تبلیغات روبیکا در یکتانت؛ فرصت تازه برای دیده شدن!

ارسال پیامک با شماره مجازی چگونه است؟ (معرفی ۵ شمارهٔ ایرانی)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۵ دی ۱۴۰۲

ارسال پیامک با شماره مجازی چگونه است؟ (معرفی ۵ شمارهٔ ایرانی)

برای ارسال پیامک حتماً به سیم‌کارت و شمارهٔ ثابت نیاز ندارید! برای اینکه شما هم مثل کسب‌وکارهای حرفه‌ای از بازاریابی پیامکی نتیجه بگیرید، باید کم‌کم به فکر پنل پیامکی و ارسال پیامک با شماره مجازی باشید.

بله، می‌توانید شماره‌های مجازی سایر کشورها مثل آمریکا را بخرید یا از اپلیکیشن‌هایی مثل TextMe استفاده کنید؛ ولی آن‌ها به درد اس ام اس مارکتینگ نمی‌خورند.

چرا؟ در این مقاله، ابتدا دربارهٔ نقش شماره مجازی در ارسال پیامک و ملزومات آن صحبت می‌کنیم تا خودتان هم ببینید واقعاً این شماره‌ها و اپلیکیشن‌ها کاربردی ندارند. پس از آن، خطوط مختلف ایرانی را به شما معرفی می‌کنم.

بیایید برویم سراغ مهم‌ترین مسئله!

 

منظور از ارسال پیامک با شماره مجازی چیست؟

یکی از ابتدایی‌ترین قابلیت‌های خطوط موبایل، ارسال پیامک است. این ارسال از طریق یک خط با شمارهٔ ثابت و واقعی مثل ۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱ به شمارهٔ ثابت دیگری رخ می‌دهد.

ولی در مقالهٔ «آموزش ارسال پیامک از طریق اینترنت به زبان ساده» دیدیم که این روش ارسال برای هدف‌گرفتن آنی هزاران نفر مناسب نیست؛ چراکه هم وقت‌گیر است و هم هیچ راهی برای سنجش عملکردمان وجود ندارد.

برای اینکه بتوانید کمپین‌های پیامکی را به بهترین شکل اجرا کنید، به پنل ارسال پیامک نیاز دارد؛ ولی این پنل از طریق سیم‌کارت شما، پیامک ارسال نمی‌کند. به عبارتی، خبری از ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی نیست!

اینجا پای خطوط پیامکی با پیش‌شماره‌هایی مثل ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ به میان کشیده می‌شود. به این شماره‌ها به اصطلاح شمارهٔ مجازی گفته می‌شود؛ چراکه به شما اجازه می‌دهند از طریق اینترنت و بدون نیاز به گوشی تلفن، پیامک ارسال کنید.

ولی برای ارسال پیامک با شماره مجازی چه راه‌هایی پیش روی شماست؟ ۲ راه زیر:

  • خط اشتراکی
  • خط اختصاصی

پنل‌های پیامکی خطوط اشتراکی را به‌طور رایگان در اختیارتان می‌گذارند. عیب بزرگ این شماره‌ها، قرارگرفتن پیامک شما در کنار پیامک سایر کسب‌وکارهاست. مثل چیزی که در تصویر زیر می‌بینید:

نمونه ارسال پیامک با شماره مجازی اشتراکی

تمام تلاش ما در بازاریابی پیامکی برقراری ارتباطی نزدیک و شخصی با مشتری است که با خط اشتراکی بر باد می‌رود.

خط اختصاصی هم شماره‌ای مجازی است که خودتان انتخاب می‌کنید و می‌خرید. از طریق این شماره، فقط پیامک‌های شما ارسال می‌شود. برخلاف خطوط اشتراکی، خطوط اختصاصی می‌توانند پیامک‌های مشتریان را هم دریافت کنند؛ چیزی شبیه همان شمارهٔ موبایلی که دارید.

خب، دیدیم منظور از ارسال پیامک با شماره مجازی چیست. حالا بیایید ببینیم چطور پیامک ارسال کنیم!

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

نحوه ارسال پیامک با شماره مجازی از طریق پنل پیامکی

برای شروع همان طور که گفتم، به پنل پیامکی نیاز دارید. پس از ثبت‌نام در پنل ارسال پیامک، باید برای خرید خط اختصاصی اقدام کنید. به‌محض خرید خط اختصاصی و شارژ اکانت، می‌توانید ارسال پیامک را از طریق شمارهٔ خود شروع کنید. چطور؟ مراحل کار عبارت است از:

  • بارگذاری لیست مخاطبان
  • نوشتن متن پیامک
  • ارسال پیامک

ولی چرا همچنان روی استفاده از پنل پیامکی پافشاری می‌کنم؟

اگر بخواهیم برای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر پیامک ارسال کنیم، چند اپلیکیشن مختلف مثل Messages گوگل را داریم؛ ولی گلچین‌کردن ۱۰۰ نفر به‌معنای محدودکردن ظرفیت نمایش پیام خودمان و جذب کمترین تعداد مشتری است.

در بازاریابی پیامکی، ما به‌دنبال ایجاد یک رابطهٔ ۲ طرفه هستیم و چند هدف مختلف داریم:

  • مشتری جدید با کمپین‌های فروش و تخفیفی جذب کنیم
  • خودمان را به بازار معرفی کنیم (ارسال اس ام اس تبلیغاتی به‌صورت انبوه)
  • در سطح گسترده اطلاع‌رسانی کنیم
  • مشتریان فعلی را حفظ و به خرید مجدد تشویق کنیم
  • مردم یک منطقهٔ مشخص را جذب کنیم
  • به مشتری در سریع‌ترین زمان پاسخ دهیم

به‌طور کلی، برای شکل‌گیری چنین رابطه‌ای و رسیدن به اهدافی که داریم، به یک برنامهٔ مدام و ارسال پیامک در سطح گسترده یا ارسال پیامک در محدوده مشخص نیاز داریم. پنل پیامکی به ما اجازه می‌دهد مخاطبان را گروه‌بندی کنید و با ارسال پیامکی متناسب با هر گروه، رابطهٔ خوبی با آن‌ها بسازیم.

از طرفی، ما باید عملکرد خودمان را بسنجیم تا بتوانیم با هزینهٔ کمتری به نتیجهٔ دلخواه برسیم. پنل‌های پیامکی گزارش‌های متنوعی مانند تعداد دفعاتی کلیک روی لینک و ارسال‌‌های موفق  را در اختیارمان می‌گذارند.

در کنار این گزارش، ما می‌توانیم مخاطبان (دریافت‌کنندگان پیامک) را در گروه‌های مختلف بگذاریم تا با ارسال پیامک شخصی‌سازی‌شده و پیشنهاد انحصاری، شانس بیشتری برای تبدیل آن‌ها داشته باشیم.

و اما مهم‌ترین مسئله ارسال خودکار برخی پیامک‌ها و پاسخ‌گویی سریع است. شما که نمی‌توانید جلوی در بمانید تا هرکسی در سایت ثبت‌نام کرد، به او با پیامک بگویید «خوش آمدید!».

با این تفاصیل، ارسال پیامک با شماره مجازی از طریق پنل پیامکی منطقی‌ترین و پربازده‌ترین گزینهٔ روی میز است.

مقاله پیشنهادی: ماژول ارسال پیامک چیست و به چه دردی می‌خورد؟

معرفی ۵ اپراتور پیامکی ایرانی

شاید بخواهید برای کاهش هزینه‌ها از خطوط اشتراکی رایگان پنل‌های پیامکی استفاده کنید؛ ولی به ایراد اصلی این خطوط اشاره کردم. از طرفی، ارسال لینک در پیامک از طریق این خطوط امکان‌پذیر نیست.

پس شما باید شمارهٔ مجازی اختصاصی خود را تهیه کنید که در ادامه مهم‌ترین و رایج‌ترین خطوط در ایران را معرفی می‌کنم.

 

۱. اپراتور ۱۰۰۰ (اپراتور رهیاب رایانه گستر)

پیش‌شمارهٔ ۱۰۰۰ قدیمی‌ترین پیش‌شماره در ایران است که از سرعت بسیار بالایی برخوردار است. شما می‌توانید شماره‌ای ۶ تا ۱۴ رقمی بخرید و حتی ارقام آن را هم خودتان انتخاب کنید.

فراموش نکنید هرقدر تعداد ارقام شما کمتر و سفارشی‌شده‌تر باشد، قیمت آن هم گران‌تر است. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنم که قیمت شماره‌های کوتاه اپراتور ۱۰۰۰ از سایر اپراتورها کمتر است.

توجه: تایید خرید شمارهٔ مجازی با پیش‌شماره ۱۰۰۰، ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

سازمان‌های دولتی و خصوصی مثل بانک صادرات، بانک پاسارگارد، ایران‌خودرو، سایپا و حتی شبکه‌های تلویزیونی از خطوط این اپراتور استفاده می‌کنند.

نمونه ارسال پیامک با شماره مجازی ۱۰۰۰

ارزان‌ترین شمارهٔ مجازی با پیش‌شمارهٔ ۱۰۰۰، در حال حاضر ۹۰ هزار تومان است که ۱۴ رقم دارد و اعداد آن به‌طور تصادفی مشخص می‌شود.

نکته: برای ارسال لینک در پیامک از طریق شمارهٔ مجازی با پیش‌شمارهٔ ۱۰۰۰ حتماً باید درخواست خود را به‌صورت کتبی ثبت کنید؛ همچنین برای اشخاص حقیقی امکان‌پذیر نیست.

مقاله پیشنهادی: منشی پیامکی چیست؟ (بررسی ۱۰ کاربرد پاسخگوی خودکار پیامکی)

۲. اپراتور ۲۰۰۰ (اپراتور آتیه داده پرداز)

برخلاف سایر اپراتورها، اپراتور ۲۰۰۰ حتی اگر گوشی مشتری خاموش باشد یا در دسترس نباشد، هزینهٔ پیامک را به شما برمی‌گرداند.

با این حال، خبری از شماره‌های تصادفی و غیرسفارشی نیست. همچنین باید خط خود را سالانه تمدید کنید! همین ۲ مسئله باعث شده است ارسال پیامک با شماره مجازی اپراتور ۲۰۰۰ گران‌تر تمام شود.

نمونه اس ام اس ارسالی با شماره ۲۰۰۰

شماره‌های اپراتور ۲۰۰۰، ۸ تا ۱۲ رقمی هستند که قیمت آن‌ها به ارقام انتخابی شما بستگی دارد.

البته این اپراتور مثل اپراتور ۱۰۰۰ در زمان ارسال لینک در پیامک سخت‌گیر نیست. کافی است درخواست خود را در پنل ثبت کنید تا کارشناسان لینک شما را بررسی و تایید کنند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۳. اپراتور ۳۰۰۰ (اپراتور مگفا)

شمارهٔ مجازی با پیش‌شمارهٔ ۳۰۰۰ به‌مراتب ارزان‌تر از اپراتور ۱۰۰۰ برای شما تمام می‌شود. برای مثال، شمارهٔ ۱۰ رقمی این اپراتور فقط ۱۵۹ هزار تومان است؛ در حالی که همین ارقام با پیش‌شمارهٔ ۱۰۰۰، برای شما حداقل ۵۹۰ هزار تومان آب می‌خورد. با این حال، سرعت ارسال پیامک آن کمتر از ۲ اپراتور ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ است و می‌توان آن را در گروه «متوسط‌ها» قرار داد.

اگر شخص حقیقی به‌دنبال ارسال لینک در پیامک باشد،  راهی به‌غیر از استفاده از شماره‌های ۳۰۰۰ یا ۵۰۰۴ ندارد؛ چراکه فقط آن‌ها به اشخاص حقیقی اجازه می‌دهند در پیامک لینک بگذارند.

نمونه ارسال پیامک با شماره مجازی ۳۰۰۰ همراه با لینک

۴. اپراتور ۵۰۰۴ (اپراتور ارمغان طلایی)

علاوه بر قابلیت ارسال لینک در پیامک برای اشخاص حقیقی، قیمت شمارهٔ مجازی با پیش‌شمارهٔ ۵۰۰۴ خیلی کمتر از سایر اپراتورهاست. شمارهٔ ۱۴ رقمی اپراتور ارمغان طلایی  را می‌توانید با ۲۰ هزار تومان بخرید.

سرعت ارسال این اپراتور بالاست؛ همچنین می‌توانید یک شمارهٔ ۸ رقمی سفارشی همراه با تمام زیرشاخه‌ها تا ۱۵ رقم سفارش دهید.

مقاله پیشنهادی: ارسال پیامک BTS چیست و برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

۵. خطوط ثابت ۰۲۱ و ۰۲۶

کسب‌وکارهای محلی تهران و کرج می‌توانند از قابلیت جذاب این ۲ پیش‌شماره بهره ببرند. به این شکل که معادل شماره‌تلفن ثابت خودشان را انتخاب می‌کنند و مشتری می‌تواند پس از ارسال پیامک، با آن‌ها تماس بگیرد.

سرعت ارسال آن‌ها مثل خطوط ۳۰۰۰ متوسط است؛ ولی هزینه‌ای بابت تمدید سالانهٔ آن نمی‌پردازید.

نمونه اس ام اس تبلیغاتی جنگل

 

بازاریابی پیامکی، ارزان‌ و به‌صرفه

در این مقاله، به شما گفتیم چرا ارسال پیامک با شماره مجازی از طریق پنل پیامکی منطقی‌ترین گزینه است. از طرفی، با بررسی تعرفه شماره‌های مجازی ۵ اپراتور رایج ایرانی مشخص شد که می‌توان با قیمت‌های خیلی کم هم خط اختصاصی خرید.

اگر سؤالی در این زمینه دارید، حتماً در بخش نظرات بنویسید تا با هم صحبت کنیم. خوشحال می‌شویم نظرات شما را بشنویم ?

 

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین
1 سال قبل

ببخشید یه سوال
با این شماره های مجازی پیامکی تو تلگرام یا ایتا هم می شه وارد شد؟!

Zahra
Zahra
1 سال قبل

سلام
این شماره ها قابل ردیابی هستند؟

hasan alizadeh
hasan alizadeh
6 ماه قبل

سلام و ادب من میخوام خرید کنم باید چیکار کنم؟لطفا کمکم کنید.

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی