💥 هم بنر، ویدئو و متن تبلیغاتی را خودتان آماده کنید، هم مدرک معتبر بگیرید 💥

ویدئوکست چیست و چه تفاوتی با پادکست دارد؟

مقالات دیجیتال مارکتینگ | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

ویدئوکست چیست و چه تفاوتی با پادکست دارد؟

ویدئو سلطان محتواهای سال‌های اخیر است؛ چه فرمت‌های کوتاه آن مثل ریلز اینستاگرام و چه محتواهای بلند مثل ویدئوهای یوتیوب! پس اگر ظرفیت تولید محتوای ویدیویی دارید، پیشنهادی برای شما داریم: ویدئوکست.

این پیشنهاد هم برای کسب‌وکارها (به‌عنوان راهی برای افزایش آگاهی از برند و اعتبار) و هم برای تولیدکننده‌های محتوا (به‌خصوص پادکست) به‌عنوان راهی برای کسب درآمد از محتوا خوب است.

در این مقاله به شما می‌گوییم ویدئوکست چیست، چه تفاوتی با پادکست دارد و مدل‌های مختلف آن را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با کمک جذاب‌ترین محتوا به اهداف خود برسید.

 

اصلاً ویدئوکست یعنی چه؟

پادکست را که می‌شناسید؛ چیزی مشابه برنامه‌های رادیویی، ولی به‌صورت آنلاین که قابل دانلود یا پخش آنلاین باشد. ویدئوکست (VODCast) همان پادکست است به‌علاوهٔ یک المان بصری.

المان بصری می‌تواند همان قدر که شما می‌خواهید، ساده یا پیچیده باشد؛ مثلاً چند تصویر یا ویدئویی کامل که از زاویه‌های مختلف از میزبان و میهمانان ویدئوکست تصویربرداری کرده باشید (منبع: Brilliantbusinesses).

نمونه‌ای از ویدئوکست را در زیر می‌توانید تماشا کنید. ویدئوی زیر یکی از قسمت‌های ویدئوکست شعاع است که به‌همت آرمان صفایی تهیه می‌شود:

 

 

همیشه ویدئوکست این‌قدر حرفه‌ای و پیچیده است؟ این نمونه یکی از انواع ویدئوکست‌‌هاست و جلوتر دربارهٔ سایر روش‌ها که بعضی ساده‌ترند، صحبت می‌کنیم.

اگر ویدئوکست همان پادکست ویدئویی است، آیا تفاوت آن‌ها فقط همین اضافه‌شدن ویدئو است؟ نه! بخش بعد می‌بینیم تفاوت‌های پادکست و ویدئوکست چیست.

رفع مسئولیت: در این مقاله به ویدئوکست‌های مختلفی به‌عنوان نمونه اشاره می‌شود که به‌معنای تایید کیفیت هیچ‌کدام نیست؛ این موارد برای آشنایی شما با مدل‌های مختلف در این مقاله بررسی می‌شوند.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

تفاوت پادکست و ویدئوکست چیست؟

آماده‌سازی محتوا، دعوت از میهمانان و ضبط صدا در پادکست و ویدئوکست یکسان است؛ ولی برای اضافه‌کردن ویدئو یک سری کار دیگر هم باید انجام دهید که در ۳ جنبه از ساخت ویدئوکست و پادکست تقسیم می‌شوند (منبع: Podcastle):

 

۱. برنامه‌ریزی

اول باید تصمیم بگیرید چه نوع ویدئویی می‌خواهید. اگر صرفاً چند تصویر مرتبط است که پیداکردن تصاویر به کارهای این مرحلهٔ شما اضافه می‌شود؛ ولی اگر می‌خواهید تصویر خودتان را ضبط کنید، به لیست کارها، چند سطر دیگر هم اضافه می‌شود:

  • تجهیزات فیلم‌برداری و تدوین ویدئو
  • تنظیم نور
  • دکور
  • تمرین ژست و حالت چهره
  • سناریو

اگر جلوی دوربین راحت نیستید، جلوی آینه تمرین کنید یا چند بار امتحانی ویدئو را ضبط کنید و ببینید تا اشکالات خود را پیدا و در تلاش بعدی برطرف کنید.

 

۲. اجرا

یک تفاوت پادکست و ویدئوکست در تجهیزاتی است که به لیست شما اضافه می‌شود. میکروفون، هدفون و مکانی ساکت بین ساخت پادکست و ویدئوکست یکسان است. برای ویدئوکست ولی تجهیزات زیر هم اضافه می‌شود:

  • یک یا چند دوربین و برنامهٔ تدوین فیلم
  • لامپ برای نورپردازی
  • مکانی با دکور مناسب برای ضبط ویدئو
  • پردهٔ سبز در صورت نیاز
  • هولدر در صورت نیاز

مثلاً‌ می‌توانید با یک گوشی با دوربین باکیفیت، در اتاق ساکت خودتان و نور روز، خیلی ساده‌تر ویدئوکستی باکیفیت ضبط کنید. اینجا به مواردی مثل هولدر، پردهٔ سبز و تجهیزات نورپردازی نیاز دارید.

هولدر موبایل یکی از تجهیزات موردنیاز برای ساخت ویدئوکست چیست

از طرف دیگر، اگر بخواهید ادیت حرفه‌ای‌تری داشته باشید و برای نمونه، افکت‌های انیمیشنی یا ترنزیشن‌های حرفه‌ای استفاده کنید یا ویدئو را از چند زاویه فیلم‌برداری کنید، خب کارتان سخت‌تر و طولانی‌تر می‌شود. همه‌چیز به امکانات و خواسته‌های شما بر می‌گردد.

در مقالهٔ «۱۰ ابزار تولید محتوای ویدیویی (کامپیوتر و گوشی)» چند ابزار را بررسی کردیم که پیشنهاد می‌کنیم بخوانید.

نکته: علاوه بر تامین تجهیزات و برنامه‌ریزی متفاوت، اگر ضبط ویدئوکست را خودتان انجام می‌دهید، باید با اصول ساخت ویدئوی حرفه‌ای از جمله انواع نورپردازی و سناریونویسی هم آشنا باشید.

نورپردازی سه‌نقطه‌ای

۳. توزیع

مزیت ویدئوکست اینجا مشخص می‌شود؛ چراکه کانال‌های توزیع متنوع‌تری دارید. علاوه بر پادگیرهایی مثل کست‌باکس و شنوتو، می‌توانید در پلتفرم‌های پخش ویدیو مثل یوتیوب و آپارات هم حضور داشته باشید.

کانال توزیع جدید مساوی است با مخاطبان جدید و راه‌های کسب درآمد جدید. در بخش بعد، دربارهٔ این موضوع و به‌طور کلی فایده‌های ویدئوکست، بیشتر حرف می‌زنیم.

مقاله پیشنهادی: ۱۰ هوش مصنوعی ساخت ویدیو

فایدهٔ ویدئوکست چیست؟

فکر می‌کنید دلیل استقبال از ویدئوکست چیست؟ در این بخش از نگاه ۲ گروه آن را بررسی می‌کنیم.

گروه اول کسب‌وکارهایی هستند که یا پادکست خود را دارند یا راهی برای حضور در پادکست‌های پرطرفدار پیدا می‌کنند؛ مثلاً به‌عنوان مهمان در آن شرکت می‌کنند. گروه دوم هم تولیدکننده‌های محتوا هستند که از تولید پادکست ویدئویی سود بیشتری می‌برند (منابع: Crewscontrol و castos).

 

راهی برای ایجاد تعامل، اعتبار و اعتماد (از نگاه کسب‌وکار)

آدم‌ها دوست دارند به چهرهٔ همدیگر نگاه کنند. دیده‌شدن چهره‌های پشت برند شما باعث می‌شود ارتباطی عمیق و انسانی با مخاطب برقرار کنید.

به‌علاوه، ما انسان‌ها با همکاری ۲ حس بیشتر یاد می‌گیریم تا یک حس. پادکست فقط حس شنوایی را درگیر می‌کند، در حالی که ویدئوکست هم‌زمان گوش و چشم را مشغول خود می‌کند.

اضافه‌کردن ویدیو تعامل مخاطب با پادکست را هم بیشتر می‌کند؛ چراکه افراد چیزی برای تماشا دارند. در ویدیو می‌توانید اطلاعات اضافه‌تری هم به مخاطب منتقل کنید و باز هم تعامل را بیشتر کنید؛ مثلاً وقتی دربارهٔ آمار خاصی صحبت می‌کنید، نمودار آن را نمایش دهید یا اگر دربارهٔ موضوعی مثل لباس‌های سنتی اقوام مختلف چین حرف می‌زنید، مخاطب هر کدام از لباس‌ها را هم ببیند.

پادکست ویدئویی محتوای شبکه‌های اجتماعی شما را هم تامین می‌کند که از طریق آن باز، مخاطبان جدیدی می‌گیرید. هرچند که محتوای صوتی در شبکه‌های اجتماعی قابل انتشار است؛ ولی تا وقتی که تصویری همراه آن نباشد، چندان تماشایی نیست.

می‌توانید تکه‌های جذاب ویدئوکست را در فرم ویدئوهای کوتاه اینستاگرام (ریلز)، تیک‌تاک و یوتیوب آماده کنید، به آن زیرنویس اضافه کنید و به این روش، برنامهٔ خود را پروموت کنید.

محتوای ویدئویی به بهبود سئو سایت شما هم کمک می‌کند. ویدئوها کلی لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری از مخاطبان می‌گیرند که همگی به‌عنوان سوشال سیگنال شناخته می‌شوند و سئو سایت شما را بهبود می‌دهند.

آخرین فایدهٔ ویدئوکست برای شما دستیابی به مخاطبان بیشتر و گسترده‌تر است. دلیلی دارد که یوتیوب دومین شبکهٔ اجتماعی بزرگ دنیاست. بخش بزرگی از انسان‌ها عاشق محتوای ویدئویی هستند.

شبکه‌های اجتماعی را که کنار بگذاریم، با پست‌کردن ویدئوکست خود در پلتفرم‌هایی مثل آپارات و یوتیوب، کاربران آن‌ها را به مخاطبان بالقوهٔ خود تبدیل می‌کنید.

در آخر اینکه، ویدئوکست فرصت خوبی است تا به‌عنوان یک متخصص معتبر در بازار خود دیده شوید. مثل ویدئوکست گوگل که به‌خوبی در راستای جایگاه‌یابی آن‌هاست.

ویدئوکست گوگل

پس ویدئوکست را می‌توان در استراتژی ویدیو مارکتینگ خود در نظر گرفت؛ البته به‌ شرطی که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشیم و همچنین ارزشی برای مخاطب ایجاد کنیم.

ماهیت این جنس محتوای ویدئویی سرگرم‌کنندگی و آموزش است. بسته به نوع کسب‌وکارتان، باید ببینید چه چیز متفاوت و ارزشمندی برای ارائه دارید. به چند نمونه نگاه کنید:

  • کسب‌وکارهای حوزهٔ تناسب اندام و سلامت: ساخت ویدئوکست برای بررسی مسابقه‌های ورزشی، مصاحبه‌های آموزشی با متخصصان حوزه، مصاحبه با برنده‌های مسابقه‌های ورزشی و…
  • کسب‌وکارهای حوزهٔ کسب‌وکار: مصاحبه با مدیران موفق، بررسی کمپین‌های موفق یا شکست‌خورده با حضور متخصصان، بررسی ترندها و تغییرات روز، آموزش مفاهیم بازاریابی یا فروش و مدیریت با انیمیشن‌های جذاب با زبانی ساده و…
  • رسانه‌ها و کسب‌وکارهای حوزهٔ مالی: مصاحبه با تریدرهای موفق، آموزش مفاهیم با انیمیشن‌های سرگرم‌کننده، بررسی بازار و اخبار روز و…

نمونه ویدئوکست

راهی برای کسب درآمد از محتوا (از نگاه تولیدکننده محتوا)

برخی فایده‌هایی که در بخش قبل گفتیم، برای تولیدکنندگان محتوا هم جذاب هستند؛ مثل پروموت ویدئوکست از طریق شبکه‌های اجتماعی و جذب مخاطبان جدید! ولی برای این دستهٔ فایدهٔ جذاب‌تری هم داریم: اضافه‌شدن راهی برای کسب درآمد.

همان طور که کسب‌وکارها با تبلیغات در پادکست باعث می‌شوند صاحب پادکست درآمد داشته باشد، شما هم می‌توانید از این فرصت بهره ببرید؛ مثلاً اسپانسر بگیرید یا کل یک یا چند اپیزود را به یک حامی مالی اختصاصی دهید.

نمونه تبلیغات در ویدئوکست

با اضافه‌کردن ویدئو می‌توانید از پخش ویدئو در یوتیوب و آپارات هم جدا از تبلیغات، درآمد داشته باشید. به‌علاوه، در ویدیو امکانات بیشتری برای نشان‌دادن محصول به مخاطب دارید. می‌توانید محصولی را معرفی کنید، لینک خرید خود را قرار دهید و از همکاری در فروش هم درآمد کسب کنید.

یک راه دیگر هم مانده: اشتراک بفروشید. اگر مخاطبانی دارید که حاضرند برای دریافت این محتوا پول بپردازند، محتوا را روی هاست اختصاصی خود منتشر کنید و فقط به کسانی که اشتراک خریده‌اند، دسترسی دهید. البته در این حالت دیگر نباید در یوتیوب یا آپارات ویدئوکست را منتشر کنید.

تعریف، تفاوت‌ها و فایده‌ها را گفتیم. حالا ببینیم انواع ویدئوکست چیست.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

انواع ویدئوکست که باید بشناسید

همان طور که گفتیم، ویدئوکست، صداست به‌علاوهٔ تصویر. تصویری که برای ویدئوکست خود انتخاب می‌کنید، نوع آن را مشخص می‌کند؛ فرقی هم نمی‌کند موضوع آن چه باشد، از آموزشی گرفته تا سرگرمی.

در این بخش ۴ نوع رایج ویدئوکست را می‌شناسیم (منبع: RIVERSIDE).

 

۱. تصویر ثابت همراه با صدا، بدون ضبط ویدئو

ساده‌ترین راه همین است. صدا را که مثل همیشه ضبط کرده‌اید. یک تصویر هم به آن اضافه می‌کنید که می‌تواند همان کاور پادکست باشد. اگر می‌خواهید کمی آن را جالب‌تر کنید، می‌توانید چند تصویر را به‌صورت اسلایدی نمایش دهید.

نمونهٔ آن ویدئوکست فارسی Good Night است که روی تصویری ثابت، قصه‌هایی برای خواب تعریف می‌کند:

 

 

ساخت این نوع از ویدئوکست راحت، سریع و ارزان است؛ ولی به تعامل مخاطب با محتوا، چیزی اضافه نمی‌کند. پادکسترها فقط برای اینکه بتوانند محتوای خود را در پلتفرم‌های ویدیویی منتشر کنند، از این روش استفاده می‌کنند.

تنها چیزی که علاوه‌ بر تجهیزات پادکست، برای ساخت ویدئوکست با تصویر ثابت نیاز دارید، نرم‌افزار تدوین ویدئو است که با کمک آن، صدا را روی تصویر بگذارید؛ آن هم یک نرم‌افزار ساده و نه حرفه‌ای!

بعد از تولید پادکست به همان روش همیشگی، تصویر مرتبط را انتخاب و با نرم‌افزار ادیت، آن را به صدای ضبط‌شده اضافه می‌کنید و کار تمام است.

 

۲. ویدئوکست انیمیشنی

برای این نوع ویدئوکست باید انیمیشن بسازید. اگر خودتان دستی در کار دارید یا دوستانی را می‌شناسید که این کار را بلدند، می‌توانید ویدئوکست انیمیشنی آماده کنید. البتهٔ گزینهٔ استخدام انیماتور هم هست؛ ولی هزینهٔ کار را خیلی بالا می‌برد.

در کل ویدئوکست انیمیشنی نسبت به دیگر انواع، هزینهٔ بالایی دارد؛ ولی تعامل مخاطب با محتوا را به‌شدت زیاد می‌کند و ممکن است ارزش هزینه را داشته باشد. این را هم باید در نظر داشته باشید که انیمیشن مناسب هر موضوعی نیست و فقط به‌درد برخی موضوع‌ها می‌خورد.

یکی از ویدئوکست‌های انیمیشنی جالب و بامزه، «Office Ladies» است که در آن، ۲ تا از شخصیت‌های خانم سریال The Office ماجراهای پشت‌صحنهٔ سریال را تعریف می‌کنند.

نمونه ویدئوکست انیمیشنی

این نمونه، نمونهٔ خوبی از استفاده از ویدئوکست برای تبلیغ محصول است؛ چراکه هم طرفداران سریال پس از انتشار هر قسمت با آن همچنان درگیر خواهند ماند و هم افراد جدیدی با آن آشنا می‌شوند. به‌عنوان نمونه، اپلیکیشن پخش فیلم و سریال می‌تواند از همین ایده الهام بگیرد و ویدئوکست سرگرم‌کننده و جذابی دربارهٔ فیلم و سریال بسازد.

برای ساخت ویدئوکست انیمیشن باید هم بلد باشید انیمیشن بسازید، هم با سناریونویسی آشنا باشید و هم تدوین صدا و تصویر. البته که همچنان گزینهٔ همکاری با تیم‌ها و نیروهای حرفه‌ای هم روی میز است.

 

۳. مصاحبه از راه دور

اگر پادکست ویدئویی شما شامل مصاحبه از راه دور است، در این دسته جا می‌گیرد. مصاحبه از راه دور از همه‌گیری کرونا و فراگیری استفاده از زوم جای خود را پیدا کرد و به دنیای پادکست هم وارد شد.

در این نوع از ویدئوکست تصویر همهٔ شرکت‌کنندگان در ویدئوکست به‌طور همزمان نمایش داده می‌شود. در این ویدئوکست، کل مهمانان با هم گفت‌وگو می‌کنند، ولی از راه دور!

نمونه ویدئوکست

یک مدل دیگر هم دارد: تصاویر ضبط‌شدهٔ مصاحبه‌شونده را هنگام ادیت به فایل ویدئویی ویدئوکست اضافه می‌شود؛ مثل این قسمت از برنامهٔ فوتبال ۳۶۰ که عادل فردوسی‌پور با یحیی گل‌محمدی از راه دور مصاحبه کرده است:

نمونه ویدئوکست

تجهیزاتی که برای این شکل از ویدئوکست نیاز دارید، بیشتر نرم‌افزارهایی مثل اسکایپ، زوم یا گوگل میت است که هم‌زمان تصویر کل گفت‌وگو را باکیفیت ضبط کند. بعد از آن هم باید ویدئو را تدوین و برای انتشار آماده کنید.

ولی اگر ویدئوکستی مثل فوتبال ۳۶۰ می‌خواهید، به تجهیزات فیلم‌برداری، ضبط صدا، نور، استودیو و ویرایش فیلم هم علاوه‌ بر آن نیاز است. در ویدئوکست‌های فوتبال ۳۶۰، تصاویری هم از محیطی که مهمانان در آن قرار دارند، ضبط می‌شود و سپس در تدوین آخر، کل ویدئوکست را آماده می‌کنند.

مصاحبه از راه دور تنها روشی است که می‌توانید با آدم‌هایی که در یک اتاق نیستند، ویدئوکست ضبط کنید؛ ولی کیفیت آن به‌شدت به کیفیت اتصال اینترنت مصاحبه‌شوندگان و ابزارهای ضبط صدا و تصویر آن‌ها مثل وب‌کم لپ‌تاپ بستگی دارد.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۴. ویدئوکست استودیویی

احتمالاً وقتی حرف از پادکست ویدئویی می‌شود، ذهن شما سمت این نوع از ویدئوکست می‌رود. یک یا چند نفر جلوی میکروفون‌های خود نشسته‌اند و صحبت می‌کنند.

برای ساخت ویدئوکست استودیویی کافی است یک یا چند دوربین در استودیویی که در آن پادکست را ضبط می‌کنید، قرار دهید و از کل آن فیلم‌برداری کنید. در مرحلهٔ تدوین، فایل ویدئو و صدا را پس از ویرایش به هم می‌چسبانید و ویدئوکست شما آماده می‌شود.

از آنجایی که قرار است حرفه‌ای و باکیفیت دیده شوید، عوامل ظاهری استودیو هم مهم می‌شوند؛ مثل نور و دکور. البته به استودیویی در حد برنامه‌های تلویزیونی نیاز نیست.؛ استودیویی که از نظر ضبط صدا و ویدئو شرایط خوبی مثل دیوارهای عایق و تجهیزات نورپردازی فراهم کند هم کافی است.

به تجهیزاتی که لازم دارید، یک یا چند دوربین (برای فیلم‌برداری از زاویه‌های مختلف) و نرم‌افزار تدوین فیلم اضافه می‌شود.

مزیت این شکل ویدئوکست سادگی آن است. فقط باید از خودتان هنگام ضبط پادکست فیلم ضبط و به این ترتیب، تعاملی‌ترین نوع ویدئوکست را تولید کنید. چالش آن هم تهیهٔ دوربین‌ها و ادیت است؛ به‌علاوهٔ اینکه اگر میهمان دارید، باید ترتیب حضور او در استودیو را بدهید.

ویدئوکست شعاع که تریبون (زیرمجموعهٔ یکتانت) حامی آن است، یکی از نمونه‌های استودیویی است. یکی دیگر از نمونه‌ها هم ویدئوکست باضیا است:

نمونه ویدئوکست

تا اینجا دیدیم که نمونه‌های ویدئوکست چیست. وقت آن است که پیش از پایان مقاله، ببینیم در چه جاهایی می‌توانیم ویدئوکست خود را منتشر کنیم.

 

ویدئوکست را در کجا منتشر کنیم؟

نسخهٔ صوتی را که در همهٔ پادگیرها می‌توانید منتشر کنید. با اضافه‌شدن ویدئو پلتفرم‌های ویدئویی هم به انتخاب‌های شما اضافه می‌شوند:

  • آپارات: برای مخاطبان داخل کشور که بدون دردسر همه می‌توانند ویدئوکست شما را در آن تماشا کنند
  • یوتیوب: هم برای مخاطبان داخل و هم خارج از کشور
  • سایت شخصی با کمک هاست دانلود ویدئو (هاست ویدئو): روی سرور سایت خود به‌طور اختصاصی بارگذاری کنید؛ برای مثال، ویدئوکست شعاع که مثال زدیم، قسمت‌های برنامه را به‌غیر از آپارات و یوتیوب، روی سایت شعاع هم منتشر می‌کند

ویدئوکست شعاع

مزیت آپارات و یوتیوب این است که برای شما به‌ازای تماشای ویدئو، درآمد هم به‌ همراه دارد. ولی چرا هاست دانلود ویدئو؟ هاست دانلود ویدئو یکی از انواع هاست دانلود است که برای ذخیرهٔ فایل‌های ویدیویی بهینه شده است.

زیرساخت‌های موردنیاز در نظر گرفته می‌شود تا کاربران زیادی بتوانند هم‌زمان و بدون مشکل ویدیوهای داخل سایت را مشاهده کنند. با کمک این هاست، سرعت نمایش ویدئوها بیشتر و از طرفی، در منابع مصرفی سایت شما هم صرفه‌جویی می‌شود.

 

قبل از ساخت ویدئوکست به ارزشی که ایجاد می‌کنید، فکر کنید!

در این مقاله یاد گرفتیم ویدئوکست چیست، چه انواعی دارد و تا حدودی دربارهٔ نحوهٔ ساخت انواع آن صحبت کردیم؛ ولی یادتان باشد که قبل از هرکاری، به این فکر کنید که آیا می‌ارزد.

ویدئوکست همان طور که خواندید هزینهٔ زمانی و مالی زیادی می‌برد. در صورتی ساخت آن ارزش دارد که به‌نوعی این هزینه به شما برگردد. پس باید دیده شوید و برای دیده‌شدن باید متفاوت باشید.

قبل از شروع، به ارزشی که قرار است به دنیای بی‌انتهای محتواهای روی اینترنت اضافه کنید، فکر کنید. قرار است حرف نویی بزنید یا قالب جدیدی برای همان حرف‌های قبلی پیدا کردید یا مخاطبان متفاوتی دارید؟

اگر فکر می‌کنید نتیجه چیزی مثل همهٔ محتواهای موجود، تکراری و خسته‌کننده باشد، بهتر است بودجه‌تان را صرف کارهای دیگری کنید. اگر مطمئن شدید آمادهٔ ورود به بازار ویدئوکست هستید، به تجهیزات، هزینه‌ها و نحوهٔ ساخت هم فکر کنید.

به نظر شما چه چیزهای دیگری را قبل از ساخت ویدئوکست باید در نظر گرفت؟ در بخش نظرات بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی