تبلیغات ریتارگتینگ، این بار در اپلیکیشن

آموزش تبلیغات در روبیکا (۰ تا ۱۰۰)

رشد کسب‌وکار اینترنتی | ستاره ساسانی | تاریخ بروزرسانی : ۲۱ شهریور ۱۴۰۳

تبلیغات در روبیکا بخاطر دسترسی به ۴۰ میلیون کاربر ایرانی، هدفمند بودن بر اساس سلیقه و موقعیت کاربر و ظرفیت نمایش تبلیغ تا ۲۰۰ میلیون در روز برای هر کسب‌وکاری مناسب است. برای آموزش کامل تبلیغات در روبیکا این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

قدم اول: شناخت انواع تبلیغات موجود در روبیکا

خشت اول را درست بذار!

اگر قدم اول را حساب شده بردارید و انتخاب درستی داشته باشید احتمال موفقیت هم بیشتر می‌شود. شناختن انواع تبلیغات روبیکا کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

۱.پین بالای صفحه گفتگو

مرسوم‌ترین نوع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، پین کردن پیام تبلیغ در بالای صفحه گفتگو است. پیام شما در نخستین سطر پیام‌ها سنجاق می‌شود و به کاربر نشان داده می‌شود. برای این تبلیغ می‌توانید زمان خاصی را مشخص کنید که در آن ساعت‌ها پیام شما به کاربران نمایش داده شود.

وقتی پیام شما در صفحه کاربر پین می‌شود مخاطب آن‌را شبیه به سایر پیام‌های خود می‌بیند و احتمال باز شدن و دیدن تبلیغ بالا می‌رود.

pin message

 

۲. بنر ثابت در قسمت سرویس‌ها

در بخش خانه یا سرویس‌های پیام‌رسان؛ بنرهای مختلفی مانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید یک بنر تبلیغاتی از کانال خود در این قسمت قرار دهید.

قرار گرفتن بنر تبلیغاتی با نام و برند شما، آگاهی از برند را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود اسم شما به گوش مخاطب آشنا باشد.

۳.ویترین روبیکا

ویترین در روبیکا مثل اکسپلور در اینستاگرام است و کاربران می‌توانند هر محتوایی مثل ویدئو و عکس مشاهده کنند. تبلیغی که در ویترین روبیکا نمایش داده شود می‌تواند منجر به افزایش ممبر در روبیکا شود. البته اینکه چند نفر تبلیغ شما را مشاهده کنند و وارد کانال شما شوند بستگی به محتوای شما دارد.

vitrin rubika

۴.پری رول و مید رول داخل فیلم و سریال

اگر اهل دیدن فیلم و سریال باشید حتما تبلیغاتی که ابتدا و وسط فیلم و سریال نشان داده می‌شود را دیدید. این تبلیغ ویدئویی در چندثانیه‌ پیام شما را به مخاطب می‌رساند. البته به شرطی که این تبلیغ جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

این تبلیغات امکان رد کردن ندارند و کامل نمایش داده می‌شوند اما بهرحال سلیقه و حوصله مخاطب باید در نظر گرفته شود.

اگر قصد استفاده از این نوع تبلیغ را دارید در جریان باشید تبلیغات میدرول نتیجه بهتری دارند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۵.تبلیغ در روبینو

روبینو به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای تبلیغاتی خود را به صورت پست‌ها، استوری‌ها و ویدیوهای کوتاه به اشتراک بگذارید. با استفاده از امکانات روبینو، می‌توانید به‌طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرارو آن‌ها را به تعامل بیشتر با برندتان دعوت کنید. این نوع تبلیغ، با توجه به کاربران فعال و محیط تعاملی روبینو، می‌تواند به بهبود شناخت برند و افزایش فروش کمک کند.

rubino

قدم دوم: شناخت شخص مناسب و تبلیغ مناسب

خب تا اینجا یاد گرفتیم که چه نوع تبلیغاتی در روبیکا قابل انجام هست. حالا باید ببینیم که برای تبلیغ مناسب چه مواردی را باید مدنظر قرار داد.

اول از همه باید مخاطب درست را بشناسیم. این قدم در تمام بازاریابی‌ها حرف اول را می‌زند. بعد از شناخت مخاطب نوبت به ساخت تبلغ جذاب و با کیفیت می‌رسد.

چند نکته در مورد ساخت یک تبلیغ جذاب را باهم بررسی کنیم:

  • از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید.
  • متن‌های کوتاه و گیرا بنویسید.
  • رنگ‌های متناسب با هویت برند انتخاب کنید.
  • حس و حال خوب را در تبلیغ نشان دهید.
  • پیام خود را صریح و شفاف بیان کنید و از اغراق دوری کنید.

قدم سوم: شروع تبلیغات در روبیکا

حالا که زیربنا را درست چیدیم می‌رسیم به سوال اصلی، حالا تبلیغات را چجوری انجام دهیم؟

در قسمت بیو کانال روی گزینه درخواست تبلیغ کلیک کنید.

start rubika ads

بعد از ثبت درخواست تبلیغ وارد پنل روبیکا ادز می‌شوید. برای ثبت تبلیغ در روبیکا،شمارهٔ خود را وارد کنید و کد تایید را در کادر زیر بزنید:

sign-in

ساخت تبلیغ جدید را انتخاب کنید:

create new ad

در این مرحله باید آیدی کانال را وارد کنید.

set channel id

 

مرحله بعد نوبت آپلود تصویر و نوشتن متن و عنوان و دکمهٔ تبلیغ است. دقت کنید که هرچه متن و عکس شما جذاب‌تر باشد کاربران بیشتری را جذب می‌کنید.

upload pic

 

با کلیک روی گزینه پیش‌نمایش می‌توانید ببینید تبلیغ شما چگونه نمایش داده می‌شود و اگر نیاز به تغییر داشت قبل از انتشار اعمال کنید.

ads preview

 

تنظیماتی مثل بازدیدکننده‌ها، تاریخ شروع تبلیغ و موقعیت مکانی بازدیدکننده‌ها را از قسمت بعد تعیین کنید و در آخر روی پرداخت کلیک نمایید.

campaign setting

اشتباهات رایج در تبلیغات

برخی اشتباهات در تبلیغات می‌تواند منجر به کاهش اثربخشی شود. این اشتباهات شامل

۱. اشتباه زدن لینک و آیدی کانال

۲. انتخاب زمان نامناسب برای تبلیغ است.

ایبوک‌های رایگان آموزشی
ایبوک‌های رایگان آموزشی

با ایبوک‌های یکتانت، از تولید محتوای حرفه‌ای تا تبلیغات در گوگل را رایگان یاد بگیرید!

دانلود رایگان arrow-left

زمان مناسب برای تبلیغات در روبیکا

انتخاب زمان مناسب برای تبلیغات در روبیکا می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت کمپین‌های شما داشته باشد. بهترین زمان برای تبلیغات در این پلتفرم معمولاً ساعاتی است که کاربران بیشترین فعالیت را دارند. این زمان‌ها اغلب صبح‌ها بین ساعت ۸ تا ۱۰ و عصرها بین ساعت ۶ تا ۱۰ شب است، زمانی که کاربران پس از کار یا تحصیل وقت بیشتری برای مرور شبکه‌های اجتماعی دارند.

قدم آخر: تسخیر جایگاه اول

رسیدن به موفقیت و افزایش فروش در روبیکا موضوعی نیست که به سادگی به دست بیاید. پس شما نیاز دارید تا تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهید و روش‌های گفته شده را امتحان کنید تا بتوانید مناسب‌ترین روش برای کسب‌وکار خود را بدست آورید.

اگرچه تبلیغات در روبیکا هزینه کمتری به نسبت سایر کانال‌های تبلیغاتی دارد اما اگر این روش‌ها بدرستی انتخاب نشود ممکن است با هدر رفت منابع و بودجه مواجه شوید.

ما تلاش کردیم تا قدم به قدم تبلیغات در روبیکا را به شما آموزش دهیم. اما اگر به هردلیلی احساس کردید که طی کردن این مسیر به تنهایی برای شما مشکل است، نگران نباشید یک پشتیبان حرفه‌ای ۲۴ ساعته در پیام‌رسان روبیکا آماده است تا به هرگونه پرسش شما در لحظه پاسخ دهد تا تبلیغات در روبیکا بدون مشکل اجرا شود.

اگر تجربه تبلیغ در روبیکا داشتید با ما در میان بگذارید.

 

1/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی