تبلیغات روبیکا در یکتانت؛ فرصت تازه برای دیده شدن!

آموزش ساخت عکس با هوش مصنوعی (+ نمونه پرامپت)

سایر مقالات | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

آموزش ساخت عکس با هوش مصنوعی (+ نمونه پرامپت)

ساخت عکس با هوش مصنوعی؟ بگویید چه چیزی می‌خواهید تا چوب جادویی هوش مصنوعی آن را در چند ثانیه ایجاد کند. واقعاً به همین راحتی است که فکر می‌کنید.

هوش مصنوعی با میلیون‌ها بلکه میلیاردها عکس آموزش داده شده است و تقریباً هیچ محدودیتی در تصور تصاویر جدید ندارد. تنها محدودیتی که ممکن است وجود داشته باشد، مرزهای تخیل شما و کلماتی است که برای توصیف تصاویر موردنظر خود استفاده می‌کنید.

اگر می‌دانید چه می‌خواهید، نگران نباشید؛ چراکه در این مقاله، ضمن معرفی بهترین هوش مصنوعی‌ها برای ساخت عکس، نحوه ساخت عکس با هوش و مصنوعی و پرامپت‌نویسی را توضیح می‌دهیم.

 

کاربرد هوش مصنوعی برای ساخت عکس

برای چه چیزی به تصویر نیاز دارید؟ پست شبکه‌های اجتماعی؟ بلاگ؟ صرفاً تجربه؟ هوش مصنوعی نیاز شما را برآورده می‌کند. اینجا چند کاربرد از عکس‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی برای تولید محتوا را مثال می‌زنیم.

اگر پیداکردن تصویر مقالهٔ بلاگ سایت برای شما مشکل است، می‌توانید با هوش مصنوعی برای آن عکس بسازید. کافی است توضیح دهید چه تصویری لازم دارید. برای نمونه& عکسی که در تصویر زیر می‌بینید، با هوش مصنوعی ساخته شده است:

ساخت عکس با هوش مصنوعی برای استفاده در پست بلاگ

همچنین می‌توانید با کمک آن، برای پست‌های بلاگ خود عکس کاور بسازید. برای مثال، تصویر زیر را هوش مصنوعی فقط با توصیف موضوع مقاله، ایدهٔ تولید محتوا برای پیج اینستاگرام سالن زیبایی ساخته است:

ساخت عکس با هوش مصنوعی برای تصویر شاخص بلاگ

اگر برای پست‌گذاشتن در اینستاگرام، لینکدین و… هم به تصویر نیاز دارید، می‌توانید آن را با هوش مصنوعی بسازید. فرقی نمی‌کند که می‌دانید دقیقاً چه می‌خواهید یا مثل ما فقط موضوع پست را بیان کرده‌اید؛ اشتباهات خطرناک در رانندگی!

تصویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی برای شبکه‌های اجتماعی

تصاویر خبرنامهٔ ایمیلی را هم می‌توانید با هوش مصنوعی بسازید؛ مثلاً ما ۲ تصویر اول خبرنامهٔ «برخاسته از خاکستر» را با هوش مصنوعی ساخته‌ایم:

ساخت عکس با هوش مصنوعی برای خبرنامه

شاید به نظرتان عجیب بیاید. با هوش مصنوعی می‌توانید تصاویر محصول سایت خود را با کیفیت عالی تولید کنید.

ما یک نمونهٔ امتحانی صرفاً با توصیف محصول ساخته‌ایم. شما با ارائهٔ چند عکس معمولی از محصول خود، می‌توانید تصاویر دقیقی دریافت کنید:

ساخت تصویر محصول با هوش مصنوعی

با هوش مصنوعی می‌توانید برای محتواهای تبلیغاتی خود هم تصویر بسازید. تصاویر زیر را هوش مصنوعی برای تبلیغ کلیکی آب پرتقال ساخته است و بدون دادن جزئیات زیاد، می‌توانیم بگوییم تصاویر خوبی از آب در آمده‌اند:

ساخت تصویر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

یک نمونهٔ واقعی هم از تبلیغات گوگل ادز ببینیم:

نمونه تصویر تبلیغ ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی

ساخت عکس با هوش مصنوعی را که کنار بگذاریم، می‌رسیم به ادیت عکس با هوش مصنوعی که آن هم به‌راحتی امکان‌پذیر است. می‌توانید پس‌زمینه را حذف کنید، شیئی به عکس اضافه یا از آن کم کنید، عکس را گسترش دهید و…

به این نمونه توجه کنید. تصویر سمت راست قبل از ادیت است و تصویر سمت چپ بعد از ادیت. از هوش مصنوعی خواستیم جغد را از تصویر حذف کند.

نتیجهٔ ادیت عکس با هوش مصنوعی

چطور؟ در ادامهٔ مقاله به شما می‌گوییم هر کاری را با کدام هوش مصنوعی‌های ساخت عکس می‌توانید انجام دهید.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

نحوه ادیت و ساخت عکس با هوش مصنوعی

تولید عکس با هوش مصنوعی به همان سادگی است که در مقدمه گفتیم؛ ولی اول باید انتخاب کنید از کدام هوش مصنوعی می‌خواهید استفاده کنید. اگر می‌خواهید عکس بسازید، چند هوش مصنوعی اصلی وجود دارد که برخی منبع هوش مصنوعی‌های دیگر ساخت عکس هستند:

  • DALLE.3
  • Midjourny
  • Stable Diffusion
  • Generative AI by Getty
  • ImageFX

پیشنهاد ما ۲ هوش مصنوعی دال‌ای و میدجرنی است. برای ادیت عکس هم ۲ گزینهٔ عالی دارید:

  • Adobe Firefly
  • Canva

برخی هوش مصنوعی‌های ساخت عکس رایگان و برخی پولی‌اند؛ برخی به ثبت‌نام نیاز دارند و برخی نه. بعد از اینکه هوش مصنوعی مناسب خود را انتخاب کردید، مرحلهٔ بعدی ساخت یا ادیت عکس است.

ساخت عکس به‌سادگی توصیف عکس مدنظر خود در قالب پرامپت و تحویل‌گرفتن یک یا چند تصویر است. در ادامهٔ مقاله چند نمونه پرامپت برای شما مثال می‌زنیم تا ایده بگیرید. در برخی هوش مصنوعی‌ها می‌توانید سایز و سبک عکس را هم مشخص کنید و چند تصویر برای ایده‌گرفتن به آن دهید.

برای شروع، ابتدا باید دستوری به هوش مصنوعی دهید؛ به این دستور، ما پرامپت می‌گوییم که برای ساخت عکس، همان چیزی را توصیف می‌کنیم که می‌خواهیم.

فقط هرقدر دستور شما توصیفی‌تر باشد، نتیجه هم به چیزی که می‌خواهید نزدیک‌تر است. در تصویر زیر، تفاوت ۲ پرامپت زیر را ببینید. ما این ۲ تصویر را با کمک ChatGPT ساختیم که از دال‌ای استفاده می‌کند.

عکس یک دختر را که گوشی آیفون ۱۳ در دست دارد، بساز.
عکس یک دختر نوجوان را که گوشی آیفون ۱۳ در دست دارد، بساز. لباس دختر باید لباس مدرسهٔ ایرانی باشد. دختر در حیاط مدرسه است و اطراف او سایر دانش‌آموزها نشسته‌ یا در حال بازی هستند.

تفاوت دو تصویر برای دو پرامپت ساخت عکس با هوش مصنوعی

پس برای ساخت عکس با هوش مصنوعی، مسیر زیر را طی کنید:

  • وارد اکانت ChatGPT یا Copilot شوید که از دال‌ای استفاده می‌کنند
  • حالا دستور خود را بنویسید تا هوش مصنوعی تصویر را برای شما بسازد
  • تصویر را در صورت نیاز با دستورهای بعدی اصلاح کنید؛ مثلاً اگر در تصویر دانش‌آموز پسر هم وجود داشت، از او بخواهید که آن را حذف کند تا تصویر طبیعی‌تر شود
  • خروجی موردنظرتان را دانلود کنید

برای ادیت عکس هم امکان توصیف ادیت موردنظرتان وجود دارد و هم انتخاب گزینه‌هایی مثل پاک‌کردن پس‌زمینه.

خب، می‌رسیم به قسمت هیجان‌انگیر معرفی ۵ هوش مصنوعی قوی برای ساخت عکس!

 

معرفی ۶ هوش مصنوعی ساخت عکس

در این قسمت دربارهٔ هر هوش مصنوعی ساخت عکس، امکانات و محدودیت‌های آن صحبت می‌کنیم (منابع: Zapier و ZDNET). ما در لیست خودمان هوش مصنوعی‌هایی را گذاشتیم که خودمان با آن‌ها کارهایی انجام دادیم و نتیجه گرفتیم. طبق تجربه، ChatGPT پلاس برای ساخت عکس (تازه‌کارها)، Canva برای ادیت عکس (تازه‌کارها) و فایرفلای هم برای حرفه‌ای‌ها بهترین گزینه‌ایند.

 

۱. تصویرساز هوشمند یکتانت

برای ساخت تصویر تبلیغاتی با هوش مصنوعی، می‌توانید در پنل یکتانت از «تصویرساز هوشمند» استفاده کنید. این قابلیت جدید پنل یکتانت فعلاً فقط برای کمپین‌های همسان قابل استفاده است.

چطور کار می‌کند؟ هوش مصنوعی ساخت تصویر تبلیغاتی از نوع تبدیل متن به تصویر است؛ یعنی شما برای آن دستور می‌نویسید و بر اساس این دستور، ۳ تصویر مختلف می‌سازد تا در کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید.

علاوه بر این، شما می‌توانید گزینهٔ «تاثیرگذاری تنظیمات کمپین» را فعال کنید تا علاوه بر دستور، تنظیماتی مثل کلیدواژه و موضوع انتخابی را در ساخت تصویر در نظر بگیرد. همچنین برای اینکه تصویری مرتبط با خواستهٔ خود داشته باشید، می‌توانید از فیلترهای آماده مثل «واقع‌گرایانه» و «جزئیات کم» استفاده کنید.

امکانات تصویرساز هوشمند یکتانت

یک نمونه از تصویری که ما برای تبلیغ تور لحظه‌آخری کویر گرفتیم، در تصویر زیر به‌عنوان نمونه ببینید:

نمونه تبلیغ همسان با هوش مصنوعی یکتانت

شما می‌توانید برای یادگیری نحوهٔ کار با تصویرساز هوشمند یکتانت و همچنین پرامپت‌نویسی حرفه‌ای، مقالهٔ «تصویرساز هوشمند یکتانت چیست و چطور برای ما زمان می‌خرد؟» را مطالعه کنید.

 

۲. دال‌ای (Dall-E)

اگر بهترین هوش مصنوعی ساخت عکس از نظر سادگی و راحتی کار با آن را می‌خواهید، همین اولین پیشنهاد را بردارید و بروید. دال‌ای.۳ نسخهٔ پیشرفته‌تر دال‌ای.۲، اولین هوش مصنوعی ساخت عکس است. تصاویری که از دال‌ای می‌گیرید، بسیار باکیفیت و واقعی هستند.

برای استفاده از دال‌ای ۲ راه دارید:

  • استفاده از اکانت ChatGPT (بهتر است اکانت پلاس بخرید؛ چراکه تصاویر کیفیت بیشتری دارند)

نمونه ساخت تصویر با هوش مصنوعی ChatGPT

  • استفاده از Copilot

ساخت عکس با copilot

در هر ۲، می‌توانید در همان قسمتی که با هوش مصنوعی چت می‌کنید، تصویر موردنظر خود را توصیف کنید و از آن، ۱ تا ۴ تصویر تحویل بگیرید. برای اینکه به تصویر موردنظر خود برسید، می‌توانید هرقدر می‌خواهید جزئیات به آن اضافه کنید و البته از قابلیت ادیت استفاده کنید.

در کوپایلت، برای ادیت می‌توانید در ادامهٔ گفت‌وگو تغییرات موردنظر خود را شرح دهید؛ ولی طبق تجربه نمی‌تواند خیلی دقیق، تغییرات را اعمال کند.

در چت‌جی‌پی‌تی، ۲ راه برای اعمال ویرایش‌ها دارید. می‌توانید در گفت‌وگو پرامپت‌هایی برای تغییرات موردنظر خود دهید یا قسمت موردنظرتان برای اصلاح را خودتان انتخاب کنید.

اگر تصویر را دوست دارید و می‌خواهید با دستور متنی آن را تغییر دهید، حتماً اشاره کنید که تصویر را عوض نکند و فقط برخی موارد را اصلاح کند؛ مگر اینکه بخواهید تصویری جدید و متفاوت بگیرید.

هر ۲ حالت را در تصویر زیر گذاشتیم. همان طور که می‌بینید، پس از انتخاب محل موردنظر، باید دستورتان را هم بنویسید؛ یعنی بگویید می‌خواهید چطور تغییر کند.

ادیت تصویر با chatgpt

طبق تجربه، گاهی دال‌ای کاری شبیه به جادو انجام می‌دهد و دقیقاً تغییر شما را اعمال می‌کند و گاهی، روی ایده و خلاقیت خود تأکید و اصرار دارد 🙂

برای استفاده از دال‌ای در کوپایلت، کافی است با یک حساب کاربری مایکروسافت در کوپایلت ثبت‌نام کنید. استفاده از کوپایلت به ۲ شکل ممکن است:

  • چت (اینجا باید حتماً در دستور به هوش مصنوعی بگویید که برای شما عکس بسازد)
  • استفادهٔ مستقیم از تصویرساز که در اینجا فقط کافی است تصویر موردنظرتان را توصیف کنید

استفاده از دال‌ای در چت‌جی‌پی‌تی به عضویت در آن (ترجیحاً اکانت پلاس با پرداخت ماهانه ۲۰ دلار) نیاز دارد. پس از آن روی سایت و اپلیکیشن چت‌جی‌پی‌تی به دال‌ای.۳ دسترسی دارید. نسخهٔ رایگان محدودیت تعدادی دارد و همچنین کیفیت آن چنگی به دل نمی‌زند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۳. ساخت عکس با هوش مصنوعی میدجرنی

اگر تصاویر چشمگیر و فوق‌العاده می‌خواهید و هم‌زمان حاضرید هزینهٔ آن را هم متحمل شوید، میدجرنی اولین و آخرین گزینهٔ شماست. تصاویر میدجرنی آن‌قدر باکیفیت و خوب هستند که یکی از کاربران آن توانسته با تصاویری که ساخته است، رتبهٔ اول یک مسابقهٔ هنری را ببرد.

البته از آنجا که چیز خوبی بدون بها نیست، باید بگوییم کارکردن با میدجرنی سختی‌های خود را دارد. اول اینکه فقط از طریق سرور میدجرنی در دیسکورد می‌توانید از میدجرنی استفاده کنید. برای پرامپت‌دادن به میدجرنی باید دستور زیر را وارد کنید:

[هر چیزی که در ذهن دارید] Imagine/

بعد از آن، میدجرنی برای شما ۴ تصویر آماده می‌کند که می‌توانید هرکدام را دانلود یا ادیت کنید یا سایز آن را تغییر دهید. میدجرنی امکانات ویژهٔ زیادی به شما می‌دهد که کمک می‌کنند روی خروجی کار کنترل داشته باشید.

مسئلهٔ بعدی دربارهٔ میدجرنی هزینهٔ آن است. متأسفانه میدجرنی راهی برای استفادهٔ رایگان از آن نگذاشته است. نسخهٔ محدود رایگان هم به‌علت استقبال بسیار زیاد، متوقف شده است.

برای استفاده از میدجرنی باید ماهانه ۱۰ دلار به‌ازای ۲۰۰ عکس در ماه بپردازید. با پرداخت این مبلغ حق استفادهٔ تجاری از تصاویر ساخته‌شده را هم پیدا می‌کنید؛ ولی باید بگوییم تصاویر شما خصوصی نمی‌مانند!

هر تصویری که در میدجرنی بسازید، در حساب کاربری میدجرنی در دیسکورد به‌صورت عمومی پست می‌شود و همچنین در صفحهٔ شما در وبسایت میدجرنی قابل مشاهده است. همین موضوع استفادهٔ تجاری از تصاویر را کمی مشکل می‌کند.

در کل، تصاویر میدجرنی مسنجم‌تر، با رنگ و بافت بهتر، واقعی‌تر و طبیعی‌تر از رقبا هستند؛ طوری که می‌توانید به‌کمک آن آثار هنری بی‌نظیری بسازید.

ساخت عکس با هوش مصنوعی میدجرنی

۴. هوش مصنوعی Canva

ساخت عکس با هوش مصنوعی Canva تنها کاری نیست که می‌توانید با آن انجام دهید. Canva قبل از هوش مصنوعی هم ابزار تولید محتوا همه‌چیز تمام بود. کاربران انتظارات بالایی از هوش مصنوعی آن داشتند که در نگاهی منصفانه، می‌توانیم بگوییم برآورده شده است.

هوش مصنوعی Canva به شما امکان ساخت عکس، ویرایش عکس، ساخت تمپلیت، ساخت ویدیوهای کوتاه و ایجاد متن برای طراحی‌ها (ترجیحاً متن‌های کوتاه) را می‌دهد.

نمونهٔ ویرایش عکسی که تصویر آن را در ابتدای مقاله دیدید، با هوش مصنوعی Canva انجام شده است. غیر از حذف‌کردن یکی از اجزای تصویر، می‌توانید پس‌زمینهٔ تصاویر را پاک کنید و اجزای دلخواه خود را به تصویر اضافه کنید.

برای مثال، با قابلیت «Magic Studio» در همان نقاشی، تعداد پرنده‌های آسمان را بیشتر کردیم. برای این کار، ناحیه‌ای از تصویر را که می‌خواهید تغییر در آن انجام شود، مشخص می‌کنید:

ادیت عکس با هوش مصنوعی

پس از آن، در بخش «Describe your edit» دستور خود (پرامپت) خود را می‌نویسید. نتیجه به این شکل شد:

نتیجه ادیت تصویر با هوش مصنوعی Canva

در تصویر زیر هم از هوش مصنوعی Canva خواستیم یک پست اینستاگرام دربارهٔ تشویق افراد مسن به ورزش ایجاد کند. نتایج واقعاً خوب هستند؛ به‌خصوص که می‌توانید آن را کاملاً با رنگ سازمانی، فونت و متن‌های دلخواه شخصی‌سازی کنید:

ساخت پست اینستاگرام با Canva

برای ساخت عکس از ابزار «Magic Media» استفاده می‌کنید. برای اینکه نتیجهٔ دلخواه بگیرید، اینجا هم بهتر است هرچه می‌توانید به پرامپت خود جزئیات بیشتری اضافه کنید.

در تصویر زیر، از هوش مصنوعی Canva خواستیم تصویر گربه‌ای سفید در سبک انیمه ایجاد کند که یک لیوان لیموناد در دست دارد. همان طور که می‌بینید، ۴ نتیجه پیشنهاد داده است. می‌توانید با کلیک روی «Generate again» دوباره با همین پرامپت تصویر بگیرید:

ساخت عکس با هوش مصنوعی Canva

امکانات Canva برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی و حتی فراتر از آن عالی است. البته برای استفاده از هوش مصنوعی به حساب کاربری پریمیوم نیاز دارید که هزینهٔ آن ۱۲/۹۹ دلار ماهانه برای افراد و ۲۵/۹۹ دلار ماهانه برای تیم‌هاست (منبع: Originality).

چند نکته هم اینجا اضافه کنیم:

۱. شما می‌توانید از اکانت‌های اشتراکی استفاده کنید که هزینهٔ آن کمتر از اکانت اختصاصی است؛ فقط توجه کنید این اکانت با سایر کاربرها مشترک است و اگر تصاویر محرمانه می‌خواهید یا اطلاعات شما حساس است، به سراغ اکانت اختصاصی یا کار با طراح گرافیک بروید.

۲. ادیت تصاویر با Canva هم با پرامپت و هم بدون پرامپت است؛ یعنی می‌توانید المانی مشخص را در تصویر انتخاب کنید تا پاک شود یا بخشی از تصویر را انتخاب کنید تا باقی تصویر را هم متناسب با آن پر کند. نیاز نیست دستوری بنویسید.

۳. هوش مصنوعی Canva هم برای ساخت تصویر و هم برای ادیت است.

 

۵. فایرفلای فتوشاپ

فایرفلای فتوشاپ هم می‌تواند برای شما عکس بسازد؛ ولی مثل Canva این تنها قابلیت آن نیست و بلکه نقطهٔ قوت آن هم نیست. ساخت عکس با فایرفلای هم از طریق سایت آن و هم نرم‌افزارهای ادوبی مثل فتوشاپ امکان‌پذیر است. قدرت این هوش مصنوعی در ساخت عکس را با دال‌ای می‌توان مقایسه کرد. تصاویری باکیفیت و پر از جزئیات و واقعی.

ساخت عکس با فایرفلای

می‌توانید به فایرفلای تصاویر بدهید که از ساختار و ترکیب‌بندی آن‌ها استفاده یا تصاویر در سبک آن‌ها ایجاد کند. این کار را هم می‌توانید با ChatGPT کنید؛ مثلاً تصویر را بدهید و بگویید تصویری مشابه با آن برای موضوع دیگری بسازد. با این حال، کیفیت کار فایرفلای خیلی بیشتر از ChatGPT است.

همچنین با فایرفلای می‌توانید به نوشته‌ها افکت دهید؛ مثلاً کلمهٔ گل را طوری طراحی کند که از گل ساخته شده باشد، رنگ اجزای تصویر را تغییر دهید و اجزایی را با هوش مصنوعی بسازید و به تصویر اضافه کنید. تمام این کارها در وبسایت فایرفلای هم می‌توانید انجام دهید.

چیزی که فایرفلای را متمایز می‌کند «Generative Fill» است که فقط در آخرین نسخهٔ فتوشاپ در دسترس است. ابزار «Generative Fill» کار ویرایش عکس را فوق‌العاده ساده و البته هیجان‌انگیز می‌کند.

کافی است با ابزارهای عادی فتوشاپ، قسمتی از عکس را انتخاب کنید و با یک کلیک و نوشتن پرامپت آن را با چیزی دیگر جایگزین کنید. فایرفلای اجزای جدید به تصویر اضافه کند؛ طوری که تصویر در عمق مناسب قرار گیرد و کاملاً منسجم باشد:

Generative Fill فتوشاپ

 

۶. ImageFX

اگر دنبال ساخت عکس با هوش مصنوعی رایگان و قوی هستید، این رقیب دیربه‌بازارآمده را جدی بگیرید. ImageFX هوش مصنوعی ساخت تصویر گوگل است که با آن می‌توانید تصاویری به‌شدت خوب بسازید.

ساخت عکس با هوش مصنوعی ImageFX

همان طور که در تصویر می‌بینید در ImageFX می‌توانید بعضی واژه‌های پرامپت خود را با پیشنهادهای آن تغییر دهید؛ مثلاً به‌جای وال، دلفین بگذارید.

تصاویر تولیدشده را می‌توانید دانلود و ویرایش کنید. برای ویرایش، قسمتی را که می‌خواهید ویرایش کنید، انتخاب می‌کنید و تغییر دلخواه را می‌نویسید:

ادیت تصویر با Image FX

مزیت ImageFX نسبت به رقبا این است که فعلا کاملاً رایگان است و فقط با یک حساب کاربری گوگل، می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید (منبع: Science Focus).

نوبتی هم باشد، نوبت این است که چند نمونه پرامپت مثال بزنیم. بخش آخر مقاله همین کار را می‌کنیم.

ایبوک‌های رایگان آموزشی
ایبوک‌های رایگان آموزشی

با ایبوک‌های یکتانت، از تولید محتوای حرفه‌ای تا تبلیغات در گوگل را رایگان یاد بگیرید!

دانلود رایگان arrow-left

۵ نمونه پرامپت برای ساخت عکس با هوش مصنوعی

چه بگوییم تا نتیجه‌ای را از ساخت عکس با هوش مصنوعی بگیریم که می‌خواهیم؟ اول چند پرامپت مثال می‌زنیم و بعد نکته‌هایی را که برای نوشتن پرامپتی خوب باید رعایت کنید، بیان می‌کنیم.

اینکه پرامپت را به فارسی بنویسید یا انگلیسی به هوش مصنوعی‌ای که با آن کار می‌کنید، بستگی دارد. برای کار با چت‌جی‌پی‌تی مثلاً مشکل زبانی ندارید و با زبان فارسی هم می‌توانید تصاویر باکیفت و دقیقی بگیرید.

برویم سراغ اولین نمونه؟ این نمونه پرامپت برای ساخت تصویر تبلیغ همسان یک دورهٔ آموزشی است:

یک تصویر برای تبلیغات همسان بساز. مخاطب این تبلیغ فردی علاقه‌مند به یادگیری اصول تبلیغات موثر است. تصویر برای تبلیغ دورهٔ آموزشی ‌آنلاین است که در آن از تصویر یک مرد در حال آموزش استفاده کن.

خروجی را ببینیم؟

ساخت تصویر تبلیغاتی توسط هوش مصنوعی

نمونهٔ دوم را اجازه دهید انگلیسی بنویسیم! این نمونه پرامپت را ما این سری به Canva دادیم. حالا پرامپت چه می‌گوید؟ تصویری برای تبلیغ همسان با موضوع تبلیغ «پروموت پیشنهاد یک شرکت آبیموه برای تابستان» با استایل کارتونی بساز. (توضیح خود را می‌توانید در کروشه بنویسید؛ مثلاً پیشنهادتان می‌تواند آفری برای دورهٔ آموزشی باشد)

Generate an image for a Banner ad on the theme of [promoting a juice company offer for summer in cartoon style.]

نمونه تصویر ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی

برای ساخت تصویر شاخص پست بلاگ، از پرامپت زیر استفاده کنید. این پرامپت را هم به ChatGPT و هم به Copilot دادیم و خروجی هر ۲ را در تصویر می‌بینید.

یک تصویر برای کاور پست بلاگ با موضوع «ساخت تصویر با هوش مصنوعی» بساز. سایز تصویر ۷۴۰ در ۴۳۰ پیکسل باشد. تصویر باید به مخاطب نشان دهد در این مقاله با هوش مصنوعی ساخت تصویر و نحوهٔ ساخت تصویر با هوش مصنوعی آشنا می‌شود. استایل آن با استفاده از المان‌های هوش مصنوعی و مجسمه‌های یونانی باشد.

ساخت عکس کاور بلاگ با هوش مصنوعی

پرامپتی که برای ادیت عکس می‌نویسید، هیچ الگوی مشخصی ندارد و کاملاً به تغییری بستگی دارد که دوست دارید ایجاد کنید.

برای نمونه، ما در تصویر زیر از هوش مصنوعی Canva با پرامپت «Change the color of juices to red» خواستیم رنگ آب‌میوه‌ها را قرمز کند:

ادیت تصویر با هوش مصنوعی

پرامپت پنجم دربارهٔ ساخت تصویر با هوش مصنوعی مخصوص پست اینستاگرام است. این پرامپت را با دستور زیر بنویسید:

Design an attention-grabbing graphic for an instagram post on [Describe the theme of the post]

برای یک پست در اینستاگرام دربارهٔ [موضوع پست را توصیف کنید] یک تصویر جذاب طراحی کن

در تصویر زیر از هوش مصنوعی کوپایلت خواستیم دربارهٔ دعوت جوانان به کمپ‌کردن در طبیعت پست اینستاگرام بسازد:

ساخت عکس اینستاگرام

برای اینکه پرامپت‌های بهتری بنویسید، نکته‌های زیر را رعایت کنید:

  • به‌جای کلی‌گویی، خیلی دقیق خواستهٔ خود را بیان کنید؛ هرچه دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر خواستهٔ خود را توصیف کنید، نتیجهٔ بهتری می‌گیرید
  • تا می‌توانید با صفات تصویر موردنظر خود را توصیف کنید؛ برای مثال سایز، رنگ و حالت اشیا داخل تصویر را شرح دهید (گوزن بزرگ قهوه‌ای خندان)
  • سبک تصویر را مشخص کنید؛ تصاویر هوش مصنوعی می‌تواند کارتونی باشد یا مثل عکس واقعی
  • همین طور در سبک‌های مختلف هنری می‌توانید تصویر تولید کنید؛ فقط باید به آن اشاره کنید
  • کیفیت موردنظر خود را بیان کنید؛ تصویری با رزولوشن بسیار بالا یا معمولی؟ بگذارید دستیار هوش مصنوعی شما بداند
  • از بافت و زمینهٔ تصویر هم بگویید؛ سوژهٔ شما در کجا قرار دارد یا چه داستانی پشت این تصویر است

اگر نوشتن پرامپت به نظرتان مشکل می‌آید، نگران نباشید. هوش مصنوعی همان طور که برای شما عکس می‌سازد، پرامپت هم می‌نویسد؛ مثلاً با هوش مصنوعی Gravitywrite می‌توانید ایده‌های ذهن خود را به پرامپت‌های کاربردی تبدیل کنید.

یک ایده هم برای ساخت عکس با هوش مصنوعی ChatGPT (نسخهٔ پلاس) داریم: در پرامپت بگویید متن بلاگ را بخواند یا صفحهٔ فرود تبلیغات (صفحهٔ محصول موردنظر برای تبلیغ) را بررسی کند و سپس تصویری بر اساس آن بسازد.

مثلاً ما گفتیم صفحهٔ «تبلیغات در صفحه اول گوگل» را بررسی کن و سپس تصویری بر اساس توضیحات این صفحه برای تبلیغات همسان بساز. البته باید آدرس لندینگ پیج یا فایل متن آن را هم به هوش مصنوعی بدهیم.

 

کارها را سریع‌تر پیش ببرید

درست است که هنوز هوش مصنوعی نمی‌تواند جای طراح‌های گرافیک و هنرمندان هنرهای گرافیکی را بگیرد؛ ولی می‌تواند به کار شما سرعت دهد. حتی به‌عنوان یک طراح گرافیک هم می‌توانید از هوش مصنوعی ایده بگیرید یا با کمک آن، آثار فوق‌العاده‌ای بسازید.

مسئله زمان است که می‌توان با هوش مصنوعی در آن صرفه‌جویی کرد. مثلاً طراح گرافیک می‌تواند ساختار مشخصی پیدا کند یا از هوش مصنوعی بخواهد چند تصویر برای او آماده کند تا از آن‌ها برای تصویرسازی بهره ببرد.

ترکیب هوش مصنوعی ساخت تصویر با طراح گرافیک خلاق نتیجهٔ فوق‌العاده‌ای به دنبال دارد؛ بی‌شک، اگر پرامپت‌های این مقاله طراح گرافیک اصلاح می‌کرد، تصاویر بسیار جذاب‌تری هم می‌گرفت.

در این مقاله، با چگونگی ساخت عکس با هوش مصنوعی همراه با چند هوش مصنوعی معروف و کاردرست و ۵ نمونه پرامپت آشنا شدید. این مقاله را دوست داشتید؟ خوشحال می‌شویم نظر شما را در بخش نظرات بخوانیم.

5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی