💥 هم بنر، ویدئو و متن تبلیغاتی را خودتان آماده کنید، هم مدرک معتبر بگیرید 💥

راهنمای راه اندازی آنلاین شاپ طلا + مجوزها

رشد کسب‌وکار اینترنتی | حافظ گمرکی | تاریخ بروزرسانی : ۱۵ خرداد ۱۴۰۳

راهنمای راه اندازی آنلاین شاپ طلا + مجوزها

اسم آنلاین‌شاپ که وسط باشد، اغلب یاد فروشگاه‌های اینستاگرامی می‌افتیم؛ ولی تنها راه راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا و یک کلام فروش اینترنتی طلا، اینستاگرام نیست. از قضا، با توجه به نوع محصول، باید کانال دیگری برای فروش انتخاب کنید که متناسب با خواستهٔ خریدار طلا باشد. به‌طور کلی، باید به این شکل بگوییم: منظور از آنلاین شاپ، یک فروشگاه آنلاین است که کاربر بتواند به‌راحتی محصول خود را سفارش دهد.

در این مقاله، قرار است با هم ببینیم چطور باید پیش بروید که نتیجهٔ خوبی از فروش طلا به‌صورت اینترنتی بگیرید؛ از کارهایی که قبل از شروع باید بکنید تا مجوزهایی که بگیرید.

 

مراحل راه‌‌اندازی آنلاین شاپ طلا

تقریباً همۀ کسب‌وکارها برای مؤفق‌شدن یک الگوی مشترک دارند:

  • انتخاب محصول یا خدمتی مشخص برای فروش
  • قیمت‌گذاری اصولی با حاشیه سود معقول
  • ایجاد بستر مناسب برای عرضه محصول
  • بازاریابی و جذب مشتریان تازه
  • تلاش برای حفظ مشتریان قبل

ولی نکته‌ای که تفاوت بیزینس‌های مختلف را رقم می‌زند، شکل و چگونگی انجام هریک از این کارهاست. در این مقاله، تمرکز ما روی راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا است. پس نکاتی را بررسی می‌کنیم که به درد این کسب‌وکارها بخورد.

بیایید این موارد را دقیق‌تر بررسی کنیم.

 

۱. ساخت سایت فروشگاهی

اجازه دهید از ۲ نکتۀ اول سریع‌تر عبور کنیم؛ چرا؟ چون می‌دانیم چه‌چیزی برای فروش داریم و قیمت آن هم مشخص است. البته برای رشد سریع‌تر، می‌توانید روی یک محصول خاص‌تر تمرکز کنید؛ یعنی محصولی که با آن می‌خواهید بازار مشخصی را برای خود کنید.

مثلاً اگر تنوع حلقه‌های نامزدی ظریف و کم‌وزن طلا در فروشگاه شما زیاد است، می‌توانید با آن خودتان را با کمک این محصول در بازار هدف جایگاه‌یابی کنید. برای آشنایی با این ۲ مفهوم، توصیه می‌کنیم مقالهٔ «منظور از مدل بازاریابی STP چیست؟» را مطالعه کنید.

یکی دیگر از مواردی که مهم است، مشخص‌کردن محل فروش محصول موردنظرتان است. برای کار در زمینهٔ طلا، پیشنهاد ما ساخت سایت فروشگاهی است. چرا؟ برای فروش طلا، زیبایی و جذابیت محصول یک بخش کار است؛ ولی بخش مهم‌تر، جلب اعتماد مشتری است. برای این هدف، داشتن سایت کمک بیشتری می‌کند تا یک پیج اینستاگرامی.

از طرفی، هرقدر قیمت محصول و ریسک خرید بیشتر باشد، مشتری به اطلاعات بیشتری دربارهٔ آن نیاز دارد که ماهیت سایت به‌شکلی است که به شما اجازه دهد این اطلاعات را به‌راحتی ارائه کنید و فرایند خرید را تسریع کنید.

در سایت می‌توانید محصول را با دقت و جزئیات بیشتری معرفی کنید. از طرفی، فروش طلا در فضای آنلاین مجوزهای خاصی می‌خواهد. برای گرفتن آن‌ها فقط باید سایت داشته باشید؛ ولی برای اینکه همۀ تخم مرغ‌ها در یک سبد نباشند، در اینستاگرام هم فعال باشید. از این فضا برای جلب توجه کاربران و هدایت آن‌ها به سایت استفاده کنید؛ مثل نمونۀ زیر:

نمونه پیج اینستاگرام برای پروموت فروش اینترنتی طلا

راه‌اندازی سایت شما را نترساند!‌ به‌غیر از کدنویسی، ۲ گزینهٔ راحت و ارزان‌تر به‌نام وردپرس و فروشگاه‌سازها مثل لندین و دیجی‌فای پیش روی شماست که کار راه‌اندازی آنلاین شاپ را حتی برای مبتدی‌ها هم راحت می‌کنند.

مثلاً اگر می‌خواهید با فروشگاه‌سازها کار کنید، فقط کافی است یک دامنۀ خاص بخرید و مجوزهای لازم را بگیرید. به همین سادگی!

راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا با فروشگاه‌ساز

بعد از این مرحله، تقریباً پایه و اساس راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا انجام شده و فروشگاه دیجیتال شما شکل گرفته است. حالا باید کاری کنید پاخور فروشگاه بیشتر شود. برای همین، به بازاریابی نیاز دارید. قبل از آن جمع‌بندی کنیم؟

  • محل اصلی فروش شما باید سایت باشد؛ سایتی همراه با صفحه‌های اعتمادساز مثل درباره‌ ما و همچنین فرایند مشخص خرید
  • از اینستاگرام برای پروموت و جذب مشتری استفاده کنید و روی تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام کار کنید

نکته: محل اصلی فروش می‌تواند مغازهٔ شما باشد و سپس از اینستاگرام برای تبلیغ مغازه استفاده کنید.

برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی برای فروش اینترنتی طلا، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «ساخت سایت فروشگاهی به زبان ساده» را مطالعه کنید.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

۲. بازاریابی و فروش

برای اینکه بازاریابی موفقی داشته باشید، اول باید مزیت رقابتی خود را مشخص کنید. از خودتان بپرسید:

  • چه مزیتی نسبت به رقبا دارم؟
  • چه چیز خاصی به مشتری عرضه می‌کنم که بقیه آن را ندارند؟
  • چرا مردم باید من را انتخاب کنند؟

اگر می‌بینید به‌صورت کلی، کسب‌وکارتان توانایی ایجاد مزیت رقابتی خاص در برابر رقبای بزرگ ندارد، ولی محصولی دارید که می‌تواند در رقابت با بقیه موفق باشد، سراغ یک بخش مشخص از بازار بروید؛ یعنی آن محصول خاص را انتخاب کنید و همۀ مزیت‌های رقابتی خودتان را بر پایهٔ محصول بنویسید. بعد بیایید و با تبلیغات و بازاریابی، این مزیت را برای مخاطب همان محصول برجسته کنید.

برای مثال، قیمت طلا در حال حاضر بسیار بیشتر از گذشته شده است و مردم مثل قبل نمی‌توانند خرید کنند. حالا شما محصولاتی کم‌وزن دارید که می‌توانید با حاشیه سود کمتری هم عرضه کنید. حالا وقت آن است که این گزینه را به مزیت رقابتی خودتان تبدیل کنید.

مهم این است شما چه جایگاهی را در بازار هدف اشغال می‌کنید؛ یعنی مردم شما را به چه چیزی می‌شناسند. قیمت منصفانه، محصولات خاص، مشاوره و… مواردی است که می‌تواند برگ برندهٔ شما باشند. در دورهٔ رکود و تورم، یکی از استراتژی‌های خاص همین هدف‌گیری یک بازار مشخص به‌جای پوشش انبوه بازار است.

نمونه راه اندازی آنلاین شاپ طلا با مزیت رقابتی طلاهای کم‌وزن و خاص کادویی

بعضی‌‌ها روی طلای کم‌وزن و سبک کار می‌کنند. یک گروه دیگر همین مفهوم را به شکل بهتری بیان می‌کنند؛ ولی چطور؟

یک اصل در بازاریابی نسل زد (متولدین ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۹) وجود دارد که می‌گوید: این افراد به سادگی و مینیمالیسم بیشتر از نسل‌های قبل توجه می‌کنند. با توجه به این نکته، می‌توانید برای تعریف طلای کم‌وزن از عبارت‌هایی مثل «ظریف» استفاده کنید تا جذاب‌تر به نظر برسد.

پس برای پیداکردن مزیت رقابتی، باید مخاطب را هم بشناسید. مثلاً تعیین کنید که بیشتر مخاطبان و مشتریان شما در چه بازۀ سنی هستند، چه شغلی با چه درآمدی دارند و…

وقتی ویژگی‌های مخاطب هدف را بشناسید، می‌توانید محصولات مناسب‌تر را به شکل بهتری به آن‌ها پیشنهاد کنید که در نهایت، احتمال فروش را بالا می‎‌برد. به‌غیر از این این، فروش قسطی، معاوضه با طلای شکسته و… هم گزینه‌های خوبی برای جلب‌توجه مخاطب است؛ مثل این کسب‌وکار:

راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا با مزیت رقابتی فروش قسطی

البته همۀ این‌ها به استراتژی کسب‌وکار شما بستگی دارد. پس چنین کارهایی را فقط به این دلیل که بقیه انجام داده‌اند، تکرار نکنید. وقتی روی موضوع انتخاب محصول و مزیت رقابتی به نتیجه رسیدید، سراغ انتخاب کانال‌های تبلیغاتی و بازاریابی بروید. انتخاب این کانال‌ها تا حد زیادی به بودجۀ شما بستگی دارد.

پس اول مشخص کنید که برای فروش در فضای دیجیتال و انجام تبلیغات چقدر بودجه دارید. بعد از آن می‌توانید بهترین کانال‌ها را انتخاب کنید.

به‌طور کلی، ۲ دسته کانال برای پروموت و ترویج وجود دارد (تبلیغات یکی از روش‌های ترویج کسب‌وکار است):

  • ارگانیک: یعنی کانال‌هایی که برای خود شماست و با تولید محتوا می‌توانید مخاطب را جذب کنید؛ مثل سایت و سوشال مدیا
  • پولی: تبلیغ در کانال‌هایی که مالکیت آن‌ها برای شما نیست؛ مثل تبلیغ در پیج اینفلوئنسرها، سایت‌های پربازدید، گوگل و حتی تبلیغات پیامکی

برای دستۀ دوم، می‌توانید از شکل‌های مختلف تبلیغات یکتانت مثل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات همسان، تبلیغات پیامکی و همچنین تبلیغات محتوامحور محصول استفاده کنید.

از طرفی، با ساخت سایت فروشگاهی راه‌های بسیار زیادی برای تبلیغات در سایت‌های پربازدید و اپلیکیشن‌ها دارید. مثلاً در تصویر زیر یک نمونه از تبلیغات «دیجی‌زرگر» را می‌بینید که با کمک یکتانت در سایت «چطور» نمایش داده شده است. این تبلیغ، تبلیغات ریتارگتینگ محصول است که به‌طور اتوماتیک ساخته شده است و به کسی نمایش داده می‌شود که یک بار به سایت سر زده است، ولی چیزی نخریده است.

شما هم می‌توانید با ثبت‌نام در پنل یکتانت و سپس افزایش موجودی، از روش‌های تبلیغات مختلف ما برای اهداف مختلف مثل افزایش ترافیک فروشگاه و تعداد بازدیدکننده‌ها، شناخته‌شدن و همچنین جذب مشتری احتمالی و فروش بهره ببرید.

تبلیغات طلا

پس قبل از اینکه به سراغ تدوین استراتژی بازاریابی و استراتژی تبلیغات با هدف فروش بروید، حتماً موارد مهمی را که در این بخش بررسی کردیم، مشخص کنید. سپس می‌توانید به فکر تدوین یک برنامهٔ مشخص برای بازاریابی باشید که نرخ بازگشت سرمایه خوبی هم داشته باشد.

برای اینکه به شما در این زمینه بیشتر کمک کنیم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:

وقتی با تبلیغ مشتریان جدیدی جذب کردید، باید برنامه‌ای هم برای نگهداشت آن‌ها و حفظ مشتریان قدیمی داشته باشید. در ادامه نکاتی برای حفظ و بازگشت مشتری به شما می‌گوییم.

 

۳. حفظ مشتری

خیلی از مشتری‌های طلا و جواهر قبل از خرید سرچ می‌کنند و نمونه‌هایی از محصول موردنظرشان را می‌بینند. ولی آیا این افراد خرید هم می‌کنند؟ اصلاً ممکن است یکی از انواع تبلیغات شما را دیده باشد و از این طریق، برای اولین بار به سایت شما سر بزند. چقدر احتمال دارد که این فرد چیزی بخرد؟

در هر ۲ مورد احتمال خرید فرد خیلی کم است. تکلیف چیست؟ چطور باید این افراد را به خریدار تبدیل کرد؟ برای حل این مسئله، باید از همان ابتدای راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا به فکر بازگرداندن مخاطب گذرا، تبدیل آن‌ها به مشتری و در آخر، حفظ مشتری باشید.

برای مثال، می‌توانید از تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید و باز هم به شکل‌های مختلف، پیشنهادتان را به گوش فردی که سایت را ترک می‌کند، برسانید.

وقتی فرد خرید کرد، نباید به‌راحتی او را از دست بدهید. از تکنیک‌های حفظ مشتری استفاده کنید تا او همچنان همراه شما بماند و خرید خود را تکرار کند.

مثلاً از ایمیل و پیامک برای ریتنشن مارکتینگ استفاده و پیشنهادات جدیدی به فرد ارائه کنید. یک ایده؟ بخشی از خرید مشتری را به کیف پول او برگردانید تا در خرید دوم از آن استفاده کند. بعد از خرید، یک پیامک به‌طور اتوماتیک مشتری دریافت می‌کند و این موضوع به گوش او می‌رسد.

از دیگر روش‌ها هم اطلاع‌رسانی محصولات جدید، ارسال کد تخفیف در مناسبت‌هایی مثل روز زن و همچنین جشنواره‌های فروش فصلی از طریق ایمیل یا پیامک است. برای صمیمی‌ترشدن رابطه‌تان با مشتری هم می‌توانید روز تولد او را تبریک بگویید و اجازه دهید مثلاً یک محصول خاص را سفارش دهد تا شما طراحی کند یا محصولی را با تخفیف بخرد.

نکته: حفظ مشتری و تشویق او به خرید مجدد از طریق اینستاگرام شدنی نیست یا خیلی سخت پیش می‌رود؛ مثلاً فرض کنید به دایرکت هر مشتری باید سر بزنید! این هم یکی از دلایل دیگر است که باید به فکر ساخت سایت برای فروش اینترنتی طلا باشید. به این ترتیب، فعالیت‌های شما با هدف حفظ مشتری هم اتوماتیک انجام می‌شوند و نیاز نیست به‌طور دستی پیشنهادی برای هر مشتری ارسال کنید.

برای همۀ مواردی که گفتیم، باید از قبل فکر کنید تا شانس مؤفقیت شما در راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا بالا برود. در ادامه، چند نکته دیگر دربارۀ سایت به شما می‌گوییم. این نکات مکمل موارد قبل هستند و رعایت آن‌ها برای هر کسب‌وکاری که می‌خواهد موفق باشد، واجب است!

 

سایت فروش اینترنتی طلا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در حوزۀ طلا به جزئیات توجه زیادی می‌شود؛ هم از طرف فروشنده هم از طرف خریدار. خریدار به ظرافت طرح‌ها نگاه می‌کند و فروشنده محصول را براساس واحد گرم می‌فروشد. پس در کاری که دقت و جزئیات حرف اول را می‌زند، همه چیز باید طبق همین اصل پیش برود.

در ادامه، چند نکتۀ ظریف به شما می‌گوییم که می‌تواند نشان‌دهندۀ اهمیت شما به جزئیات باشد. همین مسئله، تفاوت شما را با رقبا رقم می‌زند و فروشتان را بیشتر می‌کند. پس ادامۀ مطلب را با دقت بخوانید.

 

۱. تصاویر باکیفیت و مشخص از محصولات داشته باشد

وقتی می‌خواهیم محصولی را حضوری بخریم، آن را در دست می‌گیریم، لمس می‌کنیم و می‌بینیم؛ یعنی حواس مختلف را به کار می‌گیریم تا در نهایت به این نتیجه برسیم که محصول را بخریم یا نه؛ ولی برای خرید آنلاین، همۀ این حواس در دیدن خلاصه می‌شود. اینجاست که عکاسی از محصول اهمیت خود را نشان می‌دهد.

برای راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا، حتماً عکس‌هایی باکیفیت و از زاویه‌های مختلف تهیه کنید و محصول را به خوبی به مخاطب نشان دهید. درضمن برای اینکه اینکه تصاویر واقعی باشند و کاربر را گمراه نکنند، نور و رنگ عکس‌ها را خیلی تغییر ندهید.

استفاده از تصاویر باکیفیت برای راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا

نکته: برای عکاسی بهتر است به سراغ متخصص بروید یا از خیمه نور و لایت باکس استفاده کنید.

یک ایده برای شما هم می‌تواند اضافه‌کردن قابلیت واقعیت افزوده باشد. به این ترتیب، کاربر می‌تواند محصول را روی دست یا گردن خود ببیند.

 

۲. اصالت محصول تضمین شود

محصولات خاص و گران مشخصه‌ای دارند که اصالت آن‌ها را ثابت کند. مثلاً ساعت‌های اورجینال کد رفرنسی دارند که با جست‌وجوی آن، می‌توانید از اصل‌بودن محصول مطمئن شوید. برای طلا هم همین‌طور است. اگر سندی دارید که وزن و عیار طلای محصول را نشان می‌دهد، حتماْ در توضیحات محصول یا تصاویر آن قرار دهید تا اعتماد کاربر جلب شود.

مثلاْ برای شمش طلا می‌توانید برگۀ آزمایش (ری‌گیری طلا) را در کنار بقیۀ عکس‌های محصول منتشر کنید یا از عبارت‌هایی مثل «گارانتی» و «ضمانت» برای محصول استفاده کنید.

اعتمادسازی در سایت فروش اینترنتی طلا

۳. گشت‌وگذار در سایت راحت باشد

یکی از اصول طراحی سایت این است که حرکت بین بخش‌های مختلف سایت ساده باشد؛ ولی چطور باید این کار را کرد؟ اول منو را مرتب کنید. لینک صفحه‌های مهم مثل محصولات، تماس با ما، دربارۀ ما و… را قرار دهید تا کاربر بتواند خیلی راحت بین این صفحات جابه‌جا شود. (این تصویر یک نکتهٔ دیگر دارد: کاربر می‌تواند در همان صفحهٔ اصلی، محصولات را روی دست ببیند و از زیبایی و ظرافت آن‌ها مطمئن شود)

نمونه منوی خوب آنلاین‌ شاپ طلا

از طرفی، خود منوی محصولات می‌تواند به زیرمجموعه‌های دیگری مثل ست طلا، نیم‌ست طلا، حلقۀ ازدواج و… تقسیم شود تا کاربر برحسب نیاز خود، وارد صفحۀ موردنظر شود.

مگامنوی آنلاین شاپ طلا

در کنار این منو، می‌توانید در صفحات مختلف لینک‌های مرتبط را هم قرار دهید تا کاربر با کلیک روی آن‌ها، بین صفحات مختلف جا‌به‌جا شود. اگر تمام این موارد را به‌درستی در طراحی سایت خود اجرا کنید، گشت‌وگذار در آن راحت و حس بهتری به کاربر منتقل می‌شود.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. اعتماد مشتری را جلب کند!

راز موفقیت در راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا، جلب اعتماد مشتری است. برای اینکه مشتری با نگاه به سایت، به شما اعتماد کند، چند نکته را رعایت کنید:

  • نمایش مجوزها

همان‌ طور که گفتیم، فروش آنلاین طلا به مجوزهای مختلفی نیاز دارد. این مجوزها را در سایت نمایش دهید تا مردم با دیدن و راستی‌آزمایی آن‌ها، راحت‌تر به شما و کسب‌وکارتان اعتماد کنند.

مجوزهای راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا

  • صفحۀ دربارۀ ما

همۀ سایت‌ها این صفحه را دارند؛ ولی اهمیت آن برای یک فروشگاه آنلاین طلا خیلی بیشتر است. در این صفحه، کسب‌وکارتان را معرفی کنید و از تجربۀ خود در این بازار بگویید. بعد هم از مزیت‌های رقابتی خود حرف بزنید. مثلاً بگویید: فروش قسطی طلا با کمترین کارمزد. البته این مدل ادعاها در بازار طلا مخاطب را به شک می‌اندازد؛ پس دربارۀ علت این کار هم صحبت کنید و با مشتری کاملاً شفاف باشید.

نکته: قرار نیست دقیقاً همین عبارت را در صفحهٔ درباره ما بنویسید. به نمونهٔ زیر (شما شایسته خاص‌ترین‌ها هستید) نگاه کنید که این مزیت را القا می‌کند: محصولاتی با طراحی خاص و منحصربه‌فرد برای ایجاد حس خاص‌بودن به مخاطب.

صفحهٔ درباره ما

  • صفحۀ تماس با ما و چت آنلاین

صفحۀ مهم بعد، تماس با ما است. در این صفحه، همۀ اطلاعات تماس خود را قرار دهید. آدرس فروشگاه فیزیکی را هم بنویسید و به مخاطب بگویید که اگر می‌خواهد، می‌تواند در ساعت‌های خاصی برای خرید حضوری بیاید. (شاید مخاطب واقعاً این کار را نکند؛ ولی همین که می‌داند شما در یک محل فیزیکی در دسترس هستید، بهتر اعتماد می‌کند)

نکته: لوکیشن خود را در گوگل مپ ثبت کنید و آن را در این صفحه قرار دهید. برای شروع، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر» را مطالعه کنید.

صفحهٔ تماس با ما

نکتۀ بعد، چت آنلاین است. خیلی از مشتریان فضای آنلاین تعصب خاصی روی یک آنلاین‌شاپ خاص ندارند. هرکدام که سریع‌تر و بهتر نیازشان را رفع کند، برای آن‌ها دوست‌داشتنی‌تر است. چت آنلاین به کاربر کمک می‌کند در لحظه با کسب‌وکار ارتباط بگیرد و سؤالات خود را بپرسد. پس با کمک این امکان، ابهامات مشتری را رفع و او را یک قدم به خرید نزدیک‌تر کنید.

  • قوانین و مقررات

بعضی سایت‌ها صفحه‌ای دارند به اسم قوانین و مقررات یا حریم شخصی که در این صفحه، همۀ نکات مهم به کاربر اطلاع داده می‌شود تا با خیال راحت خرید کند.

مثلاً توضیح می‌دهند که برای اطلاعات شخصی و بانکی مشتریان چه اتفاقی می‌افتد و چطور از آن‌ها محافظت می‌شود. یا دربارهٔ سود، اجرت، مالیات بر ارزش افزوده و… توضیح می‌دهند تا همه‌چیز برای مشتری شفاف و روشن شود. ایجاد این صفحه برای راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا به ایجاد اعتماد در کاربر کمک بیشتری می‌کند.

لینک تمام صفحه‌های اعتمادساز را در دسترس کاربر (مثلاً در فوتر) بگذارید.

لینک‌های اعتمادساز که باید در راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا در نظر گرفته شوند

۵. توضیحات محصول کامل باشد

مشتری آنلاین‌شاپ قرار نیست محصول را از نزدیک ببیند و خرید کند. وقتی می‌خواهد تصمیم بگیرد، توضیحات محصول را می‌خواند و تصمیم می‌گیرد. بنابراین توضیحات محصول باید به اندازۀ کافی واضح و کامل باشند؛ به‌خصوص برای محصولی مثل طلا که خیلی هم ارزان نیست.

سعی کنید اطلاعات کاملی از محصول مثل وزن، عیار، سایز (برای محصولاتی مثل حلقه) و اجرت ساخت را بنویسید. اگر نیاز بود، هریک از این اطلاعات را بیشتر توضیح دهید تا هیچ ابهامی برای مشتری باقی نماند.

توضیحات محصول برای راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا خوب

۶. ارزش افزوده داشته باشد

یک ارزش خاص و اضافه در سایت ارائه کنید. فرض کنید مخاطب شما دوست دارد ارزش طلای خود را به قیمت روز محاسبه کند. شما می‌توانید ماشین‌حسابی برای انجام این کار در سایت بگذارید. مثل چیزی که در تصویر زیر می‌بینید. این قابلیت به شما کمک می‌کند شمارۀ تماس یا ایمیل افراد را جمع‌آوری کنید و برای تبلیغات و ارسال پیشنهادهایی شخصی‌سازی‌شده (مثلاً محصولی به قیمت همان چیزی که اینجا وارد کردند) به کار ببرید. 

ماشین‌حساب طلا

گزینۀ بعد که اجرای آن راحت‌تر است، تولید محتوای بلاگ با هدف راهنمایی کاربر است.

مثلاً برای کسی که می‌خواهد طلا هدیه دهد یا با هدف سرمایه‌گذاری خرید کند، مطلبی بنویسید و در بازه‌های قیمتی مختلف، محصول خاصی به او پیشنهاد دهید. بعد هم لینک محصول را بگذارید تا فرد راحت‌تر خرید کند.

پست بلاگ آنلاین شاپ طلا

همین ایده می‌تواند برای دسته‌بندی محصولات هم استفاده شود. مثل نمونۀ زیر:

دسته‌بندی محصول خاص

۷. مراقب چیدمان صفحهٔ اصلی باشید

سعی کنید برای چیدمان بخش‌های مختلف و طراحی سایت از رقبا و فروشگاه‌های بزرگ و معروف مثل دیجی کالا ایده بگیرید. این موضوع، ظاهر سایت شما را به چیزهایی که قبلاً کاربر استفاده کرده است، نزدیک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد این حس آشنایی، احتمال جلب‌اعتماد و خرید کاربر را بیشتر می‌کند.

مثلاً بخش‌هایی برای محصولات کم‌وزن و ظریف، پرفروش، تخفیف‌دار و… طراحی کنید و در صفحهٔ اصلی بگذارید تا مخاطب در کمترین زمان، پاسخ نیاز خود را پیدا کند. بخش «پرفروش‌ها» و «محبوب‌ها» طبق اصول روانشناسی فروش باعث می‌شود کاربر یک قدم به خرید نزدیک‌تر شود؛ چراکه می‌داند این محصولات را قبلاً بارها و بارها خریدند و کیفیت و جذابیت آن‌ها ثابت شده است.

سکشن محصولات ویژه

تا اینجای کار به نکات مهم اشاره کردیم؛ ولی راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا به یک سری مجوز خاص نیاز دارد که باید حتماً تهیه کنید. بیایید با ۴ مجوز خرید و فروش اینترنتی طلا در بخش بعدی آشنا شویم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

مجوزهای لازم برای خریدوفروش اینترنتی طلا

مهم‌ترین موارد و مجوزها عبارت‌اند از:

 

۱. داشتن فضای فیزیکی الزامی است!

اولین شرط برای راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا، داشتن فروشگاه فیزیکی است. قبل از هرچیز، باید یک محل مشخص را برای کار بخرید یا اجاره کنید و پلاک آبی دریافتی از شهرداری را نصب کنید. خودِ فروشگاه فیزیکی هم شرایط خاصی دارد که حتماً باید رعایت شود؛ مثلاً نصب دوربین مداربسته، دزدگیر، سیستم آلارم، شیشه ضدگلوله و…

با رعایت همۀ این نکات، می‌توانید مجوز فعالیت خود را از سامانه ایرانیان اصناف بگیرید.

 

۲. مجوز سامانه ایرانیان اصناف

برای شروع فروش اینترنتی باید سند مالکیت یا اجاره را به اتحادیه طلافروشان (سامانه ایرانیان اصناف) ارائه دهید. برای این کار، اول وارد سایت درگاه ملی مجوزها شوید و در آن ثبت نام کنید. سپس به حساب کاربری خود وارد شوید و روی دکمۀ درخواست مجوز کلیک کنید.

درگاه ملی مجوزها برای گرفتن مجوز راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا

در این مرحله، اطلاعات دیگری مثل شهر محل کسب و نوع درخواست (صدور پروانۀ کسب) از شما خواسته می‌شود. این اطلاعات را تکمیل کنید تا به سامانه ایرانیان اصناف هدایت شوید. بعد از تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک موردنیاز در این سامانه، کد رهگیری برای شما ارسال می‌شود که باید آن را نگه دارید.

 

۳. اینماد

وقتی پروانۀ کسب از سایت ایرانیان اصناف صادر شد، برای دریافت اینماد اقدام کنید. برای این کار، به سایت اینماد وارد شوید و ثبت‌نام کنید. سپس به حساب خود بروید و اطلاعات و مدارک خواسته شده را وارد کنید. در گام بعد، باید احراز هویت انجام دهید تا بعد از آن، پروندۀ شما برای بررسی به کارشناسان فرستاده شود.

نکته: بدون داشتن اینماد نمی‌توانید به سراغ هیچ‌کدام از درگاه‌های پرداخت واسط یا مستقیم بروید. این موردی است که باید پس از راه‌اندازی سایت و با داشتن مدارک موردنیاز بگیرید.

 

۴. مجوز اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

برای دریافت مجوز اتحادیۀ کسب‌وکارهای مجازی، دوباره به سایت درگاه ملی مجوزها بروید. بعد از طی‌کردن مراحل این سایت، مجدد به سایت ایرانیان اصناف هدایت می‌شوید. در صفحۀ اول این سامانه و از قسمت پروانه‌ها، گزینه کسب‌وکار مجازی را انتخاب و بخش نماد را روی حالت «دارد» قرار دهید. منظور از نماد، همان اینمادی است که قبلاً آن را دریافت کرده‌اید.

بقیۀ مراحل سامانه ایرانیان اصناف را مثل بخش قبل که توضیح دادیم، پیش ببرید تا کار تمام شود. بعد از آن، می‌توانید کار راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا را اجرایی کنید.

 

برای افزایش فروش، روی یکتانت حساب کنید!

وقتی کارهای راه‌اندازی آنلاین شاپ طلا را انجام دادید و کار شروع شد، باید به فکر استفاده از راهکارهای افزایش فروش باشید. اگر می‌خواهید به این هدف برسید، یکتانت خدمات مختلفی برای شما دارد و می‌تواند برای کارهای تبلیغاتی و بازاریابی کنارتان باشد؛ از مرحلهٔ آگاهی‌بخش دربارهٔ کسب‌وکارتان گرفته تا بازگشت مشتریان!

برای شروع، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «روش‌های تبلیغات در یکتانت» را مطالعه کنید. اگر برای راه‌اندازی یا دیگر کارهای آنلاین شاپ طلا سوالی دارید، در بخش نظرات بپرسید؛ همچنین خوشحال می‌شویم نظرتان را دربارهٔ مقاله بدانیم 🙂

 

 

4/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی