمونه بیو برای آنلاین شاپ

نمونهٔ اول مثالی است از بیو یک فروشگاه آنلاین آینهٔ قدی. ابتدا تصویر آن را ببینید تا ویژگی‌های این بیو را با هم بررسی می‌کنیم:

نمونه بیو برای پیج کاری

در قسمت نام که همان بخش Business Name در منوی تنظیمات است، ابتدا نام برند و سپس انواع محصولات معرفی شده‌اند. در این بخش، با استفاده از «|» نام برند و اسامی محصولات از هم جدا شده‌اند تا خوانا و قابل فهم باشند و برای مخاطب گنگ نباشد. کتگوری مرتبط با نوع کسب‌وکار، به درستی انتخاب شده است که شانس کشف‌شدن کسب‌وکار را افزایش می‌دهد.

خدمات خود را خیلی مختصر و مفید توضیح داده است. نکتهٔ مهم این بخش بیو است: هر ایده‌ای تو سرت باشه برات می‌سازیم! اینجا تفاوت خود را با دیگران گفته است که مخاطب می‌فهمد می‌تواند آینه‌ای داشته باشد که خود او طراحی کرده است.

پس از آن، در متن بیو به کمکی خود به‌عنوان کال‌تواکشن اشاره کرده است؛ «هایلایت قرمزو از دست نده» دعوتی است برای مخاطب که در حراجی شرکت کند. در بخش بعدی، بحث اعتمادسازی را در متن بیو پیج کاری آن‌ها می‌بینیم: دارای نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد.

هایلایت‌های کمکی را می‌بینید؟ دربارهٔ ما، اطلاعات تماس و معرفی وبسایت هم کمک می‌کند مخاطب پس از خواندن بیو بیشتر در پیج بماند.

مثال بعدی، بیو برای آنلاین شاپ لباس است. با هم بررسی کنیم:

  • در نگاه اول، تصویر پروفایل و کاور هایلایت‌ها هم‌خوانی دارند
  • نام بیزینس، خیلی ساده و مختصر است و نوع کسب‌وکار را به‌خوبی مشخص کرده است
  • کتگوری بیزینس به‌خوبی انتخاب شده است
  • نوع محصولاتی که ارائه می‌دهند مختصر و بسیار مفید ذکر شده است: ساده اما شیک و برند
  • در ادامه با ذکر نماد اعتماد الکترونیک و ۴ سال سابقه، به جلب اعتماد مخاطب می‌پردازد
  • کال‌تو‌اکشن واضح دارد

نمونه بیو برای آنلاین شاپ لباس

۱ نمونه متن بیو برای کسب‌وکار B2B

اگر بخواهیم یک مثال برای بیو حرفه‌ای کسب‌وکار B2B بزنیم، صفحهٔ اینستاگرام جریان گزینه‌ای خوبی است. با هم بررسی کنیم:

  • کتگوری بیزینس به‌درستی انتخاب شده است
  • خدمات‌ کسب‌وکار واضح و ساده بیان شده و جای ابهام نمی‌گذارد
  • در نهایت، به آدرس‌های خود لینک می‌دهد و برای کال‌تو‌اکشن مخاطب را به بازدید از لینک‌های مهم دعوت می‌کند؛ چطور؟ با ایموجی!

نمونه بیو برای پیج کسب و کار B2B

۲ نمونه بیو برای پیج کاری (مژه و اکسسوری)

بیایید یک نمونه بیو برای پیج کاری مژه با هم بررسی کنیم:

  • پروفایل، تصویر صاحب پیج است که به افزایش اعتماد مخاطب کمک می‌کند
  • صاحب پیج برای پرسونال برندینگ، نام خود را در بخش نام بیزینس در کنار بیزینس آورده است
  • کتگوری مرتبط با کسب‌وکار به‌درستی انتخاب شده است
  • کاربر می‌داند در این پیج چه چیزی را به دست می‌آورد: هم آموزش و هم دریافت خدمات تخصصی اکستنشن مژه!
  • از بیان ویژگی‌ها و تخصص‌های خود، برای کسب اعتبار بیشتر و جلب اعتماد مخاطب استفاده می‌کند
  • کال تو اکشن مشخص دارد: رزرو وقت از طریق دایرکت
  • لوکیشن به‌صورت دستی در بیو آمده است

نمونه بیو برای پیج مژه

یک نمونه هم بیو برای پیج کاری اکسسوری ببینیم. مواردی که بالا گفتیم در اینجا هم به‌خوبی رعایت شده به علاوه:

  • از محدودیت کاراکتری که اینستاگرام دارد، بهترین بهره را برده: محصولات خود را کنار نام بیزینس ذکر کرده و برای بقیهٔ مطالب در بیو فضا خریده است
  • در بیو، صفحهٔ دیگر کسب‌وکار خود را منشن کرده است که به‌طور تخصصی برای خرید ساعت است
  • از زی‌لینک برای مرتب‌کردن لینک‌های خود استفاده کرده است؛ راه پیگیری و ثبت سفارش را آورده است
  • کال‌تواکشن واضحی دارد که از هایلایت برای دعوت مخاطب به دیدن کارهای موجود استفاده کرده است
  • برای ترغیب مخاطب هم از عبارت «استایلت با اکسسوری کامل می‌شه» استفاده کرده است
  • چه فرقی با دیگر پیج‌ها دارد؟ این کسب‌وکار اکسسوری‌های خاص با طرح و رنگ متفاوت می‌فروشد که در بیو آورده است (آن‌ها اشاره کردند اینجا یک بوتیک آنلاین با طرح‌ها و محصولات متفاوت است)
    لوکیشن دارد
  • دکمهٔ تماس هم در کنار بیو آورده است

نمونه بیو برای پیج کاری اکسسوری

برای افزایش فالوور، بیو را اصولی بنویسید

نگاه اول، برخورد اول و تاثیر اول، حرف اول و آخر را می‌زند. پس، نوشتن بیو برای پیج کاری را جدی بگیرید. بیوی خوب، باعث می‌شود مخاطب بفهمد شما چه چیزی ارائه می‌کنید، چه تفاوتی با دیگران دارید و اولین جرقه‌های علاقه زده شود. به این ترتیب، هم شانس بیشتری برای کشف‌شدن توسط مخاطب خود دارید و هم فالوشدن توسط او.

همه‌چیز را دربارهٔ بیو و استفاده از این فضا در برخورد اول گفتیم. اگر چیزی از قلم مانده است یا دغدغه‌ای دارید، در بخش نظرات بنویسید تا با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. خوشحال می‌شویم نظرتان را دربارهٔ مقاله هم بشنویم 🙂

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید آسان و راحت تلگرام پرمیوم