💥 هم بنر، ویدئو و متن تبلیغاتی را خودتان آماده کنید، هم مدرک معتبر بگیرید 💥

بررسی نقش تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل (۴ نمونه موردی)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نسترن منجزی‌پور | APM یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

بررسی نقش تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل (نمونه موردی)

تبلیغات ویدیویی به‌خاطر ماهیتی که دارند، توجه مخاطب را بیشتر جلب می‌کنند؛ ولی مسئله فقط جلب توجه نیست. طبق تجربه و آمار تست‌های متفاوت، آن‌ها نقش زیادی در بالابردن نرخ تبدیل و دیگر معیارهای کمپین هم دارند.

در این مقاله، قرار است طبق تجربهٔ مدیریت چندین کمپین ویدیویی همسان به شما بگوییم نقش تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل چیست!

 

چرا تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل موثر است؟

فرض کنید شما محصول یا خدمتی دارید که برای توضیح آن و قانع‌کردن کاربر وب برای تعامل، زمان بیشتری نیاز دارید یا شاید با عکس و نوشته نتوانیم مخاطب را مشتاق کنیم تا وارد سایت ما شود. اینجا می‌توانیم از ویدیو استفاده کنیم.

بعد از طراحی پرسونای دقیق، می‌توانیم با استفاده از ویدیو، نیازی را که ما برطرف می‌کنیم، در کنار ویژگی خاص محصول یا خدمت به شکل کامل توضیح دهیم.

در تبلیغات ویدیویی ما فرصت بیشتری برای توضیح، آموزش، جلب توجه داریم و در نهایت مخاطبی که آموزش دیده یا توجه او جلب شده، وقتی وارد سایت ما شود، بیشتر درگیر خواهد بود و این باعث می‌شود، اقدامی را که ما انتظار داریم، انجام دهد.

ویدیو می‌تواند احساسی در مخاطب ایجاد کند. بر اساس آمار منتشرشده توسط iMPACT، مخاطب ۹۵ درصد اطلاعات و پیامی را که در ویدیو داده می‌شود، به خاطر خواهد داشت.

همچنین طبق گزارشی که HubSpot ارائه داده است، ۹۷ درصد مارکترها معتقدند ویدیو کمک می‌کند مخاطب درک صحیحی از محصول داشته باشد. طبق تجربه، مخاطب ترجیح می‌دهد یاد بگیرد که محصول یا خدمات شما چیست و چطور می‌تواند از آن استفاده کند.

تمام این موارد را که کنار هم بگذاریم، نقش تبلیغات ویدیویی در نرخ تبدیل به‌خوبی دیده می‌شود. کاربر توجه می‌کند، آموزش می‌بیند و برای پذیرش پیشنهاد ما آماده‌تر می‌شود.

به تمام این موارد، علاقهٔ مردم به محتوای ویدیویی را هم اضافه کنید. این علاقه را می‌توان در مدت‌زمانی که آن‌ها در هفته ویدیو می‌بینند، طی سال‌های مختلف ببینیم:

مدت‌زمان مصرف ویدئو

اگر موافق باشید، در بخش بعدی نقش تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل را طبق آمار و داده‌های کمپین‌های واقعی و اجراشده توسط یکتانت ببینیم.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

تاثیر تبلیغات ویدیویی در نرخ تبدیل به روایت آمار و ۴ نمونه موردی

اول از همه اجازه دهید داده‌های کمپین تبلیغات همسان ویدیویی اسنپ اکسپرس را با هم بررسی کنیم. در این کمپین اسنپ اکسپرس با همکاری فیلیمو، در ویدیوی تبلیغاتی خود مخاطب را تشویق می‌کرد در یک بازی جذاب شرکت کند؛ یک گردونه شانس با جوایزی مثل سامسونگ اس ۲۳، آیفون ۱۳ و یک سال اشتراک خرید اینترنتی!

همان طور که می‌بینید، محتوای تبلیغ ویدیویی کاربر را به بازی‌کردن تشویق می‌کند و در آن مشخص است بعد از بازی، جوایز جذابی خواهد گرفت. کاربر به این ترتیب مشتاق می‌شد روی تبلیغ کلیک و در بازی شرکت کند.

 

 

نرخ تبدیل این کمپین ۳/۵ درصد بالاتر از سایر کمپین‌های آن‌ها بود؛ همچنین هزینهٔ جذب لید ۲۵/۳ درصد کمتر از دیگر کمپین‌ها شد.

در کمپین بعدی که برای «آکادمی امروز» بود، از نمونه‌ای از ویدیوهای آموزشی برای تبلیغات استفاده کردیم. مخاطب می‌توانست در این ویدیوی تبلیغاتی، نحوهٔ آموزش را ببیند و سپس برای خرید یا دریافت مشاوره تصمیم بگیرد.

 

 

این ویدیوی تبلیغاتی که مشاهده کردید، به شکل زیر در جایگاه تبلیغات ویدیویی همسان یکتانت همراه با دکمه و تیتر قرار گرفت.

نمونه تبلیغات ویدیویی همسان یکتانت

نرخ تبدیل این کمپین ۱/۱ درصد بیشتر از دیگر کمپین‌های آکادمی امروز بود؛ از طرفی، نرخ کلیک (CTR) تبلیغ ۰/۴ درصد بالاتر از میانگین سایر کمپین‌های آن‌ها شد. ماجرای افزایش ۲ برابری نرخ تبدیل آکادمی امروز، بدون افزایش هزینه جذب لید را می‌توانید در ایبوک «داستان موفقیت آکادمی امروز» مطالعه کنید.

نتایج کمپین سوم را با هم بررسی کنیم؟ در این کمپین که برای یکی از برندهای لوازم خانگی ایرانی اجرا شد، هدف از تبلیغات افزایش آگاهی از برند بود. کمپین ویدیویی آن‌ها بخشی از کمپین ۳۶۰درجه این برند بود.

در ویدیوی تبلیغاتی آن‌ها، کاربر با یکی از پیشنهادهای ویژه برند آشنا می‌شد. اقدامی که باید بعد از کلیک روی دکمهٔ کال‌تواکشن تبلیغ می‌کرد، از قبل مشخص و واضح بود. پیشنهاد جذاب، ویدیوی قانع‌کننده و کال‌تواکشن مشخص باعث شدند هزینهٔ کاربر که وارد لندینگ پیج شد، ۱۲ درصد کمتر از پیش‌بینی‌های اول ما شود.

چهارمین و آخرین کمپین برای آشنایی با نقش تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل هم کمپین تبلیغات تجهیزات پزشکی (فیزیوتراپی خانگی) است. در این کمپین، نحوهٔ کارکردن با محصول کامل آموزش داده شد و در نهایت هم دربارهٔ تاثیرات و مزایای محصول صحبت شد.

هزینهٔ هر لید ۲۱ درصد کمتر از میانگین سایر کمپین‌ها بود؛ همچنین نرخ تبدیل کمپین ۰/۵ درصد بیشتر از میانگین سایر کمپین‌ها شد. ویدئوی آن‌ها را با هم ببینیم:

 

 

آیا مدت‌زمان تبلیغ ویدیویی مهم است؟

می‌دانیم وقت طلاست! وقتی که این‌قدر باارزش است، باید در طراحی ویدیو تبلیغاتی هم در نظر بگیریم. ویدیو زیر ۱ دقیقه با سناریوی دقیق، بهتر می‌تواند مخاطب را درگیر کند. از طرفی، طبق نتایج تست‌های مختلف می‌توان گفت مخاطب در ۵ ثانیه اول تصمیم می‌گیرد ویدیو را ادامه دهد یا نادیده بگیرد.

طبق آخرین بنچمارک، بیشترین نرخ میانگین تعامل برای ویدیوهایی است که طول آن‌ها کمتر از ۱ دقیقه است. (منظور از نرخ تعامل، تعداد کاربرانی است که ویدئوی شما را مشاهده می‌کنند و نه رد!)

نرخ تعامل بر اساس طول ویدیو

بر اساس تجربه، تبلیغات همسان ویدیویی از آنجایی که در بین مطالب یک صفحه نمایش داده می‌شود، باید در ۲ تا ۳ ثانیه اول برای مخاطب جذاب باشد تا او را مشتاق کند ویدیو را ادامه دهد. پیشنهاد می‌کنیم پیام اصلی را در همان ثانیه‌های اول نمایش دهید.

نقش تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل را نمی‌توان نادیده گرفت؛ ولی به‌غیر از طول ویدیو، باید چند موضوع دیگر هم در ساخت تیزر تبلیغاتی خود در نظر بگیرید تا نرخ کلیک و در ادامه، نرخ تبدیل بیشتر شود. بیایید با هم آن‌ها را بخوانیم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

چطور نرخ تبدیل تبلیغات ویدیویی را بیشتر کنیم؟

تجربه ثابت کرده است توجه به نکاتی که در این بخش می‌گوییم، در موفقیت شما تاثیرگذارند. اگر نکته یا تجربه‌ای دارید، می‌توانید روی آیکون روبه‌رو کلیک کنید و با ما در میان بگذارید:
0
اینجا بنویسیدx

 

۱. مخاطب را فوراً درگیر کنید

اول از همه، برویم سراغ همان ۵ ثانیهٔ اول ویدیو که حیاتی است؛ پیام اصلی خود را در این ۵ ثانیه گوشزد یا احساس و توجه مخاطب را به شکلی درگیر کنید. ویدیوهایی که توانسته‌اند احساس و توجه مخاطب را در همان ۳ ثانیه اول درگیر کنند، ۳۶۰ درصد موفق‌تر بوده‌اند.

حالا چطور مخاطب را فوراً درگیر کنید؟ همان اول به پیشنهادتان اشاره کنید یا مشکلی که مخاطب دارد؛ مثلاً می‌توانید با یک پرسش شروع کنید.

 

۲. زیرنویس را فراموش نکنید

اضافه‌کردن زیرنویس برای ویدیوی تبلیغاتی به‌خصوص ویدیویی همسان بسیار مهم است؛ به این دلیل که ممکن است گاهی مخاطب ، بدون صدا تبلیغ شما را ببیند. زیرنویس ویدیو می‌تواند این اطمینان را دهد پیام بدون صدا هم منتقل خواهد شد.

 

۳. توضیحات و کال‌تواکشن مناسب داشته باشید

وقتی نتیجه می‌گیرید که مخاطب را به انجام‌دادن عملی مشخص دعوت کنید. در تبلیغات ویدیویی پری‌رول (Pre-Roll) و همسان می‌توانید دکمه به تبلیغات خودتان اضافه کنید. همچنین می‌توانید در خود ویدئو – چه با کمک راوی و چه به‌صورت المان بصری یا متنی – مخاطب را به انجام‌دادن کاری دعوت کنید.

فقط به این مسئله توجه کنید متن کال‌تواکشن شما با اقدامی که بعد از کلیک انتظار دارید، اتفاق بیفتید، هم‌خوانی داشته باشد. از طرفی، بهتر است از عبارت‌هایی استفاده کنید که انجام‌دادن کاری را گوشزد کنند؛ مثلاً به‌جای «ثبت‌نام» به سراغ «ثبت‌نام کنید» بروید.

نمونه کال‌تواکشن تبلیغات ویدیویی

۴. ویژگی خاص محصول یا خدمات را در ویدیو به‌شکل مختصر نمایش دهید

در ویدیو فرصت بیشتری برای ارائه محصول یا خدمات خود داریم، از این فرصت استفاده کنیم. و ویژگی خاص محصول را نمایش دهیم.

محصول یا خدمات ما چطور کار می‌کند؟ می‌توانیم به‌شکل خلاصه آموزش دهیم. به نمونهٔ زیر نگاه کنید که شسته‌شدن فرش در لباس‌شویی را در ویدیو نمایش می‌دهد.

 

 

طبق تجربه و آمار، ویدیو ابزار خوبی برای آموزش است. می‌توان از این ویژگی برای آموزش مخاطب استفاده کرد. مخاطبی که آموزش می‌بیند، وقتی وارد لندینگ ما شود، حداقل یک مرحله جلوتر است و راحت‌تر تصمیم به اقدام می‌گیرد.

اگر پرسونای دقیقی طراحی کرده باشیم، نیازی را که ما از این پرسونا برطرف می‌کنیم، می‌شناسیم و باید در ویدیو به ارزش پیشنهادی که داریم، اشاره کنیم.

نمونه؟ اشاره‌کردن به درمان درد در خانه با دستگاهی که بسیار ساده کار می‌کند، برای افرادی که چند روش درمان را استفاده کرده‌اند، نتیجه نگرفتند و ترجیح می‌دهند در خانه با دستگاهی این درد را کنترل کنند (مثل ویدیویی که در بخش قبل دیدید).

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۵. حتما در ویدیو به برند خود اشاره کنید

ویدیو در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود. بسیار مهم است در کنار پیام، ارزش پیشنهادی یا ویژگی خاص محصول، برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنیم.

ممکن است مخاطب ویدیو بعد از تماشای آن، کلیک نکند و وارد سایت ما نشود؛ ولی ویدیو در ذهن او ماندگار شده و پیام ما را دریافت کرده است. مهم است که در ذهن مخاطب پیام ما همراه با اسم برندمان ثبت شود.

 

۶. به سراغ کمپین‌های هدفمند برویم

ویژگی مهم تبلیغات همسان ویدیویی، همسان‌بودن با صفحهٔ سایت نمایش‌دهنده است. این شکلی توجه مخاطب بیشتر جلب می‌شود. حالا اگر پیشنهادمان هم مطابق با نیاز یا علاقهٔ او باشد، شانس بیشتری برای تبدیل‌کردن مخاطب به مشتری خواهیم داشت.

حالا چطور این کار را کنیم؟ پس از ثبت‌نام در پنل یکتانت و افزایش موجودی آن، شما می‌توانید تنظیمات هدفمندی را برای تبلیغات ویدیویی خود انجام دهید.

این تنظیمات شامل مشخص‌کردن رفتار و جنسیت کاربر (مثلاً خانم‌های علاقه‌مند به مد و پوشاک)، موضوع صفحه‌ای که ویدئو نمایش داده می‌شود (مثلاً مدرسه و کنکور) و کلیدواژه‌ای که در صفحه به کار رفته است است.

تنظیمات تبلیغات هدفمند یکتانت

برای آشنایی بیشتر با کمپین‌های مالتی تارگتینگ، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «نحوهٔ هدف‌گیری چندگانه در کمپین‌های هدفمند یکتانت» را مطالعه کنید. هدفمندشدن کمپین کمک می‌کند ما به پرسونای خودمان نزدیک‌تر شویم و تبلیغ را در جای مناسب به شخصی که به آن نیاز یا علاقه دارد، نشان دهیم.

 

۷. به شکل مداوم داده‌ها را بررسی و کمپین را بهینه‌سازی کنید

بعد از اجرای کمپین، نیاز است دیتای قابل قبولی جمع‌آوری کنید. این مسئله کمک می‌کند بازدهی کمپین را بررسی کنید که اگر به بهینه‌سازی نیاز دارد، این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید هیچ کمپینی نمی‌تواند ما را به‌طور ۱۰۰ درصدی به نتیجهٔ موردنظرمان بدون بهینه‌سازی نزدیک کند.

در راهنمای «بهینه‌سازی تبلیغات ویدیویی» نکات بیشتری همراه با مثال بررسی کردیم که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

 

بازار تبلیغات در حال تغییر است…

بازار تبلیغات بر اساس رفتار کاربران وب در حال تغییر است. با توجه به شلوغی زندگی امروزی، مخاطب ترجیح می‌دهد منظور و مفهوم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کند و بعد تصمیم بگیرد.

با تبلیغات ویدیویی می‌توانیم در زمانی خیلی کوتاه، پیام خود را کامل‌تر و بهتر منتقل کنید. ما در یکتانت، تبلیغات ویدیویی همسان را بر اساس همین تغییر رفتار کاربر به سبد محصولات خود اضافه کردیم. این محصول هم در جلب توجه خوب عمل می‌کند و هم آماده‌کردن مخاطب برای تبدیل‌شدن به مشتری و پذیرفتن پیشنهادتان.

در این مقاله، نقش تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل را همراه با نکاتی برای افزایش شانس موفقیت بررسی کردیم. خوشحال می‌شویم نظرات شما را هم بشنویم.

4.2/5 - (9 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی